Stránka 1 z 1

Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage III

PříspěvekNapsal: 09.10.2024 11:34
od boris.kia
Dobrý deň,

mám Kiu Sportage III 2.0 CRDI. Najazdených 271 000 KM, pravidelne a včas servisované. Pred približne 2 mesiacmi mi auto začalo pri vyšších otáčkach, hlavne pri jazde na diaľnici (cca 2500 - 3000 otáčok) cukať po ľahkom pridávaní plynu pri udržiavaní rýchlosti. Väčšinou keď musím spomaliť a dám pri týchto otáčkach nohu z plynu a následne sa chcem vrátiť do pôvodnej rýchlosti, auto výrazne škubne. Spočiatku je škubanie ľahšie a takmer nie je cítiť. Následne ale príde výraznejšie škubnutie a auto sa potom chvíľu správa "zvláštne" - akoby sa motor dusil. Problém potom na nejaký čas zmizne a jazda plynule pokračuje ale po čase sa cuknutie znovu objaví - nie je to pravidelné. Výkon sa ale výrazne nemení - postrehol som ale, že na 6 prevodovom stupni už auto pri miernom kopci nechce moc ťahať (ani pri otáčkach okolo 2200 - 2500). Samozrejme to môže byť už aj najazdenými kilometrami a vekom motora a nemusí to byť spojené s týmto problémom. Nezáleží na tom, ktorý prevodový stupeň je zaradený, podstatné sú otáčky. Testoval som ľahké pridávanie na nízkych otáčkach (do 2000) ale v tomto prípade sa problém neobjavuje.

Auto má za sebou:
- čestvú výmenu dvojhmoty a spojky (mesiac dozadu), keďže sa motor pri voľnobehu začal výrazne triasť (problém sa tým vyriešil a dvojhmota bola zlá) - cukanie začalo ešte pred výmenou. Po výmene na chvíľu ustalo (cca týždeň) a potom znovu začalo. Je ale možné že v tej dobe som nejazdil až tak často po diaľnici.
- pri 235k som menil komplet palivový systém až na nádrž (ktorá sa vyčistila). Takže vstreky, čerpadlo a rozvody. Auto sa totiž pri jazde vyplo a v servise sa zistila závada na čerpadle, ktoré púšťalo kovové usadeniny do celého systému, ktorý následne upchal vstreky, čo spôsobilo vypnutie auta. Vstreky sú teda vymené a na aute sú cca 40 000 km.
- čerstvú výmenu oleja, vzduchového a palivového filtra po serviske (ani nie mesiac dozadu)

Má niekto z vás s niečím podobným skúsenosti? Respektíve tušíte, čo by mohlo problém spôsobovať? Bolo mi od servisu doporučené pridať aditívum do nafty (VIF Super Diesel) a natankovať prémiovú naftu. V prípade, že by sa to zlepšilo, mohlo by sa jednať o vstreky. V rôznych diskusiách som ale čítal aj o problémoch so škrtiacou klapkou, potenciometrom, ERG, či dokonca katalyzátorom.

Veľmi pekne ďakujem za každú radu alebo doporučenie. :thu:

Re: Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage

PříspěvekNapsal: 09.10.2024 13:31
od Beda
Kontrolovali jste znovu detailně ten palivový filtr, při poslední výměně, že se to podařilo tou výměnou komplet vyřešit (zbavit okruh těch kovových špon)?

S tvým nájezdem už to můžou způsobovat i ty věci, co uvádis, takže asi nejlevnější je začít kontrolou a vyčištěním EGR či škrtící klapky.

Re: Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage

PříspěvekNapsal: 09.10.2024 13:44
od boris.kia
Ďakujem za reakciu. Áno, všetko by malo byť v poriadku. Ešte to pre istotu preverím, keďže posledná kontrola bola nedávno ale o tomto probléme z minulosti sa vedelo a zameriavali sme sa na to aj pri minulých kontrolách. Všetky diely z okruhu, ktoré vadné palivové čerpadlo poškodilo a zanieslo usadeninami sa komplet vymenili za nové (akurát nádrž sa vyčistila).

Nájazd je vysoký, takže začnem určite od najlacnejších variant - aditívum, klapka, EGR a uvidíme ako sa auto bude správať. :)