Stránka 1 z 2

1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 16.06.2020 14:07
od k-olaf
Zdravím, vím, že tady to téma různě bylo, ale odpovědi jsem se nedočkal.

Opravoval to už někdo. V servisu říkají, ať to nechám být. KIA při 145000 říkala, to je normální.
Teď najeto 192 000 a je to stejné, možné trochu více hlučné.
Tady video:
https://youtu.be/d7yZ5oPuTmk

Olej to nežere, tlaky jsou nižší ale jede to v pohodě.
Nový kat a nový vysokotlaké čerpadlo - to jen cvrliká.
Hledám někoho, kdo to řešil a vyřešil a jak.
Velmi děkuji všem!

Ondřej

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 16.06.2020 15:06
od KamZehr
To je zvuk jak od dieselu ...... :shock:

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 17.06.2020 09:32
od k-olaf
Našel jsem článek, který to přesně popisoval. Zvuk jak z diesel při volnoběhu, při brzdění motor je to hlučnější a tak. Prý když nejsou seřízení mění se i časování ventilů.
Prý se musejí seřídit ventily. Když ale měřili (3x různí lidé) vůle, vše prý je v normě. V KIA mi to nikdy za celou dobu nedělali. Nevím kde to umí? Doporučení?

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 17.06.2020 10:02
od k-olaf

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 17.06.2020 16:59
od Kiakdejv
Když mi klepal motor na volnoběh nebylo to zdaleka tak razantní jako tento případ. Zvuk mi příjde i trochu odlišný. Olej taky nežralo a pocitově jezdilo bez ztrát výkonu.
Na poslouchání do Kie jsem byl vícekrát a ne vždy se to projevovalo jak jsem chtěl. S technikem byla rozumná domluva, aby se zjistila závada se to zkrátka muselo rozebrat. Sepsal se protokol a klepání vyřešeno výměnou motoru a katu.
Nejsem však mechanik, proto mě napadá jen v jakém stavu byl původní kat? Měnil se preventivně nebo byl KO a auto už klepalo? Jestli se náhodou taky nestihl vydrolit do motoru.
Témat jak zde, tak na sesterském Hyundai je více.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 18.06.2020 01:26
od Esperkac
Vlastne ani neviem o aky motor sa presne jedná. Chcelo by to napisat kod.

Tak som si z prdele dal do googla. kia sportage 3 2011 1.6 gdi valve clearance a uz podla obrazku mi bolo jasne ze tu sa ich vola stelovat nedá. Teda ak mi naslo motor ako mas ty.

Nie kazdy ventilovy mechanizmus sa nastavuje.


Inak na tom videu klepu skôr akoby piesty.
Ventilovy rozvod skôr cvaka. Rychlo tap tap tap a zrychluje s otackami. A crrrr crrr crrr zase solenoidy co otvaraju vstrekovace.
Daj dole tu plastovu somarinu ten dekel motora. Skus zobrat velky srobovak s drevenou ruckou. prikladaj k motoru a pocuvaj uchom odkial tie zvuky mozu ist.
Pripadne: https://youtu.be/V1SXq4MfmmU

Ventili cvakanie v celom spektre otaciek cim viac rpm tym rychlejsie cvakanie cvakaju aj na volnobeh aj pri brzdeny motorom

Piesty zle spalovanie tvdry chod opotrebene loziska na klukovke. Piest preraza olejovy film a klepe o klukovku tvrdo kovovo. Pri brzdeny motorom menej.Alebo ked sa vytocia otacky pusti plyn a otacky padaju. vtedy neprebieha spalovanie.
S novym olejom sa to trosku zmierny. Novy olej sa preraza tazsie.

Upchate mazanie. Klepe lebo nemaze. Ani klukovky ani ventilove rozvody..

Vysokotlake cerpadlo.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 19.06.2020 02:05
od Esperkac
https://youtu.be/uRtyPbyomxQ
https://youtu.be/H7F6y2iikJA

To by vysvetlovalo aj tie nižsie tlaky..
Ja by som dal dole vanu a pozrel co je v nej minimalne skontroloval sitko.

Hyundai/Kia jedno a to iste a vsade som z anglictiny vyrozumel ze menili motory.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 19.06.2020 08:00
od Berka
Podle rychlosti kterou to klepe, mi to přijde jako od vaček. Kamarád teď opravuje motorku svého syna, který zapomínal kontrolovat olej a měla podobný zvuk. Má vydřené vačky, poškozený napínák řetězu atd. Je možné, že motor málo mazal, třeba i z důvodu ucpaného sání ve vaně.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 23.06.2020 14:33
od k-olaf
Děkuji všem za snahu a pomoc.
Katalizator na technický vždy v pohodě.
Pak jsem měl vadné vysokotlaké čerpadlo a benzín tekl do motoru.
Potom katalyzátor začal psát nízká účinnost.

Klepání ale bylo už daleko dříve. při 140 tis. Problém s čerpadlem při 180 tis.
V KIA Plzeň, že prý to cvakání je normální, tlaky byli prý nižší ale v normě. (to bylo ještě v záruce) Měl jsme trvat na opravě hlupák....
Při vyšších otáčkách jako v záběru se to neozpívá, ale možná to tam je, protože prostě motor je hlučnější a už to není slyšet.

Při brzdění z kopce je to tam více v nízkých ale i ve vyšších otáčkách.
Nahraji lepší video.
Jezdil jsem na pravidelný servis do KIA.
Po startu to chvilku nedělá (10s), ale prakticky ano.

Vcelku jsem jezdil dálky.
NA videa jsem se díval, zas tak dobře anglicky neumím.
No doporučíte mi někoho kdo rozumně zjistí a případně opraví?
Když v KIA říkali, je to normální, možná to jen nechtěli řešit. Teď bych se u nich už nedoplatil.
Děkuji OK
VIN U5YPC814ACL105184

Sítko najdu kde? Je tam přeci olejový filtr.

Jak zjistím, že to málo maže?
Měl jsem to v servisu, a říkali, že to nemám řešit. Sundali jen víko a měřili vůle. Vše v normě.

Prakticky je to stejný zvuk jako tento: ale nahraji ho dnes nanovo.
https://youtu.be/PW20_DWT5aA

EDIT snike: :!: Pokud chceš psát nový příspěvek a poslední je tvůj, dej u něj UPRAVIT a napiš to prosím do něj :!: ... sloučeno

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 23.06.2020 23:10
od Esperkac
Tak ked tiekol benzin do motora ten potom znicil katalyzator.
Na tvojom motore mi zneju zle jak ventily tak aj piesty takze je jedno ci pomale alebo rychle cvakanie.

Sitko je v olejovej vany tu by bolo treba dat dole. Aspon dufam ze tam nejake sitko je a nie len trubka. :kia:
To ma zabranit hrubym necistotam aby sa dostali do mazacieho systemu. Ale ked ich je vela znizia tok oleja.

Olejovy filter je az potom. A motor sa zadiera. Tlak sa meria tlakomerom namontovanym namiesto snimaca tlaku oleja.

Ked vravis ze po starte to nepocut 10s moze byt ze spina upadla na dno a zatial maze a potom sa uz zachytí a ucpe a dalej uz v systeme nieje tlak a zacne klepotat. A pod plynom sa ako tak zvysi tlak a zase prestane klepotat.

Logiku to dava ale ci to je tvoj problem ti zarucit neviem.

A v akom stave su rozvody? Necvrlika retiazka? Ta je tiez sponovana olejom. A ak su rozstelované rozvody potom aj tlaky su nizsie.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 01.07.2020 09:58
od k-olaf
Rozvody jsou původní.
Byl jsem zas u jiného technika, ten zas povídal, že by mohla být vůle na čepu pístu.

Takže sundat hlava, vyměnit písty a rozvody.

Vyměnil jsem olej na 10w-40 Mobil, při startu to vydrží déle necvakat, pak to cvaká a když se to hodně rozehřeje, je to malounko lepší, ale cvaká stále kovově na volnoběh a při otáčkách do 2 tis. je to slyšet.
Vanu jsem nesundaval, je tam jen malý kryt, není přes celý prostor motoru.
¨
Na videu jsem viděl podobný motor, vyměnili rozvody a zmizelo takové chrčení ale cvakání jim zůstalo.
Takže teď najít někoho, kdo ty motory už dělal a nesežere mě.
Díky všem!

Nový video:
https://youtu.be/Ye2D9KmwmM8
https://youtu.be/kFnfc-881z0

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 04.07.2020 18:12
od Esperkac
Nasiel som ti zvuk zlych rozvodou. https://youtu.be/Qdg8n5qnDHc SIce sa mi nezda podobny ale pozri si to mozno ty to budes pocut lepsie pri svojom motore videa skresluju... ale pri 190T km by som rozvody dal vymenit aj tak. Nepretrhnu sa ale retaz uz je dlhsia cize je aj casovanie posunute a aj riadiaca jednotka j s tim pocita na senzore vacky. Po vymene by si mal urcite jemnejsi chod motora.

Zda sa mi ze to tvrde buchanie zmizlo a to cvakanie by som ja prisudil vackam o ventily. https://www.youtube.com/watch?v=kCwr55XTOok.
Kedze neviem presne kod motora neviem aky typ to ma z tychto troch na videu. Prve sa asi iba vymienaju. Druhe su samonastavovacie teda ak toma dobre fungujuce mazanie-ak nema cvakaju (a cvakanie mas aj ty) a tretie sa menia tie podlazky co vytiahol magnetom.

Cize ak to budes davat robit mechanikovy ja by som beztak postupoval ze by som pocuval tym srobovakom odkial ten hluk ide. Skontroloval rozvody ak nim je pristup. zhodil veko ventilov a zmeral si tie voly na vackach. A az potom daval dole hlavu.

Ale ja pozeram hlavne nato aby oprava bola co najlacnejsia neviem ake su tvoje priority.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 08.07.2020 11:56
od k-olaf
Dal jsem sem celé seriové číslo VIN U5YPC814ACL105184 podle toho se motor nepozná?

Ještě jsem byl ve dvou servisech a tam říkají že čepy na pístech.

Nicméně nevím, kdo by to dokázal za rozumné náklady vyměnit (asi celé písty) Já nikoho takového neznám.

Děkuji.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 08.07.2020 13:36
od Esperkac
Keby napises kod motora dam si do googla ten kod plus valve cover alebo timing chain alebo valve clearance a hned podla obrazku vidim aky typ to je.
Podla vin sa samozrejme da zistit vsedko o aute ale nato treba tabulky a ja pre Kiu nerobim.

Neviem ako diagnostikovali capy na piestoch to pocujem prvy krat. Ale tiez neviem vsedko. Ale ak to klepu piesty skor si myslim ze je vydraty valec. A aj keby nie ze su to tie capy tak nech ti to bude robit hocikto tak to bude stat dost vela pretoze to treba rozobrat cely motor. To uz mas v podstate generalnu opravu.

Pisal si ze si mal zavadu vysokotlakeho cerpadla a benzin ti tiekol do motora. Myslim ze si mal zriedeny olej benzinom cize ti to nemazalo a motor sa proste vydrel.
Nechcem hanit Kiu je mi to v podstate jedno ale 200 000t su KM kdy korejske motory umieraju.

Kamarat daval robit motor na Riu 1.4 plyn a 1300e

Co ja by som spravil je dat dole sviecky a s kamerou sa pozriet ako vyzeraju valce. Ak budu po bokoch vydrate motor je mrtvy.
A zhodil vanu. Uz ked ste menili olej ste mali zistit ci su v nom kovove piliny. A ked mas dole vanu mozes pozriet v akom stave su loziska na ojniciach. Tie sa daju vymenit lahko zospodu..


Alebo naliat nejaku prisadu ktora co najviac zahusti olej a jazdit kim motor neskonci nadobro a potom zohnat druhy. Povodny si nechat na suciastky v garazy.

Ale situaciu nezavidim.

Re: 1.6 GDI klepání kovové cvakání

PříspěvekNapsal: 09.07.2020 08:42
od k-olaf
Možné to je, kód zjistím.
To cvakání bylo daleko dříve než ve 140 tis. Čerpadlo odešlo až teď.
Dané úkony nejsem moc schopen sám udělat.
Jak tady psali jiní, měli to také (nebo podobné) i při menším nájezdu.

Hodně mě ale štve, že mě opily rohlíkem tím, že to ničemu nevadí a to bylo v záruce. Prostě jsme jim naletěl a jako lajk těžko mohu posoudit.
Ani nevím, proč, vždyť by jim práci kia zaplatila.

MATULKA Plzeň, asi bych jim moc nevěřil, i když vždy vystupovali slušně.