Stránka 1 z 1

Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat?

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 00:12
od Obludka
Dobrý den, u Sportage IV 1.6 GDI pozoruji poměrně dlouhý ohřev motoru na teplotu 90C když je venku pod 0C. Nejvíce mě na tom udivuje, že sotva se ručička teploměru odlepí od 50C, tak zastavím, nechám motor běžet, otevřu kapotu, sáhnu na hadici (co jde no horní část chladiče od motoru) a ona už je vlažná. V kabině to dle mého názoru normálně topí. V servisu mi řekli, vše OK, on se motor takto chová, je to tak proto, že je motor chráněn před teplotním šokem co by způsobil najednou se otevírající termostat (tomu nějak nevěřím). Pokud je venku mezi -5 až -12C, tak se ručka teploměru odlepí od 50C po cca 8km (hadice k chladiči je už však vlažná - motor studený a ono to cpe teplou vodu do chladiče), na 90C se teploměr dostane tak po 10-11km. Pak jedu z kopce zařazená rychlost, bez plynu asi 1.5km a teplota spadne na 70C.

Kolegovo stejné auto 1.7 CRDI se chová tak, že se při stejných venkovních teplotách ručka teploměru zvedne těsně nad 50C po cca 3km, sáhnu na hadici a je ledová. Teplotu z kopce drží. Ujede další 3km a je na 90C a hadice pořád ledová, až po cca 16 km je hadice teplá.

Moje druhé auto Octavia I 1.8T se při -12C zahřeje na 70C po 4km spolehlivě. Superb 2.0 TDI co jsem ho měl to měl taky po 4km na 70C. Teplotu ze stejného kopce drží obě auta.

OK říkám si, jasná věc: vadný termostat na Sportage 1.6 GDI. Půjčil jsem si další Sportage se stejným motorem, projel stejnou trasu s přes noc vymrzlým autem a ono se to chová úplně stejně jako moje Sportage 1.6 GDI !!!

Vše zkoušeno na přes noc vymrzlých autech, žádné dečky na chladiči.
Je tohleto vlastnost 1.6 GDI nebo měli ve výrobě sérii vadných termostatů? Ne že by mě trápilo zda je hadice k chladiči studená či horká, ale koupil jsem si benzínový motor ať netrápím nafťák krátkýma trasama 11-16km (prodejci mi tvrdili, že se nafta na tak krátkou vzdálenost nestačí ani zahřát) a stejně pak jedu s benzínem 8km cesty na studený motor.
Předem díky za zkušenosti.

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 05:17
od mv12
Nezkoumal jsem ty hadice a termostaty :lol:, takže k tomu ti víc nepovím, ale mrkni sem viewtopic.php?f=177&t=6600&view=unread#p126791 Teplotu motoru jsem teď v mrazech totiž jen tak pro zajímavost sledoval. (jen na vysvětlenou, Ceed má teplotu graficky znázorněnu jen jako jednu položku v PP...)

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 10:16
od Obludka
Díky za reakci.
mv12 tam píše:
Jinak zkušenosti se Ceedem 1.6 GDI v mrazech:
Jak píše Mirse, topí to opravdu rychle, ale to bude dáno tím pomocným PTC topením. Začne to topit už chvíli po vyjetí a to je motor ještě hodně studený (na displeji palubního počítače ještě ani čárka na stupnici). Mrazivé teploty logicky posouvají zahřátí motoru na pozdější km. Při jízdě na sraz v ČB jsem vyjížděl v -21°C a pozoroval jsem, jak to dlouho bude trvat. Ujel jsem celých 18 km, než PP ukazoval plnou provozní teplotu. Dnes jsem to pozoroval v poledne při -12°C a trvalo to asi 12 km. Při -9°C asi 7 km.

Co to je PTC topení? Nejsem schopen na netu najít žádnou informaci o chladicím systému nabo o topení u GDI.
Ještě pro info: jel jsem s Octavia 1.8T teď o víkendu při -16C a teploměr byl na 70C po ujetí 5km! Je ten motor 1.6 GDI co se ohřevu týče fakt tak podivný i oproti 1.7 CRDI?

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 10:54
od snike
PTC je v podstatě elektrické přídavné topení, které je umístěno ve ventilaci. Více viz obrázek ;)

PTC.jpg

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 11:08
od mv12

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 11:11
od plasta
Já si myslím, že je důležité, zda auto topí i ve velkých mrazech a netrvá mu to věčnost. Pokud ano, asi by mě nikdy nenapadlo šahat na hadice.

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 14:34
od Obludka
Ne že by mě trápilo zda je hadice k chladiči studená či horká, ale koupil jsem si benzínový motor ať netrápím nafťák krátkýma trasama 11-16km (prodejci mi tvrdili, že se nafta na tak krátkou vzdálenost nestačí ani zahřát) a stejně pak jedu s benzínem 8km cesty na studený motor. Octavia 1.8T i Sup 2.0TDI na stejné trase při stejném počasí za 8km má 90C na teploměru.

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 16:42
od zaplosak
A kdy Vám začne foukat vzduch u automatické klimy, mě cca po 1.5 km.pomalu začíná foukat (myšleno v silných mrazech,jinak i po 1 km.) a pak to už jsou palby, za další 1km je v autě fajn...

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 12.01.2017 16:44
od mv12
km jsem nesledoval, ale jak jsem psal, v podstatě chvíli po vyjetí, takže by to tak mohlo i být.

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 16.01.2017 17:02
od Obludka
Tak jsem požádal kolegu se Sportage 1.6 T GDI (130kW benzín) o pokus: projeli jsme vymražené auto a hadice k chladiči je teplá hned co se teploměr odlepil od 50C. To mi tedy někdo vysvětlete jak tyhle auta mají udělané chlazení. Proč termostat pouští vlažnou vodu do chladiče a nechává tak motor zahřívat déle???
Není tam zvlášť okruh pro hlavy válců a zvlášť pro blok válců?

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 02.02.2017 13:58
od robovenga
Teda moje 2.0 crdi to taky trvá než to dosáhne na těch asi 85 stupňů ... ale si to tak má být ,je to nové ....

Re: Sportage IV 2016 1.6 GDI pomalý ohřev motoru - termostat

PříspěvekNapsal: 02.02.2017 15:27
od sykino
Obludka neries blbosti,tak to ma byt auto kuri po chvili a co ta trapia hadice a pod. To neni felicia,tieto nove motory funguju trosku inak.