Stránka 1 z 1
Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
05.07.2011 09:27
od webra91
Sportage benzin r.v.:2003 Pravidelně při volnoběhu nebo přechodu do otáček, se rozsvítí CHECK a dignostika hlásí sporadickou závadu "chudá směs".
Vyměněn palivový a vzduchový filtr,vyčistěny všechny ventily v odsávání ,odvětrání a podtlaku a ventil regulace volnoběhu (servomotor), do nádrže
použit STP čistič vstřiků.Má někdo zkušenost v čem by mohla být závada? Děkuji za každou radu a odpověď.
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
05.07.2011 21:17
od Jenda1
Tak švagrovi se stalo něco podobného u ochcávky a opravdu to byla chudá směs normálně musel vyčerpat nádrž a nalít nový benzín

a to prý ten blbej nabral u shelu

Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
05.07.2011 22:33
od zulyk
nemoze to byt palivove cerpadlo? nedava slaby tlak?
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
06.07.2011 07:52
od mir.jar
Nadrze pod pumpami sa musia pravidelne cistit. Kamarat ma znameho a jeho otec prave toto robi(ma svoju firmu na to). Raz boli na jednej pumpe a pytali sa kedy naposledy odcerpavali vodu z nadrzi. Oni na to: "to treba odcepavat vodu z nadrzi?".
A potom, ze preco tankujeme taketo sracky.
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
06.07.2011 08:35
od JanRypal
Pokud mas stale puvodni lambda sondu(y), zkusil bych se chvili venovat ji. Lambda cykluje sinusoidu tusim o frekvenci 1-5 Hz. Kdyz uz je stara, jeji krivka se postupne narovnava a napeti se tak nekdy muze prehoupnout pres minimalni nebo maximalni hodnotu (normalni) hodnotu. Ridici jednotka to v ten moment nehyhodnoti jako zavadu sondy, ale spatny vstrik a zapise to pameti jako chybu. Dokonce existuje i takovy stav, kdy je lambda v podstate mrtva, tedy uplne mimo hodnoty, jenze dava stale vicemene sinusovy signal a jednotka ji proto povazuje za jeste dostatecnou. Cetl jsem kdysi na to pekny clanek v souvislosti s neustalymi problemy nejspolehlivejsiho auta sveta - Escortu 1.6 tolik oblibeneho mezi mladymi automechaniky samouky (u escortu si totiz kazdy vsechno opravil sam, protoze v autorizovanem servise chteli za vymenu svicek dvojnasobek prumerne mzdy poslance parlamentu CR...). Zkusim ho najit a dam ho sem. Je to sice uplne jiny motor, ale rizeni vstrikovani a uprava smesi musi fungovat u vsech motoru stejne...
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
09.07.2011 13:44
od webra91
Zdravím a děkuji za odpovědi, je pravda nádrž nevyjíždím a čistič jsem dal poprvé , ještě změřím tlak podávacího benzinového čerpadla zda je v normě,
do těch lambda sond půjdu až nakonec ty jsou hodně drahé ale to ostatně všechno.Mám obavu , při rozsvícení poruchy se jednotka přepne do nouzového režimu a spotřeba ještě vzroste už tak je dost vysoká, ještě podotýkám Sportage má najeto 30 000km.
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
09.07.2011 16:42
od JanRypal
Jak jsem slíbil, přeposílám článek o Lambda sondách
Lambda závady.pdf
.
Ajako bonus zajímavý článek o diagnostice motorů (sice prováděno na Fordu, ale to zas není takový rozdíl)
Cidla diagnostika.pdf
...
Kdyžtak to někdo z moderátorů přesuňte nebo zkopírujte do vhodnější sekce...
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
09.07.2011 17:30
od Berka
JanRypal píše:Pokud mas stale puvodni lambda sondu(y), zkusil bych se chvili venovat ji. Lambda cykluje sinusoidu tusim o frekvenci 1-5 Hz. Kdyz uz je stara, jeji krivka se postupne narovnava a napeti se tak nekdy muze prehoupnout pres minimalni nebo maximalni hodnotu (normalni) hodnotu. Ridici jednotka to v ten moment nehyhodnoti jako zavadu sondy, ale spatny vstrik a zapise to pameti jako chybu...
... to zní věrohodně. Univerzální lambdy nejsou zas až tak drahé.
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
09.07.2011 21:56
od JanRypal
Drahé nejsou, ale zase mají kratší interval výměny. Na druhou stranu, investice u sportage, kde jsou dvě zas jednorázově bolí míň, než třeba originál Bosch. Ale zase pořád lepší dvě nové sondy, než po nějakém čase dvě sondy, dva katalyzátory a čtyři svíčky...
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
05.10.2011 06:29
od webra91
Hlášení závady PO171 chudá směs trvá; tlaky paliva v normě ,i po vypnutí motoru po 30min. tlak neklesá stále stejný.(údaje čerpám z ruskeho serveru).
Vyměněna horní lambda sonda .Prosím o informaci zda někdo má vědomost jaké hodnoty a jaký průběh má ukazovat spodní sonda?
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
13.10.2011 20:37
od JanRypal
Hodnoty sond by měly být dle mých informací a vlastného pozorování asi takhle:
Při zatíženém motoru:
Horní sonda musí cyklovat mezi cca 200 - 600 mV, to znamená že se střídá chudá a bohatá směs (hodnoty ale záleží na značce sondy a jejím typu, nemusí být vždy stejné a nejsou až tak důležité, důležitá je jen pravidelná křivka)
Spodní sonda musí držet hodnotu ideálně nejvyšší, tedy asi 700 - 750 mV = 0 % kyslíku ve spalinách (zbylý kyslík se totiž spotřeboval v katalyzátoru)
Při brždění motorem:
Horní sonda na hodnotě 0 mV = 100% kyslíku, protože se nevstřikuje palivo a motorem tak prochází čistý vzduch
Spodní sonda rovněž na hodnotě 0 mV, ale s nástupem o malinko později, protože ještě dohořívají zbytky spalin v katalyzátoru.
Teď doufám, že jsem to nesplet, protože vždycky musim chvíli přemýšlet co je chudá a bohatá, kde je kolik kyslíku a jaká k tomu patří hodnota. Jinak 100% kyslíku myslím tak, že jeho obsah uvnitř potrubí je stejný jako obsah vně potrubí, tedy v atmosféře. Sonda totiž neměří přesnou koncentraci kyslíku, ale pouze porovnává koncentraci ve svém vnitřním a vnějším plášti. Proto musí být závit i keramická izolace naprosto těsná. Takže mě při té příležitosti ještě napadlo - zkus zkontrolovat obě sondy, jestli na jejich keramických částech nenajdeš drobné praskliny, nebo jestli není poškozené těsnění okolo drátů, popř. velké množství rzi kolem matice a závitu atd atd. Občas se stane, že třeba po výjezdu kopce je sonda rozpálená dočervena, pak projedeš kaluží, cákne na ni voda, keramika popraská a hodnoty jsou najednou někde úplně jinde. Nebo třeba když vidím, jak někdo dojede na WAPku, otevře kapotu a začne umývat motor, to je ještě horší. No a dále se na sondu nesmí dostat olej, chladicí kapalina atd, protože to zase ucpe póry a sonda pak nemá správné srovnání měřené hodnoty s okolní atmosférou.
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
15.10.2011 07:59
od webra91
Zdravím a děkuji za rychlou odpověď, horní sondu jsem vyměnil za univerzální QAP a podle osciloskopu se její cyklování zrychlilo a spodní se chová
přesně tak jak píšete ,drží jednu úroveň napětí cca 650 až 700 mV.Lambda sondy jsem koupil univerzální QAP (je na nich napsáno,snad firma) za celkem
přijatelnou cenu.Originál sondy použité v Sportage jsou KEFICO jejich cena u českého prodejce KIA je 5 600kč a nejsou běžně k sehnání.Stále se objevuje
PO171 "chudá směs".Zkusím emise zda nejsou špatné katalyzátory.

Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
18.10.2011 13:57
od JanRypal
Pokud druhá sonda dává správné údaje, taky by měl být katalyzátro vpořádku. Druhý katalyzátor je v podstatě už jen kvůli emisím, protože dopaluje ty úplné zbytky, ale na řízení motoru už by neměl být vliv. Teď bohužel nevím jestli ten druhý katalyzátor je s přisáváním vzduchu, nebo je uzavřený. Ale co jsem slyšel, ty otevřené katalyzátory dávají lidi pryč a mení je za obyčejné. Ty ventily prý snad dlouho nevydrží a pak to háže ještě chyby MAF senzoru (i když vůbec nechápu jak je to možné). Zkontroloval bych ještě vlnovec - takovou tu pružnou blbost kterou je spojené výfukové potrubí, a vůbec celkovou těsnost výfuku. Stačí trochu ucpat koncovku hadrem a zjistit, jestli to někde nefučí bokem. Jenže to už je takový pokus-omyl. V 90% je totiž chyba řízení směsi kvůli chybě lambdy, takže mi nějak dochází nápady...
Re: Sporadická závada "chudá směs"

Napsal:
24.10.2011 06:03
od webra91
KIA Sportage model 2003 je asi trochu slepenec, končila výroba starého typu s rámem a začala výroba nového se samonosnou karoserií,ten druhý katalyzátor
přidala asi protože se zpřísnily emisní limity.Vlnovec na výfuku není je to řešeno nějak jinak jakým si kloubem, tlumič a zadní roura jsou nové.R.v.2003
podle toho co se mi podařilo zjistit u značkového servisu a na internetu nemá ani často jako příčinu uváděný EGR ventil také jsem ho přes veškerou
snahu na motoru nenašel.Pod vlivem různých diskusí naforech na netu jsem vyjel benzinovou nádrž a natankoval u Shellu 50litrů power racing ,který
je údajně dovážen přímo z Rakouska.Vznik závady signalizace poruchy PO171 chudá směs skoro přesně souhlasí s dobou kdy se začaly do paliva přidávat
ekologické složky org.původu.S tímto palivem se doba výskytu signalizace PO171 podstatně ale velmi podstatně prodloužila asi tak cca 100x méně než
před tím.Také jsem byl na emisích a pokud se způsobu měření nechá věřit tak jsou v naprostém pořadku.Děkuji za každou radu !