Stránka 1 z 2

Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 23.08.2011 18:13
od georgy04
Ahojte
Mám problém so Sportage 2,0 TD rv: 2000 auto veľmi dymí na čierno a spotreba je nejakých 11-12L a to jazdím úsporne, no pod desať sa nijak nedostanem niekedy som na nej robil 9L. Štartuje na prvú šupu aj zimný aj teplý motor ale keď ho zimný naštartujem ma strašne ostrý zvuk až pili uši asi tak 30 sekúnd až minútu. V čom môže byť chyba? Motor som par krát prehrial až z neho vyvrela voda lebo mam rozpadnutý chladič. Vďaka za všetky rady.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 23.08.2011 19:10
od Mexican
cierny dym znamena ze sa zle spaluje nafta. Takze mozu byt zle vstreky. Alebo EGR ventil v kybli. Na turbo by som to nevidel, teda pokial nepiska a dym nie je sfarbeny do biela. Jazdit s vedomim, ze mam rozpadnuty chladic - no neviem, neviem, ale zacal by som tym ze veci ktore su zle a viem o tom odstranim ako prve

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 23.08.2011 19:59
od georgy04
Chladič riešim. Mne to na ceste problém nerobí prehrial som ju len v lese tak už jazdím len po cestách kým mi nepríde chladič. Vstreky mi skúšal známy a vravel že sú ešte OK. Ako zistím či je chybný EGR ventil? Môže byť chyba aj v tlakoch?

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 24.08.2011 07:56
od nik
Přesně jak se ptáš ty tlaky,tak v tom bude asi problém.Řekl bych,že máš v háji kroužky.Nech přeměřit tlaky a uvidíš

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 24.08.2011 17:13
od Polski
Ahoj, mal som ten isty problem, do kopca vobec netahalo a pri zozliapnuti hrozny dym. EGR ventil uplne zaneseny. Mal som ho cisteny uz 2x. Auto Hyundai Trajet 2.0CRDi 82kw chip na 99kw r.v.2004. Auto ma najazdene 220.000 km. Asi pred mesiacom mi EGR vymenili, nakolko sa hned zanasal, po prejdeni cca 25.000km, vraj uz nema tu ochranu 8-). Neviem, ci nahodou nesposobuje moje zanasanie to prechipovanie (vacsie mnozstvo nafty pri zoslapnuti). Aj ked jazdim vacsinou iba mesto, a aj to je problem zanasania EGR ventilov. Chipnute je asi od 150.000km, a po chipnuti citelne lepsie zabera pri rozbiehani. Spotreba sla dole cca o 0.7l na 100km priemerne. EGR ventil stal 47€.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 24.08.2011 21:17
od Berka
Špatné vstřiky, nebo špatný poměr vzduch/nafta. Bez diagnostiky nic nezjistíš. Ideální by bylo napojit se za jízdy na data motoru a zjistit tlak (za turbem) a množství vzduchu a porovnat je s údaji výrobce. Může být vadná váha vzduchu a ŘJ si myslí že do motoru jde víc vzduchu než ve skutečnosti a tak zvyšuje množství nafty.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 25.08.2011 19:26
od georgy04
Niekedy sa zastavím v Kii na diagnostiku, vo vstrekovaciom čerpadle by problém byť nemal však? Lebo mám doma jedno a robí mi to s nim to iste,, Váhu vzduchu to nemá a rozvoďak som menil pred 5000km tam to posunuté nieje, kontroloval som ho,,

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 02.09.2011 15:05
od georgy04
Dnes som bol v Kii na diagnostiku,, Mali troška problém ma napojiť no potom ma napojili a vypisovalo im to len chybu nejakého odporu a bližšie sa k tomu nevedeli dostať. Vraj to môže byť nejaká chyba v kablovani k čerpadlu a že to môže robiť taký problém. Mám sa zastaviť na budúci týždeň, že tam budú mať od toho technika. Aký mate na to názor?

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 03.09.2011 08:55
od Berka
Že můžou mít pravdu. Závada kabelového svazku se občas objeví a taky se nejhůře opravuje, protože na diagnostice se může souběžně projevit jako závada nějakého komponentu.
Jednou se mi ve Volvu objevil na displeji nápis "závada brzd", podle diagnostiky byl vadný snímač tlaku pedálu, po výměně celého brzdového válce v ceně asi 30tis Kč se závada objevila po pár km znovu. Nakonec to byl vadný kabel (za 5 Kč) mezi ŘJ a snímačem tlaku pedálu. Mechanik říkal že veškerá elektronika tam pracuje s cca. 5V a jakákoli odchylka se při takto malém napětí projeví jako závada.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 14:43
od georgy04
Tak som zmeral tlaky,, každý valec ma 30 takže to je v poriadku,, ďalej som bol v kii na diagnostike a tam to vypisuje ,,Zle nastavená hodnota odporu Q" vraj to je náklon čerpadla ale to tam problém určite nieje. Po prevezení technik vravel že to nieje možné aby auto malo taký ostrý zvuk že asi budu posunuté rozvody ale to som tiež vylúčil lebo som ich kontroloval. Tak tam mam niekedy doviezť auto na celý deň.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 16:14
od Jakubxxx
Myslim že som to čital v Auto Moto Sport.S modernyni turbodieselmi:Dobre zahriaty motor raz za čas vytočiť k maximu na dosledne vypalenie filtra pevnych častic
a odstranie nečistot na pohyblivych lopatkach turboduchadla.Mate s tym nejaku skusenosť? :kia: :thu:
V čera som bol v Tatrach celkovo asi 350km a 4 horske priechody 6.4l.

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 16:14
od Berka
U tvého motoru už je vstřikování CR nebo ještě klasické čerpadlo a vstřiky?

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 16:22
od Jakubxxx
Liatinový dvojliter triedy R využíva vstrekovanie common-rail Bosch s elektromagnetickými vstrekovačmi .S dieslom nemam skusenosti 22 rokov som jazdil len benzin. ;)

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 18:51
od Berka
Ta moje otázka směřovala k uživateli Georgy04. Bohužel jsem ji napsal o pár sekund později než ty svůj příspěvek a tak se zařadila pod tebe :)
Co se týká tebe, tak k vypálení filtru pevných částic je zapotřebí mimo jiné, jet zhruba ustálenou rychlostí po dobu několika minut. Každá značka auta má trochu jiné požadavky na spuštění této funkce, ale u většiny aut se nespustí např. během krátkých jízd po městě, nebo naopak při rychlejší jízdě po dálnici.
Jak popisuješ to občasné prohnání zahřátého motoru, tak to jsem už také několikrát slyšel, takže na tom asi něco bude. Já říkám že se autu prostě občas musí protáhnout trubky :)

Re: Vysoká spotreba a čierny dym

PříspěvekNapsal: 11.09.2011 19:59
od barny70
@ Berka

Neviem ako to vypaľovanie filtra funguje - myslím tým kedy sa rozhodne to urobiť, predpokladám že na základe tlaku výfukových plynov - ale môžem Ti povedať že keď sa rozhodne, tak to urobí hneď pri naštartovaní - aspoň mne sa to stalo hneď pri odchode z pumpy hneď po natankovaní ( motor bol zohriaty dostatočne niekoľko 100 km jazdou ). A podľa mojích skúseností z dlhšej cesty ( jednorázovo cca 1200 km ) to robí odhadom tak po cca 500 km. Možno však môj štýl jazdy spôsobuje zanášanie :D Nijako ináč som to nepocítil len tým že začala rásť priemerná spotreba. Ale ak vtedy prepneš PP na okomžitú spotrebu a brzdíš motorom tak Ti spotreba neklesne na nulu, ale stále niečo papá - to čo dáva do splodín na zvýšenie teploty ...