řazení

Napsal:
07.12.2011 17:11
od pet11
Zdravím dokáže mi někdo vysvetlit řazení u kia sportage 1998 na páce 2h-4h-(N)-4L . Zajímá mě které kola a jak pracují při konkrétních značkách. Dále na kolách mám přepínání LOCK co to dělá děkuji za vysvětlení.
Re: řazení

Napsal:
07.12.2011 18:05
od ohen10
ak sa nemýlim, tak 2H je náhon jednej nápravy. 4H náhon všetkých 4 kolies a 4L sú opäť všetky kolesá, ale ideš max 20km/h asi. To by malo byť v extrémnych kopcoch. Aspoň tak nejak si to pamätám s pathfindera...prípadne ma niekto opravte

a to 4L tam dáš len keď stojíš, preto možno nejaké N je predtým...a LOCK bude asi uzávierka diferenciálu...
Re: řazení

Napsal:
07.12.2011 20:17
od dursony
mas pravdu 2 h je bez redukcie hnana len jedna naprava, 4 h je bez redukcie hnane obe napravy a 4 L je 4x4 s redukciou.... nemalo by sa s tym jazdit nad 20-30 km/h auto ma vtedy vacsiu silu a vyssie otacky pri nizsej rychlosti...
Re: řazení

Napsal:
06.01.2012 21:48
od JanRypal
Jak psal zbytek, plus něco navíc...
2H - hnaná pouze zadní náprava
4H - hnané obě nápravy
N - neutrál - převodovka je zcela odpojená od spojky (určeno hlavně pro tažení vozidla)
4L - hnané obě nápravy přes redukci (obrazně řečeno dvojnásobná síla při čtvrtinové maximální rychlosti)
Zámky na kolech uzamknou přední diferenciál, což znamená, že se všechna 4 kola se točí stejnou rychlostí. Nestane se tak, že by se ti jedno kolo na nápravě zastavilo a druhé prokluzovalo (třeba na ledu). S tímto ale pozor na silnici a zvlášť na suché silnici: 1. na zatočení potřebuješ velkou sílu v rukách a 2. životnost uzávěry na suchém asfaltu v zatáčkách je tak 15 km a pak se to urve, rozsype a musí se to celé vyměnit. Uzávěra se smí používat jen na sněhu, bahně nebo podobně. Dále pak zajímavé zjištění - aby se diferenciál zamknul, musíš ujet cca 5-10 metrů, na odemknutí potřebuje zhruba stejnou vzdálenost. A úplně na konec - při přeřazování náhonu bys měl vždycky úplně zastavit. Při hodně nízké rychlosti sice přeřadit jde, ale zdravé to není. A při vyšší rychlosti je téměř jistota zubní sklizně v převodovce náhonu...