Stránka 1 z 2

Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 15:42
od Honza.Velky
Zdravím, mám Kia Sportage 2010, benzin 4x4. Vyměnoval jsem baterku v DO a patrně byla elektronika dlouho bez baterie a zapomněla kód pro imobilizér. Když chci nastartovat, tak se nerozsvití kontrolka imobilizéru a motor nenaskočí, jen točí. Odemykání dveří a zamykání pres DO se stejným klíčem ale funguje. Mám i druhý klíč se kterým funguje i startování, takže auto je OK.
Jak můžu spárovat ten klíč co zapomněl kód? Musím s tím do servisu nebo to můžu nějak udělat sám?

Díky za info :)

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 17:54
od jozzo
Mam pocit, ze čip imobilizeru nema nič spoločne s bateriou DO, mal by kluc fungovat normalne aj bez baterie, manualne otvorit auto a nastartovat. U inych aut to takto funguje, neviem ako tu. Čip sa koduje v lepsich klucovych sluzbach.

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 18:30
od Stefi
:? v servisu :kia: :tongue:

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 18:37
od Fofeňaníkovová
Kontrolka sa nerozsvieti lebo nedomkneš diaľkovým, čip s tým nemá nič. Treba spárovať diaľkové s autom, postup si skús vygúgliť.

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 19:21
od amadeus
Ahoj,jsem sice nový majitel Kia Sportage,ale pokud by to bylo stejné jak ve vw,tak odemykej klíčem auto a zároven mačkej tlačítko na do.Takto se kódují klíče pro vw.Možná pomůže.

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 19:35
od jozzo
Stefi píše::? v servisu :kia: :tongue:

U nas su min.3 klucove sluzby, co to bezne robia, urcite za menej, nez v Kia. :tongue:

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 20:29
od Beda
Klice se uci pres diagnostiku viz. ENG postup nize:

1. Key Teaching Procedure
Key teaching must be done after replacing a defective ECM (ICU) or when providing additional keys to the vehicle owner.
The procedure starts with an ECM (ICU) request for vehicle specific data (PIN code: 6digits) from the tester. The "virgin" ECM (ICU) stores the vehicle specific data and the key teaching can be started. The "learnt" ECM (ICU) compares the vehicle specific data from the tester with the stored data. If the data are correct, the teaching can proceed.
If incorrect vehicle specific data have been sent to the ECM (ICU) three times, the ECM (ICU) will reject the request of key teaching for one hour. This time cannot be reduced by disconnecting the battery or any other manipulation. After reconnecting the battery, the timer starts again for one hour.
The key teaching is done by ignition on with the key and additional tester commands. The ECM (ICU) stores the relevant data in the EEPROM and in the transponder. Then the ECM (ICU) runs the authentication required for confirmation of the teaching process. The successful programming is then confirmed by a message to the tester.
If the key is already known to the ECM (ICU) from a previous teaching, the authentication will be accepted and the EEPROM data are updated. There is no changed transponder content (this is impossible for a learnt transponder).
The attempt to repeatedly teach a key, which has been taught already during the same teaching cycle, is recognized by the ECM (ICU). This rejects the key and a message is sent to the tester.
The ECM (ICU) rejects invalid keys, which are presented for teaching. A message is sent to the tester. The key can be invalid due to faults in the transponder or other reasons, which result from unsuccessful programming of data. If the ECM (ICU) detects different authenticators of a transponder and an ECM (ICU), the key is considered to be invalid.
The maximum number of taught keys is 4
If an error occurs during the Immobilizer Service Menu, the ECM (ICU) status remains unchanged and a specific fault code is stored.
If the ECM (ICU) status and the key status do not match for teaching of keys, the tester procedure will be stopped and a specific fault code will be stored at ECM (ICU).

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 20:48
od Honza.Velky
Fofeňaníkovová píše:Kontrolka sa nerozsvieti lebo nedomkneš diaľkovým, čip s tým nemá nič. Treba spárovať diaľkové s autom, postup si skús vygúgliť.


Já ale můžu zamknout auto, i otevřít přes DO, to funguje normálně. Jakmile ale dám klíč do spínací skřínky do polohy ON, rozsvití se kontrolky co mají mimo imobilizéru, tzn auto vyšle signal do cívky umístěné ve spínací skříňce, ktera má bezdrátově napájet nfc čip v klíči a ten vyslat kód, pokud tomu rozumím dobře. Nemyslím si že by se te nfc čip nějak poškodil při výměně baterie. Jen z nějakeho důvodu auto s tímto klíčem nestartuje.

Na internetu jsem dneska hledal a bohužel nenašel nic co by platilo pro můj model :no:

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 21:15
od Fofeňaníkovová
Tak len diagnostika. Ale čipu a spárovaniu s autom sa pri výmene baterky v DO nemá čo stať.

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 07:56
od Quadrant
Čip imobilizéru v klíči je velikisti většího zrnka rýže ( miniaturní skleněná ampulka) a nebo malý obdélník ve tvaru mikro čipu , zhruba :| , občas se stane že se uvolní a při výměně baterie aniž by si toho člověk všiml... vypadne a nejlíp na koberec kde není vidět. Jeho umístění je v plastovém těle klíče co nejblíže k spínačce, tedy hned v horní čelní části klíčku .Stav baterie na funkci nemá vliv :!:

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 15:07
od Honza.Velky
Ano, tohle mi přijde logické. Je možné, že mi nějakým způsobem vypadl. Ten čip nebývá připájen na desce nebo jak tam vlastně drží? Je umístěn na PCB nebo mimo?

Mám strach rozdělat druhej klíč se kterým auto funguje a podívat se tam :D

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 15:33
od Quadrant
jak-rozebrat-klíc-vw-seat-skoda-1.jpg
Nejlepší způsob je pořádně prohlédnout podlahu v místě kde jsi tu baterii měnil, pokud už bylo luxováno tak je asi pozdě :|
Čip připájen není, je to volně vložená část ve vyhrazeném místě. Některé jdou ven pohledem některé za použití lehkého násilí. Ten druhý klíč bych raději nepokoušel :D

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 20:33
od hlinajs
Super informacie do buducna pre ostatnich :thu:

To s tym volne pohodenym cipom v klucovom puzdre to snad ani nie je pravda ! To sa takto bezne robi ?!
Clovek zaplati nemale penieze za auto a dostane toto! To az tolko na tom H/K usetri, ze to urobia tak amatersky!!? Fuuuj!

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 22:14
od Quadrant
Tak ono zase až tak volně to tam není, má to své lože kde i celkem drží .
Ale stačí když párkrát klíče spadnou na zem a čip se uvolní, některé se dokonce po pár nárazech roztlemí a čip vypadne ven. No a kdo to právě nezná, tak už nenastartuje a neví co se děje ani co hledat :|

Navíc, co v dnešní době není uděláno fórově ;)

Re: Imobilizér, výměna baterie v klíčí

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 22:44
od Honza.Velky
Quadrant píše:
jak-rozebrat-klíc-vw-seat-skoda-1.jpg
Nejlepší způsob je pořádně prohlédnout podlahu v místě kde jsi tu baterii měnil, pokud už bylo luxováno tak je asi pozdě :|
Čip připájen není, je to volně vložená část ve vyhrazeném místě. Některé jdou ven pohledem některé za použití lehkého násilí. Ten druhý klíč bych raději nepokoušel :D


Mockrát díky všem za pomoc. Žádný čip jsem ve starém klíči bohužel neviděl (měnil jsem i starý housing nebo pouzdro, zkrátka obal klíče) a už přesně vím co se stalo :P

Pamatuju si že jsem rozdělal pouzdro a viděl nejaké silikonové těsnění, které nepasovalo do nového pouzdra, tak sem to neřešil viz fotka:
Obrázek

Bohužel já blbec jsem se už nepodíval do druhé části pouzdra ve kterém se právě nachazí ten čip imobilizéru! :roll:
Obrázek

A žena na mě zavolala ať dojdu s košem (jediná domácí práce co dělám :P ), tak sem to popad a vyhodil... takže čip je v koši a tím pádem v prdeli :oops:

Rozdělal jsem i druhej klíč, protože se ničeho nebojím :D a z něho pochází fotky co vidíte. Doufám, že tohle někomu pomůže a nestane se mu to co mě :)

Ještě jednou všem děkuji za pomoc!

Jeden klíč nám bude stačit, nový čip řešit vůbec nebudu.