Stránka 1 z 1

"Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 07.07.2017 21:29
od tomass.zh
Ahojte,

mám KIU Sportage 2009 4x4 110 KW CRDI (posledný facelit toho modelu), najazdených originálnych a nestočených 62 000 KM.

Čo ma trochu vyrušuje (trápi) je fakt, že auto v istých otáčkach pri výlučne jemnom hladení plynu vydáva taký výraznejší dieselový šelest. Je to také hlučnejšie dieselové klepkanie (vrčanie), ktoré sa ozve od cca 1500 otáčok a končí okolo 2200 otáčok. Mnohým by to možno prišlo normálne "krochtanie" dieselu, ale ja si myslím, že v niečom bude problém, lebo ako náhle v tom spomenutom spektre otáčok držím plyn prudšie, tak to nepočuť, tento šelest sa vytratí. Najvýraznejší je najmä na treťom prevodovom stupni v spektre uvedených otáčok ( rýchlosť cca 60km/h) a pri "hladkaní" plynu.

Nerobí to na voľnobehu a čo je vôbec najzaujímavejšie, okamžite to zmizne ako náhle ťuknem na ovládač automatickej klimatizácie a zapnem ju. To znamená, že tento zvuk registrujem len pri vypnutej klíme a okamžite zmizne ako náhle ťuknem do ovládača a zapnem ju.

Už len dodám, že auto nemá žiadne príznaky nejakého problému, spotreba normálna, štartuje normálne, záťah ma normálny, ide normálne, no fakt len ten zvuk. Môj názor je, že motor CRDI v tejto KII je celkom dobre odhľučnený a štandardne oproti iným dieselom je fakt dosť kultivovaný v kabíne. Ale tento zvuk v tých otáčkach do kabíny preniká.

Mal som nedávno menené rozvody (kvôli rokom, nie kvôli KM) (klinový aj rozvodový Gates + celý set Gates), ale neviem, či to môže byť tým, chlap, čo to robil každý deň rieši rozvody na všemožných autách dlhé roky, no tu v okolí ku nemu každý chodí a spokojnosť. Tento šelest neviem, či už bol pred výmenou rozvodov, registrujem ho a zameriavam sa na neho posledných pár sto KM, tým pádom ma pochopiteľne ruší podstatne viac.

Ďakujem aspoň za rady, či to riešiť a čo by to mohlo teoreticky byť. :?

Re: "Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 02.08.2017 15:16
od tomass.zh
fúúú, to fakt žiadne úvahy, čo by to mohlo spôsobovať? ;) :help:

Dnes som ten zvuk aj nahral. Ako som už písal, žiadny problém s klímou, žiadny problém s výkonom, žiadny problém s autom, len ten "vrčiaci" zvuk.

Dík

https://www.youtube.com/watch?v=g9WVgytPcnc

Re: "Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 03.08.2017 00:34
od ladlen
Ja som počul len normálny zvuk diesela. Pravdu povediac, mne to pripadá ako autohypochondria. Pokiaľ auto jazdí a má svoj vek i kilometre, ťažko s tým niečo robiť.

Re: "Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 03.08.2017 08:02
od melonsvk
Nemas A/C button napojeny na nejaky Silent mode? :lol: Jedine, co ma napada, ze klima znizi vykon a tym moze jemne zmenit aj zvuk a charakter motora. Ale toto mi pride dost zaujimava zmena zvuku. Mne na CVVT v urcitom rozsahu otacok (niekde okolo 2000) a obvykle na vyssich prevodoch vyraznejsie klepali ventily (neklepali akoze by sa samovznecovala zmes, ale boli viac pocut). Mozno to bude nieco podobne...

Re: "Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 03.08.2017 11:24
od Beda
No mne zapnuti a vypnuti klimi u Santa Fe nemenilo zvuk motoru, ale hukot se se zapnutim AC pridal, protoze remen a napinak na rozvodu k AC kompresoru uz byly moc opotrebene.

Re: "Dieselový traktroidný šelest" Sportage 2009 CRDI 110kw

PříspěvekNapsal: 03.08.2017 12:48
od tomass.zh
ladlen píše:Ja som počul len normálny zvuk diesela. Pravdu povediac, mne to pripadá ako autohypochondria. Pokiaľ auto jazdí a má svoj vek i kilometre, ťažko s tým niečo robiť.


normálny zvuk diesela tam je, keď je zapnutá klíma..:) Po vypnutí klímy sa tam pridá to "rapkanie", veď si to pusti nahlas, bolo to točené počas jazdy mobilom, pri zosilnenom zvuku ten rozdiel musíš počuť.:) Nejde to od ventilačného systému, ale priamo z motora.

melonsvk píše:Nemas A/C button napojeny na nejaky Silent mode? :lol: Jedine, co ma napada, ze klima znizi vykon a tym moze jemne zmenit aj zvuk a charakter motora. Ale toto mi pride dost zaujimava zmena zvuku. Mne na CVVT v urcitom rozsahu otacok (niekde okolo 2000) a obvykle na vyssich prevodoch vyraznejsie klepali ventily (neklepali akoze by sa samovznecovala zmes, ale boli viac pocut). Mozno to bude nieco podobne...


Tiež som uvažoval, či to nebudú klepkajúce ventily. Ale to mi príde trochu nepravdepodobné, keď ten zvuk okamžite zmizne stlačením tlačidla klímy. Skôr mi to príde ako rapkanie niečoho od klinového remeňa smerom ku klimatizačnému systému. A tým, že sa klíma zapne (zopne), celý ten systém sa dostane do záťaže a možno remeň, kladky, no niečo v mechanizmoch toho klimatizovaného systému zmení trenie, polohu, no neviem čo, ale skrátka utlmí to ten zvuk. Klinový remeň som mal menení spolu s rozvodovou sadou motora. Rozvody boli menené aj s kladkami a pumpou, ale klinový bol vymenení bez kladiek. Ja sa skôr zamýšľam týmto smerom, či tam niekde nebude pes zakopaný. Bol som však s tým aj v KII, zvuk počuli, rozvody podľa vyjadrenia skontrolovali, všetko OK a odpoveď, že nevedia. ;)

Beda píše:No mne zapnuti a vypnuti klimi u Santa Fe nemenilo zvuk motoru, ale hukot se se zapnutim AC pridal, protoze remen a napinak na rozvodu k AC kompresoru uz byly moc opotrebene.


No u mňa je to presný opak, u mňa sa zapnutím klímy pazvuk úplne vytratí. Klinový remeň je nový, kladky na rozvode klinového remeňa majú len 60 000 KM. Ale ako som písal, možno výmenou toho klinového remeňa sa niečo nie 100% nastavilo.. Asi zbehnem za tým chlapíkom, čo mi robil rozvody, či by nevedel poradiť. Len sakra neviem, či to rapkanie bolo aj pred výmenou rozvodu, alebo až po, to by som hneď vedel, kde hľadať "pičinu".. :D To len jednu jazdu raz v noci (až po výmene rozvodov) som si všimol, že raz to rapká viac a raz vôbec, tak som sa na to zameral a samozrejme teraz to počujem vždy, lebo už som na to fixovaný. :roll: