Zdravim vsetkych. Mam najazdenych cez 40 tesic km, co je uz definitivne zabehnuty motor
. Predcasom som skusal a tu aj prezentoval, za aku najmensiu spotrebu sa mi podarilo zajazdit. Predchodzie pokusy boli 4,2 a 3,8 l/100 km. Znovu som vyskusal a podarilo sa mi zajazdit za 3,38 l/100 km
. Ako to prebiehalo?
Priprava auta: ziadna. Olej 5W-30, K&N vyduchovy filter, bezna nafta + zimny VIF, pneumatiky Bridgestone Ecopia EP001S, 205/55R16 nahustene na horny limit udavany vyrobcom auta, jazda bez zatiahnutej rucnej brzdy
.
Cesta a premavka: nedelny podvecer, slaba premavka, jazda po okresych cestach cez dedinky a mestecka, cast v meste, zopar semaforov a krizovatiek s vynutenym zastavenim, celkovo 116,5 km.
Styl jazdy: pohodovy, okolo 80 km/h na okreskach, cez obce v ramci + - rychlostnych limitov. Priemernu rychlost som speciane nezaznamenal, ale neskor ma napadlo vypocitat ju podla casov uvedenych na blockoch z tankovania. Tak mi vysla 63 km/h. Teplota 29 - 25 st. C. Pri tejto prilezitosti by som chcel uviest, ze pri jazde na spotrebu neznamena byt brzdou premavky. Na jednej strane ano, cim rychlejsie, tym nehospodarnejsie, lebo odpor vzduchu rastie druhou mocninou. Mam na mysli skor rozbiehanie s vozidlom. Treba sa rozbiehat svizne, pri nizkych otackach a ludovo povedane, cim skor tam nahadzat vsetky kvalty. Pomale rozbiehanie znamena dlhsiu jazdu na nizkych prevodoych stupnoch a jemne stlacanie plynu ma za nasledok slabu ucinnost motora a z toho vyplyva vysia spotreba a nervozni vodici za takymto soferom
Tankovanie: zdlhave capovanie az po hrdlo a zavit uzaveru. Po zaplateni u kasy, kontrola, ci hladina neklasla.
Pre optimalizaciu jazdy mi hodne chyba palubny pocitac. Myslim, ze aj zo Soulom by sa dalo zajazdit, za urcitych podmienok, na hranici 3 l/100 km.