Stránka 1 z 1

Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 18.11.2011 22:33
od jura1
Zdravím
potřeboval bych poradit : motor špatně startuje a při větší zátěži kouří na volnoběh jde pravidelně

Děkuji za radu

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 01:43
od 71Jany71
Chcelo by to viac podrobnosti. Aký je to motor, ake auto, akej farby dym.... :?

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 10:43
od jura1
Ahoj,
Jedná se o motor 2,9 CRDI 106Kw.
Špatně startuje ale jakmile motor naskočí tak je v pořádku ale jen do té doby než přidám třeba při třetím rychlostním stupni víc plynu tak černě zakouří.Jakmile uberu tak dým ustane .

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 10:56
od safi
Čierny dym z výfuku signalizuje špatné spaľovanie , zlú zmes, takže príčínou môže byť všetko , čo s tým súvisí.
- vzduch: filter , turbo
- nafta: čerdadlo , vstreky , filter , kvalita nafty
- manažment motora: časovanie / predvstrek , dostrek / nesprávne vyhodnotenie vstupných údajov - váha vzduchu , tlak v raili , teplota motora
atď atď .... ak som na niečo zaudol , doplňte ma. :help:
asi som ťa nepotešil ...

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 11:12
od Berka
... ještě bych dodal zanesená (nefunkční) regulace turba, nebo zaseklá regulace EGR ventilu. Těmito věcmi bych začal, kontrola doma nic nestojí. Podívej se, zda lze pohnout tyčkou od membrány která reguluje tlak turba a to samé u EGR ventilu.

Budu se opakovat, ale u dnešních dieselových motorů (min. 10 let nazpět) se stejně nedá podomácku nic opravit, maximálně vyměnit filtry. Budeš muset zajet do dobrého diesel servisu, který umí soustavu správně diagnostikovat a následně opravit a nejenom slepě měnit díly za nové. Nevěřím že nějaký univerzální servis bez zkušenosti s konkrétním použitým vstřikovacím systémem něco opraví kvalitně a za méně peněz.

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 11:54
od jura1
Zdravím,
regulace turba i egr se zdaji ok jde s nimi pohnout .Ještě se chci zeptat má tento motor žhaviče nebo jen ten jeden co je na sání?

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 12:08
od safi
žhaviče sú našrubované pri valcoch , na každý jeden. Ak by si mal problém so žhavičmi , veľmi ťažko by si naštartoval ale po chvíli by bežal normálne a prestal by dymiť.

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 12:16
od jura1
zatím všem děkuji jdu to zjistit

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 19.11.2011 15:55
od Berka
Teď jsem koukal že motor špatně startuje... Možná je to také nízkou kompresí. To by vysvětlovalo i černý dým. Při nízké kompresi se palivo špatně vznítí. U některých aut se dá komprese zjistit pomocí diagnostiky bez nějaké demontáže.

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 17.01.2012 23:13
od yahooj
Většina věcí už tu byla správně zmíněna, ale reaguji na jednu špatnou odpověď. A tou je žhavení motoru. Tenhle motor nemá klasické žhavice našroubované do válců ale budete se divit, ale má předkomůrkové žhavení, které je v přírubě sání vzduchu. Je to taková spirála, která se rozžhaví a ohřeje nasávaný vzduch.. Nic jiného tam nežhaví...:-)) Takže zkontrolovat tu spirálu.. Je to jednoduché, odšroubuješ od airboxu a koukneš dovnitř. A´t někdo otočí klíčkem a musí se nažhavit do červenabíle.. Okem to poznáš.. A je to.. To si můžeš udělat sám, jinak vše ostatní už jen a jen servis.. Jinak zkus před startem nacucat tím balonkem u Palivového filtru naftu. Pokavaď se startování zlepší, tak je na 90% jasné vadné vstřikovače, nebo CR čerpadlo... Držím palce. :D

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 24.06.2013 23:24
od JeD
Čus všem.
Krutě se mi zhoršila kouřivost. Od posledních emisí 10x a poznal jsem to i sám. Když dám plnej plyn, lítaj saze, auto když stojim za nim tak smrdí, zkrátka něco je asi špatně. Ale netušim co (do aut nedělám). Před dvěma lety mi garážista měnil rozvody. Od té doby mám pocit, že auto netáhne jako dřív, ale bral jsem to jako fakt, že jsem si na něj prostě zvyk.
Napadá vás, na co se podivat? Do servisu se mi kvůli tomu letět nechce - tomu garážistovi nevěřim, i když je třeba dobrej, na značkovej se mi zase nechce dávat prachy (výměna jedné trubky ze tří mě stála šestku).

Bavíme se o zahřátem motoru, léto/zima, poslední dobou jezdíme výletovým tempem. Třeba by stačilo auto trochu prohnat na trojku kilem, ale ať ho netrápim zbytečně. Musí vydržet ještě 10 let :)

Nápady? :D
D9ky

Re: Kouřivost motoru

PříspěvekNapsal: 25.06.2013 19:10
od leis
Může to být co koliv, ale už to že jsi poznal rozdíl po výměně rozvodů nenasvěčuje nic dobrého, může to být někde o zub a už to jnak spaluje. Také to může být EGR ventil, nebo třeba váha vzduchu. Asi ti stejně nic jiného nezbyde a budeš muset navštívit servis.