Stránka 1 z 1

Žhavící svíčky CRDI 2.0 103kV VGT [D4EA]

PříspěvekNapsal: 27.02.2012 11:59
od plechi
Letošní zimu jsem v krutých mrazech zjistil, že pravděpodobně odešly žhavící svíčky (nemožnost nastartovat při -15 a při strčení do garáže to po 5 min jelo bez problémů - vyloučen vliv paliva), tak jsem je začal hledat že je "projiskřím", abych zjistil, kolik jich budu měnit. U tohoto motoru jsou umístěny vzadu směrem od místa spolujezdce a jsou bez demontáže půlky věcí okolo motoru nepřístupný, některé lze pohmatem naslepo najít. Spojeny jsou kovovým páskem ukončeným silným jednožilovým drátem s konektorem, který je dobře přístupný někde nad rozhraním motor-vysokotlaký čerpadlo. Takže jsem alespoň změřil jejich odpor a DC "klešťákem" odběr při žhavení - dvě nefungovaly.
Nakonec jsem zvolil servis, protože nemám teplou garáž a znalosti na předpokládaný rozsah práce - a zásah to byl ještě větší, než jsem čekal, včetně vypuštění vody a "půlky motoru ven". Servisu to trvalo 4 hodiny, vyndali originální svíčky BERU, nakonec nefungovaly 3 - po 110 000km. Cena opravy s výměnou všech čtyřech byla 6000,- (ofic. KIA).

Re: Žhavící svíčky CRDI 2.0 103kV VGT [D4EA]

PříspěvekNapsal: 27.02.2012 17:51
od Beda
To se mam nac tesit, uz mam taky nalitano pres 116tis. a hadam Hyundai je jak Kia, tak to bude stat obdobne. I kdyz ja to mel v zime v pohode, protoze jsem garazovanej a pak, kdyz to stalo pres den u prace a mrzlo, tak jsem zaznamenal jen lehke zhorseni stratovani :yes:

Re: Žhavící svíčky CRDI 2.0 103kV VGT [D4EA]

PříspěvekNapsal: 28.02.2012 21:49
od Polski
Chlapci nestresujte, ja som žhaviče na Hyundai Trajet 2.0 CRDi 85kw menil po 7 rokoch a nabehané 210000 km. Tiež neštartovalo pri -10. Repasovali aj 2 vstreky. Žhaviče kus 33€, Vstrek kus repas asi 70€. Aj to možno žhaviče ešte nemuseli meniť, lebo po výmene žhavičov stále v mraze neštartovalo, potom repas dvoch vstrekov. Ale neriešil som, lebo už si zaslúžili vymeniť. Jazdím iba mesto a to denne okolo 20 štartov.

Re: Žhavící svíčky CRDI 2.0 103kV VGT [D4EA]

PříspěvekNapsal: 03.01.2013 00:30
od superkutil
Ahoj, při startech po 0°C nechám zhasnout žhavení a pak startuju. Motor naskočí, chod je nepravidelný, ale do 10ti vteřin se zklidní. Je to normální nebo se mám znepokojit, že jsou v háji žhavičky nebo vstřiky. Najeto mám cca 130tis.km. Startuje i v -23°C. :|