Odtlmenie a odhlučnenie podvozku

Je to určite individuálna vec vnímania, ale myslím si, že väčšina mi dá za pravdu
, ak poviem, že hluk od pneumatík preniká do kabíny príliš ľahko a pri bežnej jazde sa stáva hluk od odvaľujúcih sa pneumatík dominantný
. Taktiež vnímanie komfortu pruženia pri prejazde nerovnosti negatívne umocňujú zvukové prejavy podvozku
.
Po zháňaní základných informáciách na webe
som sa rozhodol pre bitúmenový (plastový) materiál, ktorý sa lepí v interiéri na plech. Podobá sa tenkým asfaltovým plátom. Tento materiál má zabraňovať rozkmitaniu plechu a následne šírenie a produkovanie hluku. Žiaľ tieto materiály sú, podľa mňa, nenormálne drahé
. Rozhodol som sa pre Terodem SP 300, 2 m2. Žiaľ toto množstvo je žalostne málo. Minimálne 1 m2 musím ešte dokúpiť. Optimálne by boli tak 4 m2. Interier bolo treba najskôr odstrojiť. Vybral som postupne predné sedadlo, zadné sedadlo včetne operadiel, plastové kryty podbehov a stredového sľpika, kryty zadných vnútorných blatníkov a zadný plast pod dverami kufra. Bitúmen som pomocou teplovzdušnej pištole postupne lepil v malých kúskoch všade tam, kde plech pri poklepaní zadunel, teda všade. Vnútorné podbehy som oblepil kpl. včetne prelepenia všetkých otvorov. Veľa materiálu si vypýtalo oblepenie pod zadnou lavicou a následne kontinuálne ďalej dopredu včetne podlahy. Najhoršie na tom bol kufor s vaničkou pre rezervné kolo. Neúspechom skončil pokus nastriekať odhlučňovaciu penu (Terofoam) do podbehu
. Pravdepodobne vďaka mojej nešikovnosti
i nie optimálnemu návodu na použitie bola pena všade, len nie v podbehu
.
Výsledkom môjho neukončeného snaženia je až prekvapujúco znížená hladina hluku
. Už pri naštartovaní motoru (CRDi) a behu na voľnobeh
sa výrazne potlačilo typické dunenie. Potešenie
pokračuje i po rozbehnutí auta. Zrazu sa dostáva do popredia aerodynamický huk od spätných zrkadiel, klepotavý zvuk diesla aj iné zvuky, ktoré som doteraz nevnímal
, alebo boli niekde na pozadí ruchov. Prejazdy cez nerovnosti sú tichšie a zvuk je príjemnejší – tlmený, gumovejší. Tento zvuk psychicky pôsobí akoby aj pruženie bolo mäkšie a dostáva sa pre mňa za hranicu vnímanú ako nepríjemné buchotanie. Spolu s pneumatikami Michelin (205/65/16) sa mi podarilo dosiahnuť slušnú úroveň komfortu pruženia a hluku
. Česť práci 



Po zháňaní základných informáciách na webe





Výsledkom môjho neukončeného snaženia je až prekvapujúco znížená hladina hluku





