Stránka 1 z 1

EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 29.06.2011 17:44
od snezienka
Zdravím , nemáte náhodou niekto egr ventil na sportage 2,0TD 1999 , alebo nemá ho niekto zaslepený ? Lebo jedný tvrdia že ak ho zaslepím motoru neublížim , druhí že po čase odíde tubo .

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 29.06.2011 18:48
od Beda
No ja cetl o zaslepeni EGR jen pozitiva viz. zkusenosti ruzne po internetu Google hledej… : zaslepeni EGR ventilu Pro nektere je to i docela dobry kseft to provadet :tongue:

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 29.06.2011 19:43
od snezienka
Tých príspevkov som prečítal už asi 50 . Ja som to včera zaslepil , lebo mi roztrhlo egr jak žabu ,a nemal som na výber.teraz ho mám zavesený na drote kvoli kontrolke poruchy motora lebo sa už nedá ani namontovať,tak by som potreboval aj starý nefunkčný , ale celý.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 29.06.2011 21:29
od Svobi
CO jsem dnes koukal na Kie Carens - Crdi je ovladanej podtlakem nebo spise asi tlakem a kdyz odpojis hadicku tak by melo byt EGR zavrene pokud neni zatuhle.
Stejne tak jsem to udelal na Micre 1.5 d - peugeot motor kde to odstranilo cukani .
Chtel jsem to udelat i na Carensovi tatovi ,ale nechtel a je fakt ze ani trubka nebyla zadelana jak nekdy byva od EGR tak jsme ho nechali

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 01.07.2011 20:08
od Berka
U starších aut která již mají něco najeto, je lepší EGR odpojit, respektive zaslepit, protože někdy je stále pootevřený. Některá auta to ale bohužel poznají že nedochází ke správné funkci ventilu. Buďto mají snímač otevření (to není asi tvůj případ) nebo prostým výpočtem hodnot nasávaného vzduchu. Po otevření EGR ventilu by totiž mělo dojít také ke snížení průtoku vzduchu přes tzv. váhu a pokud k tomu nedojde je ŘJ jasné že se ventil neotevřel správně. Starších aut se to ale většinou netýká.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 01.07.2011 21:34
od geocomp
ju u Carense je to tak, odpojí se hadička a EGR je mimo hru. Ukazoval mi to servisman při problémech s padáním do nouzového režimu, ale nikdy jsem to nepoužil. Zase na druhou stranu, co emise? Mám takový neklamný pocit, že EGR má přímý vliv na emise protože přepouští část spálených plynů zpět do motoru a to právě kvůli emisím.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 02.07.2011 06:58
od Berka
Vlastně máš částečně pravdu. Je to trochu paradox, ale tím že se zpět do motoru přepouští výfukové plyny tak se tím záměrně snižuje teplota spalování a tím tvorba nějakého konkrétního plynu. Snad oxidu dusíku, ale to jen tipuju. Každopádně vzhledem k tomu kolik sazí a bordelu obsahují výfukové plyny to asi pro motor nebude žádná velká výhra.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 05.07.2011 18:16
od geocomp
myslím že kdyby to extrémě ničilo motor tak by asi většina aut už dojezdila, na druhou stranu je určitě jednodušší projít technickou s emisemi v normě než se dohadovat a jet za měsíc znovu. :no:

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 11.10.2011 08:36
od webra91
Prosím o radu , kde najdu EGR ventil na motoru Sportage r.v.: 2003 1998ccm 87kW ?
Děkuji za každou odpověď!

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 11.10.2011 22:02
od geocomp
já myslím že bude ze zadní strany motoru u vyfukového potrubí. Je to takový větší hříbek s plechovou hlavou ;)
Musí přepouštět výfukové plyny zpět do sání tak určitě v místě kde to bude mít nejblíž.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 24.10.2011 06:23
od webra91
Zdravím a díky za pomoc budu hledat a dám vědět výsledek .

Podle dostupných informací ,které se mi podařilo získat tak ročník 2003 EGR ventil nemá, údajně končil v roce 1997.

Re: EGR Ventil

PříspěvekNapsal: 24.10.2011 10:00
od snike
Dle mých informací EGR ventil u benzínu končil v roce 2000 ... od roku 2001 to již bylo bez něj :yes: