Stránka 1 z 1
motor cuka

Napsal:
06.02.2008 20:12
od Návštěvník
zdar
mám Sprtage 2,0 70Kw benzin r.v.1996 a cukaá mi motor hlavně mezi
1500 až 2100 otáčkami .Měnil jsem svíčky,ale změna žádná .Nevíte někdo co by to mohlo dělat?
Dělá to hlavně při rozjíždění
Jarda
Re: motor cuka

Napsal:
06.02.2008 20:45
od Jakub
Jarda Sanovec píše:zdar
mám Sprtage 2,0 70Kw benzin r.v.1996 a cukaá mi motor hlavně mezi
1500 až 2100 otáčkami .Měnil jsem svíčky,ale změna žádná .Nevíte někdo co by to mohlo dělat?
Dělá to hlavně při rozjíždění
Jarda
To se takhle určit nedá, je potřeba diagnostika. Může to být cokoliv od prasklé hadičky přes vadný potenciometr plynu až po vadnou lambda sondu.


Napsal:
06.02.2008 21:02
od Návštěvník
zatím dík
říkají ,že to nohou být i kabely ke svíčkám nebo palivový filtr ,či
špínavá nádrž ,ale opravdu nevím co dříve

Napsal:
06.02.2008 21:14
od Návštěvník
Jestli cuká protože se dusí začni vzduchovým filtrem
MOTOR už necuká a jede bezva

Napsal:
21.02.2008 19:22
od Návštěvník
Zkontroloval jsem co se dalo a po výměně svíček jsem vyměnil i
kabely ke svíčkám a je po problému
A hned je veseleji takže vidím to na jednu slivovičku
Zdravvím všechny Jarda

Napsal:
02.03.2008 23:15
od Návštěvník
Kia Sportage 2,0 TD , môže mať kvalita nafty niečo s cukaním motora ?
Re: motor cuka

Napsal:
27.02.2012 18:49
od hoho4
Zdravim mam KIU Sportage 2.0 TD r.v. 1997 a ties mi cuka ked mam 1500- 2100 otačok. Vzduchovy filter mam novy, palivovy filter mam ties novy, dal som aj repasovat cerpadlo a stale mi to robi a ked som bol v Kii na diagnostiku tak mi povedali ze vsetko je v poriadku. Nevie mi niekto stim poradit???
Re: motor cuka

Napsal:
27.02.2012 18:59
od carvallux
Ahoj No při těchto otáčkách a pokud teda opravdu nenašly závadu (váha vzduchu ,filtry přicpaná hadice a pod) tak bych asi hledal problém kolem turba dávám tomu tak 80% . Slyšíš ho v nějakým režimu otáček??
Re: motor cuka

Napsal:
27.02.2012 19:05
od hoho4
ale hadica k comu no turbo pocujem od tych 2000 otacok a vysie a to ho je pekne pocut ono to je take cukanie ked idem tych 50km/h nieakych 1700 a budem mat stale tie iste otacky tak a pojdem trochu do kopca tak snim zacne cukat a to vyzera tak ako by som sedel prvy krat za volantom v autoskole a mal som skakaci benzin a prestane zomnou cukat ked uberiem alebo pridam plnym
Re: motor cuka

Napsal:
27.02.2012 21:08
od carvallux
Ahoj No tak už jsi to popsal trochu srozumitelnějš . Tak podle toho co píšeš (jízda při větší zátěži -kopec) začne cukat při konstantních otáčkách motoru. Takže když si to shrneme změní se akorát ta zátěž motoru. Je to teda závislý na míchání směsi v aktuálních podmínkách. Vše řídí počítač a počítač pracuje s čidly které mohou zlobit. V běžném servisu a to i značkovém se provádí diagnostika motoru bez zátěže tak že tam ani žádnou závadu najít nemusely. Skus očistit veškeré konektory na kabelech které s tím souvisí(váha vzduchu,lambdasonda čidlo otáček) popřípadě by bylo dobrý kdyby ti někdo jenom pujčil na skoušku třeba tu váhu vzduchu. Asi jediná možnost pro tebe je ta vylučovací. Nebejt to taková dálka??? Skusim se mrknout po nějaký literatuře a na ten konkretní motor.
Re: motor cuka

Napsal:
28.02.2012 09:32
od carvallux
Ahoj ještě jsem trochu přemýšlel a napadl mě EGR ventyl. ty se docela často ucpávají karbonem ze spalin a pokud nechodí jak má tak rozhoděj poměr směsi a taky by to mohla být příčina. EGR pracuje při nízkém a středním zatížení motoru, a tudíž, v těchto režimech jízdy dochází ke spalovaní až polovičního množství kyslíku, oproti tomu, jaké by motor dokázal přijmout. Proto je v těchto režimech výkon téměř konstantně snížen.
EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.
Tak držím palečky.
Re: motor cuka

Napsal:
28.02.2012 17:16
od hoho4
ahoj vdaka za rady cez vkend to vyskusam a uvidime ze co to spravi a co sa tyka toho EGR ventilu tak ten som mal uz aj odpojeny a stale mi to robilo

ale vyskusam tie moznosti co si mi napisal a dufam ze nieaka z nich bude ta ktora mi pomôze zatial vdaka
Re: motor cuka

Napsal:
23.11.2012 20:34
od jano22
Zdravím hoho4 mám presne ten istý problém, pri konštantných otáčkach okolo 1500 strašné trhá motorom. Čítal som tu fórum a skúšal niektoré rady, ale zatiaľ bezúspešne. Vymenil som turbo, zaslepil EGR ventil, dokonca som skúšal aj iný kardán či náhodou vôľa nie je tam. A k tomu dotazu KIA Sportage 2.0 TD r.v 97 nemá vážič vzduchu. Aspoň som ho nikde nenašiel

. Tak sa chcem opýtať či si na niečo prišiel, keďže si sa už neozval na fóre. A ešte mám otázku poprípade aj na ostatných. Na studený motor má ťažší štart a kým sa nezohreje motor tak cvaká relátko pravdepodobne immobilizéru, keď pridám plyn cvakne a keď stupím na brzdu znovu. Až kým sa nezohreje aspoň trochu motor potom to už necvaká. Môže to mať nejaký súvis s tým trhaním?