Zdravím,
mám KIA Sportage 1.6 CRDi (2016). Od cca druhého roku co auto mám se mi stává, že v zimě při teplotách pod -9C auto při jízdě "odpojí motor". V pohodě nastartuju, jedu, ale pokud trošku přišlápnu plyn, tak je to jak kdyby se zavřel přívod paliva do motoru - plynový pedál nereaguje a motor se samovolně dotáčí do uplného zastavení (nechcípne). Pak je potřeba otočit klíčkem až do polohy, kdy jde vytáhnout, a potom jde auto znova nastartovat a cyklus se opakuje. V některých případech se pak na palubovce rozsvítí oranžová kontrolka s vykřičníkem, která pak nějakou dobu svítí i pří následujících startech. Někdy zhasne po X tém startu sama, někdy to vyresetuje servis. Protože se to opakuje už nekolik let, tak už jsem nasbíral pár pozorování:
-děje se to opravdu jen při teplotách pod -9C, čím nižší teplota, tím horší to je (např. -9C můžu jet po rovině cca 60km/h, při -15 už to je třeba jen 30km/h). tedy je to něco ohledně průtoku nafty do motoru a jeho omezení s nízkou teplotou
-pravděpodobně to není naftou - ve firmě máme druhou úplně stejnou Kiu (stejný model, jen o 5 měsíců mladší), tankujem stejnou naftu, druhé auto jezdí bez problémů. Já do nafty navíc leju nějaká aditiva (ale to až v posledním roce, jako reakci na tyto události).
-pravděpodobně to není palivovým filtrem - v servise už jsem s tím byl cca 4x, jejich "řešení problému" bylo vždy výměna palivového filtru. Navíc je to opravdu závislé pouze na teplotě, pokud venkovní teplota stoupne, auto se chová normálně, i když den před tím chcípalo.
-v servisu většinou z nějakého logu událostí vyčtou, že to způsobil nízký tlak nafty v motoru
Nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, čím by to mohlo být způsobené?
díky
Petr