Stránka 1 z 2

2010 Kia Soul NHSTA crash test

PříspěvekNapsal: 19.05.2009 18:56
od TWiDY
Kia Soul prošla v USA crash testem NHSTA což je americká obdoba EuroNCAP i když metodika je lehce rozdílná.

Soul obdržel plný počet hvězdiček pro přední i boční náraz. 4* dostala v odolnosti proti převržení, co je test, který se u EuroNCAP neprovádí a je obdobou dnes díky Mercedesu A, již známého "losího testu"

Více info zde:
www.safercar.gov

Video:


PříspěvekNapsal: 20.05.2009 08:41
od Jezevec33
Tyto americké testy sou úplně rozdílné. Co si pamatuji tak Chevrolet Aveo má v Euro nCap 1,5* ale v americkém testu plný počet pro čelní náraz.

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 09:32
od Axel
Já bych to auto pustil z nějáké hodně členité skály, tam se při jednom pádu otestuje všechno a místo hvězd bych jim dával kamínky :D :D :D

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 09:39
od titanus
Axel píše:Já bych to auto pustil z nějáké hodně členité skály, tam se při jednom pádu otestuje všechno a místo hvězd bych jim dával kamínky :D :D :D


na toto mam ja vlastny test...dat na kazde miesto na sedenie karton vajec a spravit test...zopakovat test 5x a spravit priemer kolko vajec sa na danom mieste nerozbije...tolko "vajicok"by auto dostalo :grin:

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 12:05
od TWiDY
Jezevec33 píše:Tyto americké testy sou úplně rozdílné. Co si pamatuji tak Chevrolet Aveo má v Euro nCap 1,5* ale v americkém testu plný počet pro čelní náraz.

Testy jsou opravdu jiné, ale na druhou stranu víc testů = větší prověření auta jako takového
Své testy odlišné od jiných má i Austrálie, Japonsko a asi i další o kterých ani nevím.

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 12:19
od Dajek
taky si myslím, že čím víc testů, tím líp, sice jsou hodně podobný, ale přece jenom se v pár věcech liší, takže to není na škodu :-)

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 12:33
od Jezevec33
@TWIDY
Tak obrázek si udělej sám. Zde je fotka po čelním nárazu. Za toto získat 5* je síla :idea: :idea: Obrázek

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 12:44
od Axel
nj vypadá to hrozivě, ale nevíme jak dopadla posádka...i když tomuhle bych taky 5* nedal, ale prostě to auto dohnalo ty potřebné body jinde...

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 14:19
od Tony
ano ale v USA se mysllím dělá náraz do pevné překážky (zeď) za to tady do deformovatelné co sežere hodně nárazové energie. však koukněte jak se ten soul zdemoloval a poskočil si. to u euroncapu neuvidíte

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 15:22
od Jezevec33
@AXEL
Tady obrázek posádky Obrázek

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 15:42
od Axel
tak to není ani na 1 hvězdu, moc zelenou teda neoplývá, jak říkám dohnaly ty body jinde a to by být nemělo...

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 17:36
od TWiDY
Tony píše:ano ale v USA se mysllím dělá náraz do pevné překážky (zeď) za to tady do deformovatelné co sežere hodně nárazové energie. však koukněte jak se ten soul zdemoloval a poskočil si. to u euroncapu neuvidíte

jj je to tak v USA je to plná zeď, v EU je to ofsetový náraz
například ale bezpečnost vozu při převrácení se v EU nehodnotí vůbec na rozdíl od USA kde je test běžný. prostě jsou to rozdílné přístupy dávající víc pohledů na stejné téma.
Nechci tvrdit co je lepší či horší, jen to, že víc testů dává nakonec lepší přehled jak na tom to které auto je.

PS:
naproti tomu nevýhodou jasně daných testů je to, že jejich metodika je obecně známá a dle osobní zkušenosti mohu říct, že výrobci aut svá auta speciálně navrhují tak aby v testu obstály co nejlépe a to už od prvních počítačových simulací (je to levnější než hned ničit prototypy) čehož jsem byl svědkem. Proto víc testů je jasné pozitivum pro koncového zákazníka. Bohužel spousta EU modelů v USA nikdy neotestují neb se tam nedováží. Oni ty rozdílné výsledky také můžou jasně ukazovat na které trhy dává výrobce svojí prioritu a podle toho také auto nechá navrhnout. V případě Avea je to zcela zřejmě USA.

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 18:12
od Axel
no dobře, ale v tom případě nemůže při nárazu do pevné stěny dopadnout líp, když při nárazu do deformovatelné stěny to auto takle dopadlo...to ten Soul musí v Euroncapu dopadnout mnohem, ale mnohem líp, když z videa vidíme, že všechna deformační energie zůstala v motorovém prostoru

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 18:21
od ferino
V testoch NHTSA a EuroNCAP su dost podstatne rozdiely pri celnom naraze:

NHTSA - pevna nedeformovatelna prekazka s plnym prekrytim 100% pri rychlosti 54km/h

EuroNCAP - deformovatelna prekazka s prekrytim 40% pri rychlosti 64km/h

PříspěvekNapsal: 20.05.2009 20:49
od TWiDY
Pro zájemce přikládám ještě stránky kde jsou metodiky všech testů různých organizací popsané.

safecarguide.com

Popis je v anglickém jazyce.

Trochu kostrbatý překlad pana Googla je zde:
translate.google.com