vo februari 2012 som zakúpil automobil Kia Sportage EX u predajcu xxxxx xxxxxxx auto som prevzal bez viditelných závad.
Postupom času som však odhalil zopár závad, ako odstavajúce tesnenie pod lyžinami a vadu laku (prešmirglovaný flak pod lakom na ľavých zadných dverách) táto vada je vidno na slnku, alebo pod umelým osvetlením v noci (nedá sa nafotiť) takže si to pri preberaní auta nemohol nikto všimnúť . Tieto závady som reklamoval pri prvej servisnej prehliadke v autorizovanom servise Kia xxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Tesnenie vymenili odstáva nadalej je to lepšie ako pred výmenou takže to už neriešim. Viac problémov však nastalo pri ceste na dovolenku kedy mi pri rozjazde začalo niečo škrkať to som bol 1350 km od SK. Našťastie auto vydržalo cestu domov a nemusel som využiť asistenčné služby Kia. Po príchode domov som ihneď navštívil servis Kia problém so spojkou sa potvrdil . Servis závadu odstránil vraj závada z výroby. (opakuje sa! opäť musim navštíviť servis) Ďalej začala zatekať voda do ľavého zadného svetla po demontáži zistili dve praskliny zo zadnej strany, ktoré mohol spôsobiť uder alebo aj závada materiálu, ale beriem to, svetlo zalepili a je v poriadku. Ďalši problém vznikol keď sa doslovne rosypali na drobné kúsky regulátory prieduchov pri spolujazdcovi. Túto závadu mi servis nechce uznať ako reklamáciu vraj neodborná manipulácia. Tento argument vylučujem. Regulátor na mriežky prilepili, ale horizontálne mriežky zostali nefunkčné. S takýmto vyriešením nie som spokojný o auto sa starám a chcem ho mať plne funkčné. Jeden regulátor zostal v ruke dcére (20r.) a druhý mne v ten istý deň. Podľa môjho názoru sa jedná o vadu materiálu , ktorý nevydržal teplotné zaťaženie a doslovne sa rosypal na desiatky malých časti tie ktoré som našiel Vám posielam odfotené v prílohe ostatné vyfúkol ventilátor. Ak by sa jednalo o neodbornú manipuláciu nemyslím , že by sa takto rosypali. Prosím Vás o prehodnotenie rozhodnutia a bezplatnú záručnú výmenu týchto dvoch prieduchov. .Ďalej som dostal ponuku prestriekania zadných dverí s čím nesúhlasím nakoľko by tento zásah bolo určite vidno (lak má 2 1/2 roka)a tiež by som prišiel o záruku dávanú výrobcom na tento diel preto si Vám dovoľujem navrhnúť ako kompenzáciu závady na laku od výroby, za ktorý som platil príplatok vykonanie nasledujúcej servisnej prehliadky bezplatne. Pri akýchkolvek nejasnostiach ma prosím kontaktujte. Dúfam že svojim pozitívnym rozhodnutím potvrdíte môj správny výber značky automobilu. Za skorú odpoveď vopred ďakujem.
Toto je vyjadrenie


Dobry den pan xy,
dakujeme za Vas dotaz. V pripade vady laku, ak sa jedna o zarucnu opravu, je na rozhodnuti spolocnosti Kia, akym sposobom bude vada opravena a to tak aby boli zachovane vsetky kvalitativne standardy a taktiez zaruka.
Bez mechanickeho poskodenia sa nemozu diely ventilacie uvedenym sposobom rozpadnut. Preto servis rozhodol spravne, ze sa jedna o mechanicke poskodenie a teda nie je mozne vymenit dany diel vramci zaruky.
S pozdravom
Kia Motors Slovakia s.r.o.
7 ročná záruka? dobrý marketingový ojeb!