mir.jar píše:Mozete tie gumy takto prehadzovat? Ak mate original z fabriky 18" tak co mate v technicaku? Su tam aj 17" napisane?
myslim, ze sme to uz niekde preberali... Niekto ma v technicaku zapisane vsetky 3 alternativy, niekto len jednu. Postup je odstrasujuci - poziadat "vyrobcu" o potvrdenie certifikatu (mozno by bolo dobre predajcovi obuchat o hlavu ten technicky, nech to vybavi u vyrobcu on). S tym potvrdenim treba zajst na obvodny urad, odbor dopravy, tam to overia a vystavia potvrdenie pre dopravny inspektorat, potom treba ist na policiu a dat zapisat zmenu do poznamok v technickom preukaze, poziadat o vydanie noveho TP (bezkontaktna cipova karta). Pozor, na vsetkych tychto uradoch sa za vsetko plati
Sbormistr - tie Nokiany som mal, len bez privlastku SUV (to znamena, ze neboli na 4x4 pohon). Mal som ich na Nissane QashQai, bohuzial, neboli velmi dobre, volal som ich vecne gumy, lebo za tri sezony sa takmer vobec nezodrali, pretoze boli velmi tvrde, ale zato som mal problem pohnut sa aj do mierneho kopca. Verim, ze budes mat lepsie skusenosti. Myslim, ze Nokian vlastni Good Year (ale mozem sa mylit).
Mnohi z Vas riesia na leto 18" disky a na zimu 17" - robite velmi dobre. 17" su dost tvrde, ale 18" si ani neviem predstavit. Na 17" palcovych mam odjazdenu celu zimu, myslim, ze vtedy mi odisli tie zadne stabilizatory. Keby som mal moznost volit prislusenstvo znovu, tak na leto tie pekne originalne 18" disky a na zimu si dokupim 16".
Teda minulu sezonu bol skutocne problem s nedostatkom pneumatik. Na predchadzajucom modely Sportage som mal Michelin pre SUV (uz to auto nemam, tak si nepamatam typ), lenze na KIA Sportage III Michelin tento "skvely" rozmer minuly rok nevyrabal (a bude vobec?). Kupil som si Continental Cross Winter Contact. Boli drahe, maju skvele vysledky testov, ale Michelin su podla mna lepsie.
Teda osobne si myslim, ze pneumatiky a brzdy su najdolezitejsou castou na vsetkych autach. Ved od nich zalezi zivot nas, nasich blizkych a aj inych ucastnikov CP.
