Stránka 1 z 1
otáčky

Napsal:
04.02.2008 22:23
od marek008
Zdravímm... koupil jsem si Kia Sportage 2.0 16v MRDi r.v. 1996. nevím jestli je to tak má být,ale celkem dlouho mi trvá než se mi sníží otáčky. Rozjedu se,chci zařadit ale otáčky jdou strašně pomalu dolu,tak že to vypadá,jako když řadím pod plynem. Když se ohřeje, je to lepší,ale stále to trvá dlouho. Jesli s tím máte taky zkušenost, byl bych rád za pomoc. Předem děkuji Marek

Napsal:
05.02.2008 21:49
od Návštěvník
Mám tu samou Sportage jako ty a můžu ti říct, že ze začátku jsem měl s otáčkama dost velký problémy než sem si zvykl. V servisu mě ujistili že je to uplně normální a asi měli pravdu protože otáčky padají u osobního auta daleko rychlejc než u offroadu.

Napsal:
06.02.2008 19:57
od milost
Ja mam ceed a take otacky padaji pomalu. Ptal jsem se v servisu a bylo mi sdeleno, ze je to z duvodu emisi, ze musi splnovat normu v celem spektru otacek i na volnobeh a tak je to nastaveno tak, ze nemuze dojit k spatnemu pomeru michani benzinu a vzduchu.

Napsal:
02.03.2008 23:13
od Návštěvník
Mám problém, Kia Sportage rok 2001 2,0 TD ak ho umyjem, alebo prejdem cez mláku tak si sám zvýši na volnobeh otáčky. Ak ho vypnem a znova naštartujem je všetko zase v poriadku, what is it ?

Napsal:
09.06.2009 19:34
od georgy04
na mojej kii sa mi semtam stane ze otacky na volnobeh bud vyskocia alebo klesnu.. no ked klesnu auto absolutne nejde do otacok.. ked ho vypnem a znova startnem je vsetko v pohode.. kde je problem? 2L TD r.v:2000
Re:

Napsal:
15.06.2011 21:01
od JanRypal
Návštěvník píše:Mám problém, Kia Sportage rok 2001 2,0 TD ak ho umyjem, alebo prejdem cez mláku tak si sám zvýši na volnobeh otáčky. Ak ho vypnem a znova naštartujem je všetko zase v poriadku, what is it ?
Narazil jsem kdysi na podobný problém u jednoho staršího renaultu. Byl to popraskaný plast konektoru a tím pádem zaoxidované kontakty čidla teploty malého okruhu chlazení. Jak do toho cákla voda, změnil asi nějak odpor, což řidicí jednotka vyhodnotila jako nízkou teplotu motoru a začla tam cpát automatický sytič. Po výměně konektoru to přestalo.
Re: otáčky

Napsal:
06.07.2011 01:32
od lubos761
To : marek008
Ahoj, mám Sportage 2.0 CVVT, od ledna a první jízdy byly pro mě utrpením. Dvojkový synchron mě proklínal, protože přeřadit z 1 na 2 i při malé rychlosti rozjezdu bylo znát na řadicí páce, jak si škrtne o zuby. Dost dlouho jsem se s tím učil řadit. Ty otáčky jdou fakt pomalu dolů. Není to Off-roadem, jak tu výše někdo psal. Je to tím, že aby motor splňoval přísné emise, tak je konstrukčně udělán tak, aby i po odstavení plynu dohořela zbytková směs a tím se prodlužuje doba klesání otáček. Pokud jedeš na klimu, motor je víc zatížen, tak zjevně jde z otáček rychleji. Byl jsem s tím i v servisu a bylo mě to takto vysvětleno. Bohužel pro majitele benzínu to znamená si na to zvyknout. Měl jsem už za svůj život dost aut, ale toto je první, s kterým tak trochu bojuji při řazení. Chybí mě takový to krásný šoupnutí další rychlosti, bez náznaku šktrnutí o dvojkový zuby. Další, vyšší rychlostní stupně už jdou docela dobře. Ale nejvíc je to znát z 1na 2. Chce to jen popojet a řadit velmi brzo 2. stupeň. Další už poho..
Pěkný den. lubos761
Re: otáčky

Napsal:
06.07.2011 08:03
od JanRypal
Jo jo. Hlavni duvod jsou emise a dalsi je rozlozeni nejvyssiho krouticiho momentu do sirsiho rozpeti otacek. Zpusobuje to hlavne ono promenne casovani ventilu (CVVT), ktere ma strasne slozity vnitrni rozvod, navic to casovani se nejak nastavuje tlakem oleje nekde u vacek a cela ta hruza ma proto silenou setrvacnost. Taky mi to chvili delalo problem, ale uz je to celkem v klidu.
Re: otáčky

Napsal:
21.07.2011 19:02
od Robert69
lubos761 píše:To : marek008
Ahoj, mám Sportage 2.0 CVVT, od ledna a první jízdy byly pro mě utrpením. Dvojkový synchron mě proklínal, protože přeřadit z 1 na 2 i při malé rychlosti rozjezdu bylo znát na řadicí páce, jak si škrtne o zuby. Dost dlouho jsem se s tím učil řadit. Ty otáčky jdou fakt pomalu dolů. Není to Off-roadem, jak tu výše někdo psal. Je to tím, že aby motor splňoval přísné emise, tak je konstrukčně udělán tak, aby i po odstavení plynu dohořela zbytková směs a tím se prodlužuje doba klesání otáček. Pokud jedeš na klimu, motor je víc zatížen, tak zjevně jde z otáček rychleji. Byl jsem s tím i v servisu a bylo mě to takto vysvětleno. Bohužel pro majitele benzínu to znamená si na to zvyknout. Měl jsem už za svůj život dost aut, ale toto je první, s kterým tak trochu bojuji při řazení. Chybí mě takový to krásný šoupnutí další rychlosti, bez náznaku šktrnutí o dvojkový zuby. Další, vyšší rychlostní stupně už jdou docela dobře. Ale nejvíc je to znát z 1na 2. Chce to jen popojet a řadit velmi brzo 2. stupeň. Další už poho..
Pěkný den. lubos761
Mame doma Sportage 2008 2L benzin stěma otačkama je to pravda říkali v servisu že je to kvůli emisím.Ale s řazením žádný problém nepozoruju spíš si lebedím ještě v žádném atě se mi tak dobře něřadilo.
Re: otáčky

Napsal:
27.09.2011 18:53
od KONDOR
Pri jazde sa otačky motora uplne stratia motor zhasne

Naštartujem bez problemov a idem dalej

Stretol sa niekto z takou vecou SPORTAGE 1999?????????
Re: otáčky

Napsal:
03.10.2011 12:11
od georgy04
Aký motor je v tom Sportage? Ja som mal taký problém na 2.0 TD prvý krát to bolo odchádzajúce vstrekovacie čerpadlo. Druhý krát sa mi odpojil kábel od nejakej sondy alebo čohosi takého. Nachádza sa to hneď vedľa štartéra na motore a je k tomu pripojený len jeden káblik, a v tedy som cítil aj vyššiu spotrebu a horšie štarty.
Re: otáčky

Napsal:
06.02.2018 15:34
od milos123123
Nazdar chlapi, mam tiez podobny problem s otačkami ale pri preradovaní zo stupna do stupna. Menili my rozvody na 2.0 cvvt 2007 r.v a mam ten problem ze vcera som siel na nom ja inak jadzi na nom moja blondina a pri stlaceni spojky zostali otacky chvilu na tej istej urovni a niekedy sa stava ze po stlaceni spojky este trosku vybehnu o cca 200 otacok hore a az potom zacnu klesat. kde hladat problem? tym pseudomechanikom uz akosi nedoverujem a pozrel by som to s kamosom. vdaka za rady