Stránka 1 z 1

KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 13:24
od peter.nemcek
Ahoj, zvažuji koupi auta Kia Sportage III (2010+), kvůli krátkym trasám jedině benzín. Zajímají mě vaše zkušenosti s těmito motory, jaký máte nájezd a jestli byl motor spolehlivý. O motoru 2.0 CVVT G4KD (120kw), jsem se na zahraničních fórech (zejména ruských) dočetl, že motor má problémy s válci a písty a je často po 100 tisíc kilometrech vhodný na výměnu. Tady na fóru jsem nic podobného nenašel, ale vyvolalo to ve mně obavy, jelikož chci zejména spolehlivý a jednoduchý motor do svého "nového auta".

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 15:08
od snike
Mel jsem Sportage 2,0 CVVT AT, za 3 roky najeto 95 tis. km a bez jedineho problemu. Jen musis u tohoto motoru pocitat s vyssi spotrebou. Ja mel prumer 10 l/100 km, ale jezdim svizneji, takze klidny ridic zvladne za mene.

Moje garaz garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1770

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 15:46
od peter.nemcek
Ahoj díky za skúsenosť. Tú spotrebu by som prežil, desí ma skôr tento problém. Na nete sa dá dočítať, že tie dvojlitre mali problémy klepaním a poškodením válcov: https://youtu.be/0HeaqG6NET8

Na našu trhu som o tom ale našiel minimum informácii, takže vlastne neviem.

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 16:57
od Beda
Kolik procent uzivatelu hlasi ten samy problem :?: Kolik stejnych videi s tim problemem jsi nasel :?: Na internet vetsina lidi jde resit problem, ktery maji na vozidle a obcas se k nim nekdo pripoji se stejnym problemem, ale nejsou jich vetsinou ani desitky, co ten samy problem maji. Takze si myslim, ze na kazde auto neco najdes a zalezi, jak se k nemu choval predchozi majitel a v jakem je tedy auto stavu. Osobne bych rekl, ze je lepsi kupovat nejposlednejsi roky z dane konkretni modelove verze, protoze uz bude mit spis odstranenu vetsinu problemu, ktere se objevi hned po uvedeni modelu do prodeje (takze rok 2014 - 2015).

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 18:37
od peter.nemcek
Jo to máš pravdu. V Rusku jsem našel forum respektive webovku, kde jsou desítky kusu Sportage se stejným problémem u tohoto motoru a píše se tam, že se většina nedožije ani 100tkm. Když jsem si tento motor zadal do Googlu tak mi naskočilo, že G4KD respektive Theta II motory byly prosnulé svou nespolehlivostí a v Americe kvůli ním byl dokonce soud vůči Hyundai/Kia. Nevím ale, zda tento problém byl typický i pro náš Evropský trh, protože se mi opravdu skoro nic nepodařilo najít. Přitom je to ten samý motor jako v Rusku nebo v Americe. Nechtěl bych si koupit zajíce v pytli, auto vybíram dlouho a mou hlavní požadavkou je mít spolehlivý atmosferický motor. Nečekám, že do auta nic nezainvestuju, ja naopak nemám problém dopřát mu svědomitý servis, ale tyhle problémy jsou hodně nákladné, jestli by ty problémy byly releventní. Proto mi nezbýva, než se doptat majitelů. Jinak na ročníky 2014-2015 bych už finančně nedosáhl. Kupuji to jako druhé auto do rodiny. Jinak v těch modelech se už 2.0 CVVT ani nepoužíval (jen do 2013).

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 19:54
od Beda
No v Nemecku jsou kousky, ktere maji najeto nejvic 200tis. coz clovek nevi, zda to zvladne jeste vic a nebo uz to prodavaji, ze to ma problemy :roll:

Re: KIA SPORTAGE III 2.0 CVVT a 1.6 GDI - Velký problém?

PříspěvekNapsal: 26.06.2023 11:52
od KamZehr
Já měl motor 1,6 GDi - není tak pružný, ale byl jsem pro mé potřeby naprosto spokojen. Počítačová spotřeba - 7.8 l /100 km. Najezdil jsem cca 10 tis. km za rok.