Stránka 1 z 1

Automat a prudke brzdenie

PříspěvekNapsal: 22.02.2012 09:28
od drummer01
Ahojte, chcel by som sa s vami podelit o svoje 'zazitky' a aj poprosit o radu, ci sa jedna o standardne spravanie auta...
Mam Sportage III, 2.0 diesel, AWD s automatom. Pri klasisckej jazde so zaradenym 'D' ked dam nohu dole z plynu, auto zacne pozvolne spomalovat a zaroven aj pozvolne padaju otacky. Prevodovka pekne odraduje 6-5-4 atd a otacky sa pohybuje niekde okolo 1200 - 1500. Co je podla mojho skromneho odhadu korektne spravanie automatu bez plynu.

A teraz k tomu mojmu problemu... Vcera v noci som prudsie pribrzdil (zo 120 na cca 70 kmh). Paka bola v polohe 'D', otacky mi hned spadli na volnobeh ~800. Prepol som paku na chvilu do 'manualu' a displej ukazal zaradenu 6. Ked mi rychlost klesla pod 60kmh prepol som zas paku do manualu a displej ukazal 5. Cize prevodovka sa tvarila, ze odraduje aj ked otacky ostali nezmenene na volnobehu. Co ma ale najviac zarazilo... ked som pridal auto samozrejme zrychlilo no ked som dal nohu dolu z plynu otacky padli znovu na volnobeznych ~800.

Dnes rano uz zas vyzera byt vsetko ok, tak neviem. V manuali som sa nic nedocital. Nevie mi niekto prosim poradit, ci sa ma takto spravat automat pri prudkom przdeni alebo ?http://www.kia-club.org/posting.php?mode=post&f=153#

Re: Automat a prudke brzdenie

PříspěvekNapsal: 22.02.2012 17:39
od kolin udatný
Jak popisuješ na začátku příspěvku,tak mi automat dělá to stejný.Dám nohu z plynu,auto pozvolna zpomaluje a otáčky klesají.Když chci brzdit motorem víc,tak dám páku automatu na manuál a ručně podřadím o stupen níž,třeba z dlouhého kopce,abych ulevil brzdám.Při prudkém brždění se otáčky drží na zvoleném rychlostním stupni a jak zpomaluji,tak pozvolna klesaji.
To,co popisuješ v druhé půli příspěvku mi přijde zvláštní :? .Motor ti šel na volnoběh,ty jsi prudce brzdil a na displeji ti svítila 6.To by měly bejt otáčky adekvátní rychlosti,což nebyly.Normální to podle mě není,ale nejsem mechanik.
Zajel bych se zeptat do :kia: servisu a popsal jim problém.Třeba udělají diagnostiku a ta by jim závadu na elektrice převodovky měla nahlásit.

Re: Automat a prudke brzdenie

PříspěvekNapsal: 22.02.2012 22:45
od Jakub
Podle mě to vypadá, že převodovka po prudkém zabrždění nechala odemčený hydroměnič. Starší automaty bez zámku hydroměniče se přesně takhle chovaly. Podle jakého algoritmu se řídí zamykání měniče vědí asi jen konstruktéři.

Re: Automat a prudke brzdenie

PříspěvekNapsal: 18.03.2014 14:23
od Tervič
drummer01 píše:Ahojte, chcel by som sa s vami podelit o svoje 'zazitky' a aj poprosit o radu, ci sa jedna o standardne spravanie auta...
Mam Sportage III, 2.0 diesel, AWD s automatom. Pri klasisckej jazde so zaradenym 'D' ked dam nohu dole z plynu, auto zacne pozvolne spomalovat a zaroven aj pozvolne padaju otacky. Prevodovka pekne odraduje 6-5-4 atd a otacky sa pohybuje niekde okolo 1200 - 1500. Co je podla mojho skromneho odhadu korektne spravanie automatu bez plynu.

A teraz k tomu mojmu problemu... Vcera v noci som prudsie pribrzdil (zo 120 na cca 70 kmh). Paka bola v polohe 'D', otacky mi hned spadli na volnobeh ~800. Prepol som paku na chvilu do 'manualu' a displej ukazal zaradenu 6. Ked mi rychlost klesla pod 60kmh prepol som zas paku do manualu a displej ukazal 5. Cize prevodovka sa tvarila, ze odraduje aj ked otacky ostali nezmenene na volnobehu. Co ma ale najviac zarazilo... ked som pridal auto samozrejme zrychlilo no ked som dal nohu dolu z plynu otacky padli znovu na volnobeznych ~800.

Dnes rano uz zas vyzera byt vsetko ok, tak neviem. V manuali som sa nic nedocital. Nevie mi niekto prosim poradit, ci sa ma takto spravat automat pri prudkom przdeni alebo ?http://www.kia-club.org/posting.php?mode=post&f=153#


Urcite sa takto spravat nema.
Mal som podobny problem, vsetko rozobrali, skusali, dokonca vymenili riadiacu jednotku za uplne novu... nakoniec bol probem v nejakom zanesenom ventile alebo v niecom takom, kvoli ktoremu motor a prevodovka takto spravali.
Tiez to sposobovalo to, ze motor prestal pri cca 60 - 70 km rychlosti tahat, mohol som sliapat na plyn kolko som chcel, ale motor si stale isiel tych 60 - 70 km/h, ani otacky sa nezvysovali, jednoducho nic - mrtvy plynovy pedal. Najcastejsie sa to stalo vtedy, ked som aktivoval tempomat a odrazu bum, motor netaha a plynovy pedal mrvy.