Stránka 1 z 1

Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 29.05.2010 21:54
od yahooj
Tak Vás tu všechny vítám, již po druhé jsem se stal majitelem Carniválku z roku 2003 2.9 CRDi, celkově v naší rodině je to už 4tý Carnival, je to auto na které nedám dopustit, ikdyž se čas od času naskytne nějaká moucha. A to pohodlí na cestování paráda, vlastně, vždyť víte.. :roll: Chtěl jsem se vás zeptat na jednu malou otázku, jelikož si to moc nepamatuji z předchozího carnivala, a to je, Zda je normální, že v té velké hadici(vedle intercooleru na levo) co v ní je chladící kapalina a vede od chladiče k (snad termostatu) na něm je i víčko na dolévání) :| Tak jestli je normální, že když je motor ohřátý, tak je v ní veliký tlak, ale naopak, když je motor studený, tak je tlak menší a hadice se dá zmáčknout rukou.. Pak tam je ta přepadová hadička co vede do expanzky, a tou, zatím ani když už spínal ventilátor na zchlazení, jak byl zahřátý motor, tak žádná voda neprolítla.. Budu moc rád, za vaše poznatky... Děkuji :)

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 30.05.2010 07:47
od violator
Zdar kámo,

u moji Carnivalky je to samé. Pokud je motor studený, tak výstupní hadice za termostatem do chladiče je bez tlaku. Po zahřátí ani nejde zmáčknout, ale to je normální a správná funkce chlazení. Do expanzky ti to prolítne, jen když je v okruhu moc chladící směsi a vlivem tepelné roztažnosti kaplina přetlačí pružinu na uzavíracím víčku, tak přebytečná kapalina je odvedena do sběrné nádoby (ona to expanzka vlastně ani není, protože je bez tlaku a shromažďuje jen přebytečné chladivo). Když si za studena !!! prohlídneš víčko chladícího okruhu, tak by mělo mít dvoje těsnění. Jedno na pružině a druhé po obvodu víčka - aspoň u mne to tak je.

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 31.05.2010 18:53
od yahooj
Děkuji mnohokrát za rychlou odpověď.. :) Docela mě spadl kámen ze srdce... :D A ještě jedna malinkatá otázečka, jakou hladinu chladící kapaliny máte v soustavě za studena..? Měla by být vidět, když se odšroubuje víčko..? U mě vidět je, ale jestli má být až pookraj toho uzávěru.. Děkuji :)

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 31.05.2010 20:03
od violator
Ahoj yahooj,

mám něco malinko pod hrdlo. Dolej to za studena po hranu kam dosedá pružná zátka. O zbytek se postará tepelná roztažnost - přebytek skončí v expanderu. I na expanderu je vyznačená hladina min a max. Takže by jsi měl mít hladinu někde mezi (na expanderu).

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 01.06.2010 13:41
od yahooj
Moc děkuji, tak trochu mi spadl kámen ze srdce.. :) Takže jestli to dobře chápu, tak když je motor horký a vytvoří se v něm přetlak, tak to automaticky odhodí přebytečnou vodu do expanzky, a naopak, když pak motor chladne, a vytváří se podtlak, tak si to zpátky bere z té expanzky, přes ten pojistnej ventil kapalinu zpět do soustavy..?Jestli tomu tak je, tak asi budu mít v háji to ventilové víčko, jelikož, když motor nechám vychladnout, a pak otevřu víčko, tak to jakoby zasyčí,nasaje vzduch a je tam pak míň vody, na místo toho aby to nasávalo zpět tu vodu z expanzky... Zkusím dolít kapalinu po rysky v té expanzce, jestli to na to bude mít nějaký vliv.. Ono tam totiž bylo a je jen podně.. A nebo mám v háji něco uplně jiného třeba těsnění pod hlavou, nebo prasklou hlavu...že to takhle hapruje.. Achjoo... :(

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 03.06.2010 17:05
od violator
Zdar yahooj,

pokud to při otevření syklo, nesahat, nevrtat, nešťourat. Expander dolít mezi kozy eh... rysky a nesahat. Dnes jsem v garage kontroloval před srazem stav chladící kapaliny a oleja a dělá to úplně stejně. Při chladnutí to vytvoří trochu podtlak - nic neobvyklého, aspoň vidíš, že okruh těsní. ( kdyby jsi měl fouklé těsnění pod palicí, nebo nedej bože prdlou palicu - to by byl jiný mazec, tomu věř. Předpokládám, že se Ti to nepřehřívá, nebo nebublá do expanderu. Pokud se netratí extrémně rychle chladící kapalina, myslím tím časté dolévání, tak by mělo být vše O.K.)

Re: Tlak v hadici (chladící kapalina)

PříspěvekNapsal: 03.06.2010 20:02
od Jakub
Ve víčku je jak přetlakový, tak i podtlakový ventil, takže po vychladnutí se vytvoří podtlak. Proto to zasyčí a nasaje vzduch, tak to má správně být.