Stránka 1 z 2

Ručná brzda

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 10:33
od Návštěvník
Slabo mi drží ručná brzda. Je to spôsobené opotrebením brzdových čelustí ? Je to ťažké vymeniť ?

Re: Ručná brzda

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 10:55
od Jakub
Lacika píše:Slabo mi drží ručná brzda. Je to spôsobené opotrebením brzdových čelustí ? Je to ťažké vymeniť ?


Spíš chce seřídit. Někde tam bude seřizovací matice, většinou pod loketní opěrkou. Seřizuje je se tak, aby zaskočily 3 zuby, než je cítit odpor.

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 11:08
od minoma
I já mám špatně seřízenou ruční brzdu. Abych z kopce zůstal stát musím ji zatáhnout až na poslední zub.
Budu si ji muset nechat doseřídit. :evil:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 11:12
od Jakub
minoma píše:I já mám špatně seřízenou ruční brzdu. Abych z kopce zůstal stát musím ji zatáhnout až na poslední zub.
Budu si ji muset nechat doseřídit. :evil:


No to koukám. :shock: Já když ji zatáhnu, tak se ani nerozjedu, jen hrabou kola.

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 11:50
od Kosťa
Pánové, možná teď budu pasován na naprostého neznalce, opravdu nevím, jak jsou konstruovány zadní brzdy společně s ruční. Kdysi mi někdo (a už si nevzpomínám kdo to byl) radil, že je třeba před použitím ruční brzdy nejprve sešlápnout pedál brzdya až poté zatahnout ruční a pak povolit pedál brzdy, pak prý ruční brzda pracuje jak má. Asi by k tomuto tématu měli říci své odborníci na konstrukci brzdových systémů, já jsem fakt laik, ale měl jsem taky ze začátku pocit, že mi ruční brzda moc nebrzdí, až když jsem ji začal používat dle výše popsaného postupu fungovala bezvadně. Myslím, že to můžete vyzkoušet, za to nikdo nic nedá. A jesli je to hloupost, tak mi prosím nekamenujte.

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 12:11
od snike
minoma píše:I já mám špatně seřízenou ruční brzdu. Abych z kopce zůstal stát musím ji zatáhnout až na poslední zub.
Budu si ji muset nechat doseřídit. :evil:


jsem na tom stejně, musím zatáhnout ruční brzdu naplno a v prudkém kopci, to stejně auto neudrží :-( Te´d mám auto v servisu s jiným problémem, tak až bude opět pojízdné, tak si ji nechám rovnou doštelovat.

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 12:30
od Jakub
Kosťa píše:Pánové, možná teď budu pasován na naprostého neznalce, opravdu nevím, jak jsou konstruovány zadní brzdy společně s ruční. Kdysi mi někdo (a už si nevzpomínám kdo to byl) radil, že je třeba před použitím ruční brzdy nejprve sešlápnout pedál brzdya až poté zatahnout ruční a pak povolit pedál brzdy, pak prý ruční brzda pracuje jak má. Asi by k tomuto tématu měli říci své odborníci na konstrukci brzdových systémů, já jsem fakt laik, ale měl jsem taky ze začátku pocit, že mi ruční brzda moc nebrzdí, až když jsem ji začal používat dle výše popsaného postupu fungovala bezvadně. Myslím, že to můžete vyzkoušet, za to nikdo nic nedá. A jesli je to hloupost, tak mi prosím nekamenujte.


Je to proto, protože hydraulika provozní brzdy vyvine větší brzdící sílu, než mechanická ruční brzda. Ruční brzda se pak vlastně jen přitáhne a zaaretuje obložení a zajistí auto lépe. U cee'da to však fungovat nebude, protože ten má zadní brzdu zvlášť provozní (kotoučovou) a zvlášť ruční (bubnovou) na sobě nezávislé, takže sešlápnutí brzdy před zatažením ručky nemá žádný efekt. :-?

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 12:47
od vladislav
jakub píše:
Kosťa píše:Pánové, možná teď budu pasován na naprostého neznalce, opravdu nevím, jak jsou konstruovány zadní brzdy společně s ruční. Kdysi mi někdo (a už si nevzpomínám kdo to byl) radil, že je třeba před použitím ruční brzdy nejprve sešlápnout pedál brzdya až poté zatahnout ruční a pak povolit pedál brzdy, pak prý ruční brzda pracuje jak má. Asi by k tomuto tématu měli říci své odborníci na konstrukci brzdových systémů, já jsem fakt laik, ale měl jsem taky ze začátku pocit, že mi ruční brzda moc nebrzdí, až když jsem ji začal používat dle výše popsaného postupu fungovala bezvadně. Myslím, že to můžete vyzkoušet, za to nikdo nic nedá. A jesli je to hloupost, tak mi prosím nekamenujte.


Je to proto, protože hydraulika provozní brzdy vyvine větší brzdící sílu, než mechanická ruční brzda. Ruční brzda se pak vlastně jen přitáhne a zaaretuje obložení a zajistí auto lépe. U cee'da to však fungovat nebude, protože ten má zadní brzdu zvlášť provozní (kotoučovou) a zvlášť ruční (bubnovou) na sobě nezávislé, takže sešlápnutí brzdy před zatažením ručky nemá žádný efekt. :-?


Tak to máš pravdu zrovna jsem o tom chtěl napsat..Ceed má ruční brzdu zvlášt.... :yes: :yes:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 13:07
od snike
vladislav píše:Tak to máš pravdu zrovna jsem o tom chtěl napsat..Ceed má ruční brzdu zvlášt.... :yes: :yes:


Tak to koukám jako blázen :shock: :shock: :shock:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 13:08
od Jakub
snike píše:Tak to koukám jako blázen :shock: :shock: :shock:


Koukni do podrobného prospektu, je to tam nakreslené. :cool:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 13:32
od vladislav
jakub píše:
snike píše:Tak to koukám jako blázen :shock: :shock: :shock:


Koukni do podrobného prospektu, je to tam nakreslené. :cool:


Přesně tam jsem to viděl,ale až budu přehazovat kola na jaře tak to okouknu v reálu... :kia: :wink: :wink:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 13:37
od snike
jakub píše:Koukni do podrobného prospektu, je to tam nakreslené. :cool:


Máš pravdu, teda co já se tady ještě nedozvím :?: ;-)

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 13:47
od Kosťa
Tak to vidíte pánové, člověk se pořád musí učit. Kolega z práce měl starší BMW a na něm měl právě takový systém jak píšete. Provozní bzda kotouč a růčo buben, já mu to nechtěl věřit a myslel jsem si, že si ze mně utahuje. Už věřím.
Takže do toho zbytečně šlapu jak do varhan, když potřebuji zatahnot ruční. Dík za info.
Chlapi, při pročítání vašich příspěvů jsem se už dozvěděl tolik nových, zajímavých a hlavně užitečných věcí, že mi z toho jde až hlava kolem.
Je to super tohle fótum a moc mu fandím.
Jste všichni na úrovni, šlušní a vycházíte ostatním vstříc. Moc se mi tu u vás líbí, fakt.

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 14:02
od vladislav
Kosťa píše:Tak to vidíte pánové, člověk se pořád musí učit. Kolega z práce měl starší BMW a na něm měl právě takový systém jak píšete. Provozní bzda kotouč a růčo buben, já mu to nechtěl věřit a myslel jsem si, že si ze mně utahuje. Už věřím.
Takže do toho zbytečně šlapu jak do varhan, když potřebuji zatahnot ruční. Dík za info.
Chlapi, při pročítání vašich příspěvů jsem se už dozvěděl tolik nových, zajímavých a hlavně užitečných věcí, že mi z toho jde až hlava kolem.
Je to super tohle fótum a moc mu fandím.
Jste všichni na úrovni, šlušní a vycházíte ostatním vstříc. Moc se mi tu u vás líbí, fakt.


I nám se tu moc líbí.... :kia: :yes: :kia:

PříspěvekNapsal: 23.01.2008 17:00
od welfare
to auto vazi cca 2100kg a ručná brzda, teda parkovacia je vlastne pedál, ale aj ja som si najprv myslel ze je to slabe, ale drzi aj na stupakoch