Stránka 1 z 1
Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
11.07.2012 12:16
od superkutil
Ahoj, když na volnoběh stisknu lehce spojku, tak mi klepe do nohy. Když přitom lehce přidám, tak mi pedál spojky povolí a klepání přestane. Jak má Sportage udělanou spojku? To je lanovodem, hydraulicky nebo mechanicky?
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
11.07.2012 17:16
od Beda
Ma hydraulicky rozvod

PS: kdyz se lehce opru o spojku v Santovi, tak taky citim takove jemne klepani do nohy ... takze bud je to normalni jev a nebo mam ten samy problem co ty

Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
11.07.2012 20:13
od Jakub
Podle mě je to přítlačný talíř spojky, resp. jeho pružina. Pokud to při silnějším stisku zmizí, tak je to zřejmě jen nepřesností talířové pružiny, jejíž dosedací plocha pro ložisko není kolmá na osu otáčení. Při zvýšení otáček se pružina odstředivou silou narovná, proto to zmizí.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
12.07.2012 11:53
od superkutil
No, ta hydraulika mě překvapuje. Protože když přidám, tak mi pedál spojky mizí pod nohou a když uberu, tak naopak tlačí na nohu. Z toho jsem usuzoval na mechanické propojení reagující na pohyb motoru v silenblocích.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
12.07.2012 12:11
od mir.jar
Mne spojka trasie ak je stlacena az dole.
Nejak som to neriesil este.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
12.07.2012 17:18
od superkutil
To že mi klepe spojka je nepříjemné, hlavně při čekání na nájezd na hlavní, ale dá se to přežít. Horší je to při brzdění motorem, když když pouštím spojku, tak spojka zabere, motor se zhoupne a spojka přestane zabírat, motor se zhoupne zpět a motor zabere a tak se to opakuje. Výsledkem je, že se motor rozhoupe - rozkmitá. Taková blbost, ale otravuje to život.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
12.07.2012 20:22
od superkutil
Tak prý je v háji spojka i dvouhmoťák a oprava bude za 30tis. Takže příště to KIA už nebude. A hlavně, za co si Ford účtuje 460Kč/hod, za to chce servis KIA 720Kč/hod a to už je fakt zlodějina.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
13.07.2012 07:53
od Beda
SUV maji vetsinou vyssi hodinovou sazbu jak normalni vozy. Ja mam na Santu myslim 650Kc/h

Chces-li usetrit, tak si sezen dily sam a nech si to udelat u nejakeho zkuseneho mechanika, auto uz stejnak nemas v zaruce, tak nemusis resit

servis. Treba na elitu te vyjde spojkova sada od 4455,- (Valeo) do 10900,- (Sachs) a dvouhmotak tam maji za 12830,- (Luk) ... Elit neni pro normalni zakazniky zadne cenove terno, ale muzes si tam najit cislo dilu, ktere potrebujes a vyhledat si ho jinde

NA setrvacniku se da usetrit treba 3400,- najdes-li si ho jinde

Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
25.01.2013 18:44
od superkutil
Tak to pokročilo dál. Spojka začala prokluzovat. Po rozebrání se zjistilo, že zřejmě stále tlačil přítlačák na spojku a tak pořád prokluzovala. Zřejmě ve 100tis.km odešla spojka a nějaký blbec je špatně vyměnil. Takže po 30tis.km odešla znovu a navíc byl v háji i dvouhmoták (totálně hotovej). Takže spojka za 7tis, dvouhmoták za 10tis a přítlačák za 2,5tis. Takže s prací za 21tis. Spojka už do pedálu neklepe, auto jede mnohem líp. Problém je akorát v tom, že se teď blbě řadí 1ka (možná špatně sesazené) a spojka při rozjezdu škube. Tak snad se spojka oběhá. Současně jsem musel vyměnit žhavičky, s prací 5000Kč. Ale startuje to teď perfektně. Možná proto, že 3 ze 4 žhaviček bylo v háji.
Re: Klepání spojky při lehkém stisku na volnoběh.

Napsal:
25.01.2013 21:17
od Beda
Pekna palka za opravy

Dvouhmotaku se bojim i ja a doufam, ze vydrzi nez auto prodam
