Stránka 1 z 1

přehřívání motoru

PříspěvekNapsal: 10.10.2015 13:39
od lukass
Dobrý den chtěl bych požádat o radu nebo jestli nemá nebo neměl stejný problém Kia Carnival 2,9 CRDI 103 kw po udělání těsnění pod hlavou a komplet rozvodu se mě auto neustále přehřívá hlava byla na odtlaku je v pořádku ,když jezdím z lehkou nohou nohou tak je to v pořádku ,ale pokud chci předjíždět hned jde teplota nahoru a odstaví to motor horní hadice je na prasknutí horka nádobka to samé spodní hadice je stude stejně jako chladič termostat se taky měnil nikdo neví co s tím ještě nás napadl ucpaný chladič nemáte prosím někdo nějakou zkušenost s tímto problémem předem díky za odpovědi ...

Re: přehřívání motoru

PříspěvekNapsal: 12.10.2015 01:56
od MichalCZ40
Já se přidám s podobným problémem. Už vážně nevím, čím to může být. Začalo to přehříváním v táhlých kopcích po odborné repasi vstřiků. Chladič (ne klimy, ale skutečně chladící kypaliny) byl způlky naprosto studený a vařilo to po delší jízdě na dálnici. Vyndal jsem termostat a dal se do čištění. Po nalití octa a důkladném promývání se voda zbarvila do rezava a tak jsem pokračoval až do téměř čisté H2O. Potom ještě nějaký čistící prostředek do chladiče a promytí wapkou žebra (odzhora dolů - nikdy ne přímo, aby se lamely nezničily) a znovu propláchnutí. Potom stále bez nového termostatu doplnění chladící kapaliny 1:1 s destilkou, projetí, doplnění a nasazení nového termostatu (již ne na 88 stupňů, ale jak má být - na 82 celsias). Pár koleček a průběžné odvzdušňování (upouštění tlaku - pouze vzduch) víčkem na dolejvání kapaliny nad termostatem. Přepadová nádoba přesně na polovině. Chladič hřeje nyní celý. Nehřeje zadní topení (samozřejmě spuštěný jak ventilátor, tak přepínač) - pravděpodobně ho někdo odpojil a zkrátil tak okruh, což hodnotím kladně. Topení vpředu hřeje fajn. Ale jakmile jsem na volnoběžných otáčkách, topení přestane foukat teplý vzduch. Po rozjezdu znovu hřeje. Vodní pumpa tedy funguje, možná je to někde zavzdušněný, doufám. Olej je v pořádku - žádná voda v něm a žádná spotřeba oleje. Chladící kapalina je bez známek výskytu oleje, nebo nafty. Jenomže se mi tlakuje a plní se tak přepadová nádoba až po okraj. Takže musím odvzdušnit (žádný zápach paliva, nebo kouře - prostě vzduch) víčkem nad termostatem. Startuje na první sekundu jak za studena, tak za tepla, na provozní teplotu se ohřeje rychle a teplotu si drží, již se nepřehřívá. Táhne také velice pěkně a spotřeba je cca 7-8/100. Byl bych spokojen, ale když přijedu domů a mrknu do motoru, přepadovka je plná, kapalina rozstříkaná v jejím okolí a vrchní hadice tvrdá jako kámen, skoro se smeká ze stahovacího pásku. Dým za autem téměř žádný. Napadá Vás, co s tím může být? :cry:

Re: přehřívání motoru

PříspěvekNapsal: 12.11.2015 13:04
od jimpi
ja si myslim ci ten kto skratil to kurenie ci to aj dobre zapojil ... lebo ja ked som to chcel spravit tak som mal v tom chaos a nakoniec som sa rozhodol o repas trubiek do zadneho kurenia... ak chces nafotim ti to cele ako to mas zapojit a skusit ci to nakoniec nebude takato banalita ... lebo inak nic ine tam nemoze byt ...

Re: přehřívání motoru

PříspěvekNapsal: 12.11.2015 15:35
od MichalCZ40
To bys byl moc hodný. Chladič jsem vyměnil, ventilátory jsem spustil naplno bez vlivu na teplotu (propojené relé na chladící větrák a také na klimu) - pořád nic. Dneska koupím ještě jiný termostat a to nevím, jaký tam má být. Do roku 2004 se dávaly 82 a 85 stupňů, ale právě v roce 2004 byl zlom a změnil se motor, je tam trochu jiná vodní pumpa - jen malý detail, ale stará by tam na jednom místě prostě netěsnila. No a můj byl vyráběn právě v roce 2004, do provozu 03/2005. A co tam použili, jestli dojížděli ještě starší skladovky, nebo už je tam nová jednotka, to těžko říct. Určitě bych zkusil zapojit zadní okruh tak, jak má být. Myslím, že tlakové hadice by stačily, upevnit stahovákama. Aspoň na zkoušku, potom to třeba vyměnit. Jestli máš někde foto, budu moc vděčný. :CZ: :kia: :SK: :drink: