Stránka 1 z 1

Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 04.07.2011 15:23
od JanRypal
Otázka na majitele :kia: Sportage II - na jaké úrovni máte ručičku teploměru při normální jízdě se zahřátým motorem?
Ve většině aut se drží teplota vždy cca na polovině stupnice, kde je hodnota 90°C. Já se ale obvykle dostanu jen přesně na 1/4, někdy nepatrně přes. Na tuto teplotu se motor zahřeje cca po 3 minutách nebo 3 kilometrech, auto topí normálně a teplota drží. Jen jestli to náhodou není pro motor málo, netuším kolik může být skutečná hodnota.

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 04.07.2011 17:51
od zulyk
nechcem mudrovat, ale nemas to nahodu napisane v navode od vozidla, vacsinou to byva uvedene, asi v akom rozsahu by sa mala pohybovat rucicka teplomera ;)

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 04.07.2011 18:45
od JanRypal
Ne, v příručce je napsáno pouze že H znamená přehřátý motor.

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 13:34
od martinez
Ja mam rucicku cca v polovici.
Skoc s tym do servisu - myslim, ze ti poradia

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 14:29
od rudolf.tomka
teplota v mojej :kia: SOUL ešte nikdy nevystúpila nad 82 st. , ani v tých najhorúčavách a ani v kolóne, zapne sa pekne ventilátor a dochladí :thu: :yes:

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 15:45
od JanRypal
No do servisu se mi právě moc nechce. Tam to okamžitě napojí na diagnostiku a vezmou si 800,-. Mě šlo spíš o to, jestli třeba SUV nemají při normálním provozu prostě jen nižší rozsah teploty. Kolega s Grand Cherokee má totiž stupnici 75-125 (takže jezdí zhruba na čtvrtině), kdežto třeba Octavia má 80-100 (takže normální je v polovině).
Objednal jsem z ebay za 22 dolarů konektor s ELM-327 na OBD-2, tak až to přijde napojím to a uvidím. Když to bude termostat tak ten vyměním i bez servisu. Ale to bude bohužel až tak za 14 dní...

rudolf.tomka píše:teplota v mojej :kia: SOUL ešte nikdy nevystúpila nad 82 st. , ani v tých najhorúčavách a ani v kolóne, zapne sa pekne ventilátor a dochladí :thu: :yes:
Jo, tak by to podle mě mělo být. Už jen proto, že 82°C je teplota plného otevření termostatu :thu: Mát tu výhodu, že ty tam máš napsané ty °C. Já tam mám jen 4 čárky, z toho tu poslední červenou :x

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 20:06
od -Petr-
U mně při provozu (jedno na co) je ručička asi dva milimetry pod polovinou - čili to má teplotu cca 80 - 85°C. S tím, že máš teplotu motoru ve čtvrtině se za těch 14 dní nic nestane, běžně v zimě to taky trvá pěknou dobu než se to ohřeje na teplotu běžnou v létě. Maximálně to bude víc žrát. A až ti to přijde, tak uvidíš.

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 22:34
od lubos761
To: JanRypal
Ahoj.
Mam od ledna Sportage 2.0, CVVT. U mně se teď, v tomto období ohřeje asi do max.5min na rovných 90 stupňů a drží a drží. V zimě to trvalo o dalších asi 5 minut déle / možná ani o tolik neé /a zase vytrvale držela teplota na půlce stupnice. / U mně to je 90 st /. I v zimě velmi rychle a dobře topila. Neumím poradit, čím to u tebe může být, ale myslím si, že v 1/4 teploty je to málo. Snad vadný, otevřený termostat?
Kolísá ta teplota, nebo drží ta 1/4 stupnice pořád? Potom by to mohlo být i teplotní čidlo nebo vadný měřák. Ale to tady asi takhle nespravíme. :no:
Chtěl jsem ti jen pomoct poznatkem, co to dělá u mně, u nového vozidla.
Pěkný den. lubos761

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 06.07.2011 07:54
od JanRypal
Prave ze teplota celkem drzi asi 1 mm nad 1/4. Topit zacina okamzite, v podstaze po pul kilometru, po trech kilometrech uz topi na plny kotel. No... az budu mit zmereno, hodim sem sve poznatky. Do te doby je vse jen teorie. Zatim diky vsem zucastnenym. :thu:

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 06.07.2011 08:01
od mir.jar
Offtopic :
lubos, preco mas v garazi sportage II a na fotke sportage III?
Teraz neviem ci pisete obaja o tej istej.


Co sa mna tyka, tak rucicka je vzdy pod 90 co ma prekvapilo, lebo na inych autach vidavam, ze sa drzi presne na 90. Lenze je to ina generacia.
Mam taky sprosty napad. Co tak to odmerat na motore inak? Nejakym teplomerom(videl som take kde si len laserom zameral bod a hned aj ukazalo teplotu) hned po odstaveni. Ved tych 80-90 stupnov by malo byt aj na povrchu motora, nie?

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 06.07.2011 08:12
od JanRypal
To bych mohl zkusit. IR teplomer bych k dispozici mel. Me to taky nejde prilis do hlavy, jak muze mit chlazeni 90 stupnu, kdyz na termostatu je vyrazena teplota 82 a ta znaci maximalni otevreni termostatu. I u Forda jsem kdysi vymenil termostat s cislem 86 za 82 (protoze mi ho prodali v obchode podle typu auta) a rucicka pak o neco klesla a taky tam spolehlive drzela. Tak nevim. V manualu pro jistotu presna doporucena hodnota neni...

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 09.07.2011 17:52
od lubos761
Offtopic :
To : mir.jar
:D Chybička se vloudila.. Popis v garáži opraven. Kia Sportage III.... :yes:

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 21.07.2011 19:05
od Robert69
Mame doma Sportage 2008 2litr benzin a teplota se drží v polovině.

Re: Teplota motoru

PříspěvekNapsal: 22.07.2011 17:36
od JanRypal
Diagnostický interface konečně dorazil, takže jsem to změřil a došel jsem k následujícím hodnotám:
Na teploměru u Sportage II. je první čárka 70°C, druhá čárka 80°C, třetí (střed stupnice) je 90°C a dál se mi to zahřát nepodařilo (ale předpokládám že pak to tedy bude 100°C a 110°C).
Takže když se teplota drží něco nad druhou čárkou, bude to asi těch 82°C, což je teplota vyražená na těle termostatu. Předpokládám, že by to tedy mělo být v pořádku...