Stránka 1 z 1

Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 27.06.2024 14:38
od Santík
Ahoj všem. Mám dotaz máme Kiu Sportage 2005, 2,0l 4*4, po ujetí cca 22 km se rozsvítí diagnostika motoru a skáče chybové hlášení P 0011 ( pozice vačky přílišný předstih pozice 1 ). Vyměnil jsem olej, filtr, senzor polohy vačky, solenoid a vyčistil i malý filtrik pod časovačem ventilů. Vše funguje tak jak má motor běží bez problémů a i spotřeba je v normálu. Uz jsem zkusil vše možné a stejně se ta chyba zase rozsvítí. Co mi nejde do hlavy je to že před rokem se nám tato chyba objevovala stejně a po výměně oleje a filtrů byl rok klid. Děkuji za pomoc.

Re: Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 27.06.2024 16:38
od Beda
Vzhledem k stari vozu a predpokladam i najezdu >100tis. ti uz treba nemusi spravne fungovat CVVT ovladaci ventyl a proto se ti ta chyba vraci. Zde je postup provereni =>

Re: Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 14.04.2025 08:05
od Santík
Ahoj tak jsem zpět Děkuji za odpověď a info bohužel po výměně cvvt ventylu chyba neustále vyskakuje po ujetí cca 20 km. Teď jsem vyměnil i olej a filtr. Nalil jsem tam hustší 10w40 Castrol a už jsem myslel že je vyhráno celých 46 km se vrtulník nerozsvitil což bylo víc než kdy jindy ale teď se rozsvítí opět po cca 20 km. Nemohou být zanesené kanálky do cvvt časovače na vačce nebo nemohl odejít samotný časovač.dekuji za odpověď

Re: Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 14.04.2025 08:08
od Santík
Ještě bych chtěl dodat že nám to začalo blbnout po té co nám v servise dělali novou spojku nemohli třeba poškodit generátor impulsů na klice. Byl jsem s tím i Kia servise a nikdo nám nic neřekl

Re: Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 15.04.2025 13:17
od therion
Cidlo kliky je nepravdepodobne. Muze byt vychozeny samotny hydromotor nastavovani vacky nebo pricpany olejovy kanal z/do solenoidu. Nabizi se vyplach motoru. V dalsim kroku zkotrolovat rozvody. Kmitajici volny remen/retez umi pozlobit podobnym zpusobem , zvlast u olitanch motoru stejne tak i rozvod skoceny o jeden zub. Ten solenoid je tedy vymeneny a merils jestli na nej jde vybavovaci napeti?

Zaujala me hlaska o pouziti vice vizkozniho oleje a tim lepsiho chovani coz by mohlo naznacovat opotrebovane olejove cerpadlo nebo vetsi provozni vule na klice.

Re: Chyba P0011

PříspěvekNapsal: 16.04.2025 07:40
od Santík
Ahoj díky za odpověď a info. Solenoid je nový malý filtr pod ním jsem vyčistil a napětí na něj jde i kmitá podle otáček. Ten hustší olej jsem tam dal schválně jestli se to nějak projeví že by čerpadlo mělo víc natlakovat. Včera po vymazání chyby jsem ujel 51 km a chyba nenaskočilo za celou dobu. Až když jsem chcípl motor a potom znovu nastartoval se po pár kilometrech vrtulník rozsvítil. Přijde mi že to čerpadlo asi opravdu málo tlakuje. A co se týče rozvodů tak jsem to měl v servise na prekontrolovani řekli že ok a že kdyby to bylo hozený o zoubek na řemenu tak to nejede.
Auto jede pořád stejně s chybou nebo bez ní spotřeba dobrá do 10 l a žádný cukání nebo strata výkonu starty taky ok.