Stránka 1 z 1

Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 20.11.2012 20:39
od Gogovich
Pánové, mám takový problém-jestli to teda je problém...
Mám KIA Sportage 2,0l benzin 104kw.
Mám ji chvilku, tak nevím jestli to není vlastnost, ale budík teploty se chová divně (v poroivnání s auty co jsem měl).
Nikdy se nezahřeje do poloviny, vždy jen cca 1/4.
Měl jsem podezření na termostat, tak jsem ho vyměnil za nový a je to stejné, né-li horší.
20km se ručička ani nehne, i když auto už topí-a topí dobře.
Když už se teda pohne-po delší době, nebo jízdě do táhlého stoupání + serpentiny, tak zůstaně vždy pod 1/2 (vodorovný stav) prostě pořád jako by nebyl motor úplně zahřátý....
Nevíte kde může být zakopaný pes... Mám z toho divný pocit a čekám, co to udělá se spotřebou. Ale spíše, jako by jen blbě ukazoval budík a motor je zahřátý....
Předem díky za rady.l

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 20.11.2012 23:58
od bruno75
Neries to. Nie je to zavada, je to vlastnost. To iste je na Hyundai IX35 kde ukazuje vzdy jeden dielik pod 90°C. Ono to skor vypada ako keby sa voda zohrievala iba na 80 max 85°C. V kazdom pripade nie je to vada.

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 21.11.2012 00:38
od akstra
Možno by stálo za to zmerať teplotu vody hneď po jazde iným teplomerom.

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 21.11.2012 11:11
od Gogovich
Asi joo, dobrý nápad, seženu teploměr a testnu to, i když to nebude přesné, tak alespoň přibližně zjistím co a jak :-)

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 15.12.2012 22:44
od cli
Priznam sa, tiez mi to prislo divne ze je to vzdy jeden dielik pod 90st.
Pripisoval som to zime ktora teraz vladne, ze po case sa teplota ustali jeden dielik pod 90st ..ani po 200km sa to nepohne..
na predoslych 3-och autach (benziny) sa teplota vzdy zarovnala so stredovou ciarkou ci bolo vonku 40stupnov, alebo -30..

ale KIA sa vzdy spolahlivo zahreje tak cca po 5-10km na ten jeden dielik pod 90st aj v zime

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 16.12.2012 15:47
od Gogovich
No mě se právě kolikrát nedostane ani tak daleko...
Topit auto topí, termostat je nový a pořád to na budíku vypadá jako těsně zahřáté... prostě pohne se to cca po 15km tak o 3-4mm. Když jedu dýl nad 50km vkuse, tak se nakonec dohrabe až mezi první a druhý dílek, ale to je tak vše...

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 16.12.2012 22:00
od cli
akurat citam, ze mas benzin 2.0, 104kW... tuto istu kubaturu a vykon som mal na predoslej mazde 6. Ale tam bol motor zahriaty za 5min a teplota bola v optime fakt do 3-5km.. to islo rychlo, a to aj v zime.. otazka znie, ci stale nieje termostat trvalo otvoreny, alebo malo vody v chladiacom okruhu a teplomer nieje v kvapaline, ktoru ma merat..

pises ze si ho menil - novy kus, alebo zanovny repasovany?.
V lete sa spravalo rovnako?
mas dostatok chladiacej kvapaliny v okruhu?
je to zimna chladiaca kvapalina?
bola niekedy menena? (neviem aky mas rv. vozu, po nejakom case by sa mala menit, resp. skontrolovat)

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 16.12.2012 22:21
od Gogovich
Kapaliny v chladícím okruhu je dost, je nová cca 3 týdny, měnila se spolu s novým termostatem.
Je to ročník 2005 a v létě jsem ji ještě neměl :-)

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 16.12.2012 23:45
od cli
napada ma potom uz len zaist na diagnostiku, alebo ako tu bolo spomenute premerat inym teplomerom ci je spravna teplota - len to si neviem fyzicky realne predstavit. Benzinovy motor by mal byt teply velmi rychlo, ovela rychlejsie ako diesel

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 04.04.2013 00:33
od JanRypal
V tomto autě je to opravdu téměř "vlastnost". Zahřátí motoru na provozní teplotu trvá ve městě při 50 km/h cca 4-5 km a po 16 km mimo město je sice chladicí kapalina dávno na provozní telotě, ale horní kryt motoru je pouze teplý, takže na něm klidně udržíš ruku. (to je mimo jiné dúvod, proč se dělá na olejovém víčku pěna i v létě). Měřák na palubce má na střední čárce hodnotu 90°C, termostat v motoru se ale otevírá už při 82°C a při 90°C už je dávno plně otevřený. Takže na palubce budeš mít téměř vždycky jen něco málo nad druhou čárkou a na prostřední se většinou vůbec nedostaneš. Musím říct, že tento motor je chlazen opravdu velice kvalitně (na 90°C jsem se nedostal ani při prudkém stoupání ani při bafání na volnoběh při 40° vedrech).
Pokud máš mobilní telefon s androidem nebo windows a nebo notebook s bluetooth, kup si třeba na aukru Diagnostický bluetooth konektor ELM 327 v1.5 OBD2. Je to sice jen taková náhražka spíš pro zábavu, ale za ty 3 stovky to stojí. Pak můžeš za jízdy v reálném čase sledovat na mobilu nebo notebooku, jak se ti motor pomalu zahřívá a porovnávat to s pohybem teploměru na palubce. Pokud ovšem není vadné nějaké z teplotních čidel, což by ses ale zas dozvěděl ve výpisu chyb ECU, který to taky umí. Dobrý software je Torque pro android, nebo ScanMaster pro PC a pro win mobile je taky jeden, ale zapomněl jsem název.

Taková perlička na konec: Vždycky mě fascinovalo, že Octavia nebo Passat má ručičku teploměru za jakýchkoliv okolností vždy úplně přesně na středu, tj. 90°C a je jedno jestli jedu do kopce, z kopce, v létě nebo v zimě. Tak jsme ji taky napíchli na tuto realtime diagnostiku a teplota motoru mírně osciluje v rozmezí cca 86-92 °C. A přesto všechno se ručička ani nehne. Takže dámy a pánové, teploměry ve vozidlech koncernu VW jsou konspirační estetický podvod :lol:

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 12.04.2013 23:43
od Gogovich
Díky za přesný popis :-)
Jinak teď když už se otepluje, tak je to malinko lepší. Taky poznám kdy má 30°C, páč přepne na LPG :-)
Topí to chvilku před přepnutím, ale ručičku jsem na 90°C dostal jen při testu zakrytí vstupu vzduchu pod značkou, ale to muselo hned dolů páč se spustil ventilátor i při -16°C po 10min. jízdy a jel pořád...
Takže už si zvykám, že to je prostě vlastnost...

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 13.04.2013 05:45
od pacesol
:) :) Pro mne trochu úsměvný problém. Jako druhé auto jezdím VW Crafter a představte si, že soudruzi z NDR tam neadali teploměr vůbec. :shock: :? Ostatně naco. Prý až se to přehřeje, tak se rožne kontrolka. :sleep: :tongue: :no:

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 13.04.2013 15:57
od rudolf.tomka
ako píše Jan , tak aj u mň a v :kia: SOULe nevystúpila ručička nad 82 st. :D , to u Felície , tak to som "varil" vodu pravidelne , posledne v zápche na diaľnici pri Brne , v lete , vonku 34 st. a ja kúúúúrim :lol: a okienka naplno dole , a Nemčúri len kukali :shock: , oni mali totiž klímu v aute :yes:

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 14.04.2013 09:51
od Standahe
pacesol píše::) :) Pro mne trochu úsměvný problém. Jako druhé auto jezdím VW Crafter a představte si, že soudruzi z NDR tam neadali teploměr vůbec. :shock: :? Ostatně naco. Prý až se to přehřeje, tak se rožne kontrolka. :sleep: :tongue: :no:

Že by německá specialita? Kia Venga navržená v Německu má taky jen kontrolku. Tak teplotu měřím ScanGaugem.

Re: Budík teploty vody

PříspěvekNapsal: 15.04.2013 08:10
od zulyk
RIO 2010 tiez nemam budik teploty vody a nejako mi nechyba ;)