nízký tlak nafty v mrazu

Zdravím,
mám KIA Sportage 1.6 CRDi (2016). Od cca druhého roku co auto mám se mi stává, že v zimě při teplotách pod -9C auto při jízdě "odpojí motor". V pohodě nastartuju, jedu, ale pokud trošku přišlápnu plyn, tak je to jak kdyby se zavřel přívod paliva do motoru - plynový pedál nereaguje a motor se samovolně dotáčí do uplného zastavení (nechcípne). Pak je potřeba otočit klíčkem až do polohy, kdy jde vytáhnout, a potom jde auto znova nastartovat a cyklus se opakuje. V některých případech se pak na palubovce rozsvítí oranžová kontrolka s vykřičníkem, která pak nějakou dobu svítí i pří následujících startech. Někdy zhasne po X tém startu sama, někdy to vyresetuje servis. Protože se to opakuje už nekolik let, tak už jsem nasbíral pár pozorování:
-děje se to opravdu jen při teplotách pod -9C, čím nižší teplota, tím horší to je (např. -9C můžu jet po rovině cca 60km/h, při -15 už to je třeba jen 30km/h). tedy je to něco ohledně průtoku nafty do motoru a jeho omezení s nízkou teplotou
-pravděpodobně to není naftou - ve firmě máme druhou úplně stejnou Kiu (stejný model, jen o 5 měsíců mladší), tankujem stejnou naftu, druhé auto jezdí bez problémů. Já do nafty navíc leju nějaká aditiva (ale to až v posledním roce, jako reakci na tyto události).
-pravděpodobně to není palivovým filtrem - v servise už jsem s tím byl cca 4x, jejich "řešení problému" bylo vždy výměna palivového filtru. Navíc je to opravdu závislé pouze na teplotě, pokud venkovní teplota stoupne, auto se chová normálně, i když den před tím chcípalo.
-v servisu většinou z nějakého logu událostí vyčtou, že to způsobil nízký tlak nafty v motoru
Nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, čím by to mohlo být způsobené?
díky
Petr
mám KIA Sportage 1.6 CRDi (2016). Od cca druhého roku co auto mám se mi stává, že v zimě při teplotách pod -9C auto při jízdě "odpojí motor". V pohodě nastartuju, jedu, ale pokud trošku přišlápnu plyn, tak je to jak kdyby se zavřel přívod paliva do motoru - plynový pedál nereaguje a motor se samovolně dotáčí do uplného zastavení (nechcípne). Pak je potřeba otočit klíčkem až do polohy, kdy jde vytáhnout, a potom jde auto znova nastartovat a cyklus se opakuje. V některých případech se pak na palubovce rozsvítí oranžová kontrolka s vykřičníkem, která pak nějakou dobu svítí i pří následujících startech. Někdy zhasne po X tém startu sama, někdy to vyresetuje servis. Protože se to opakuje už nekolik let, tak už jsem nasbíral pár pozorování:
-děje se to opravdu jen při teplotách pod -9C, čím nižší teplota, tím horší to je (např. -9C můžu jet po rovině cca 60km/h, při -15 už to je třeba jen 30km/h). tedy je to něco ohledně průtoku nafty do motoru a jeho omezení s nízkou teplotou
-pravděpodobně to není naftou - ve firmě máme druhou úplně stejnou Kiu (stejný model, jen o 5 měsíců mladší), tankujem stejnou naftu, druhé auto jezdí bez problémů. Já do nafty navíc leju nějaká aditiva (ale to až v posledním roce, jako reakci na tyto události).
-pravděpodobně to není palivovým filtrem - v servise už jsem s tím byl cca 4x, jejich "řešení problému" bylo vždy výměna palivového filtru. Navíc je to opravdu závislé pouze na teplotě, pokud venkovní teplota stoupne, auto se chová normálně, i když den před tím chcípalo.
-v servisu většinou z nějakého logu událostí vyčtou, že to způsobil nízký tlak nafty v motoru
Nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, čím by to mohlo být způsobené?
díky
Petr