Stránka 1 z 1
Motor kouří netáhne

Napsal:
26.02.2014 20:18
od vlastimilkropacek
Dobrý den, stal jsem se majitelem carensů 1x 2.0CRDI, 1x 1,8 benzin
u nafty mám problém, který tady už byl popisován, ale žádný závěr, motor běží na volnoběh při přidání plynu černě kouří otáčky cca 2000 víc nic.
odpojil jsem intercooler turbo na přímo, potlak na šrtící klapce odpojen, podtlak na egr odpojen. Motor na volnoběh super do otáček, v tahu sice jede, ale tak 50% výkonu. Závěr motor se dusí málo vzduchu, ale proč? Poraďte někde je ještě něco zavřeného.
Díky Vlastik
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
27.02.2014 06:23
od geocomp
Mě občas padal do nouzového režimu - otáčky max cca 1800 a dál už jen černý dým, poladili v servisu a vyfoukali bordel ze sítka v sací hadici v místech kde je připojený konektor.
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
27.02.2014 12:30
od vlastimilkropacek
Jasně ale kde přesně jaký konektor
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
27.02.2014 21:23
od vlastimilkropacek
Ještě mě napadlo, jestli není ucpaný lapač sazí je původní najeto cca 260xxx, plnící tlak turba je nízký. Takže v tahu do kopce otáčky 2500 - 3000 kouří a má nižší výkon.
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
01.03.2014 01:05
od geocomp
široká vzfuchová hadice do vzduchového filtru, uprostřed se dá rozpojit a je tam takové kovové sítko, tam jsem to měl ucpané suchým listím, takové větší kousky ale jak píšu ještě prý poladili řídící jednotku ale nevím co přesně
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
02.03.2014 20:50
od vlastimilkropacek
Děkuji za náměty, lapač sazí na 2004 není, závada odstraněna,
Rada pro všechny, jakmile spadne motor do toho, že točí na volnoběh cca1500 otáček
a hrozně kouří je na vině klapka na sacím potrubí do motoru vepředu pod coolerem.
Je na ní napojená tenká hadička z boku cooleru. Tato potlakem ovládaná klapka má jedinou funkci pomáhá chcípat motor.
Závada je v tom, že zůstane viset, motor se dusí a saje vzduch přes odvětrání par z motorového prostoru.
Samozřejmě i s olejem, ten potom zanese cooler. (vypláchnout cooler) Toto je nejčastější závada stačí vrátit klapku zpět a odpojit hadičku.
Druhá závada je méně častá, ale jde o otevřený egr. Přepouští tlak zpět do VÝFUKU stačí buď zaslepit a nebo odpojit podtlakovou hadičku. (jenom v případě, že je zavřený egr)
Potom samozřejmě špatné turbo, ale to je jiná kapitola.
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
07.03.2016 20:10
od kiacarens88
samotne zaseknutie klapky ma suvis stym že je spinava to som mal aj ja,,ale otazka na vas mate skusenosti že sa klapka uzatvara resp sa dostane do strednej polohy pocas zahriateho motoru.aj ked by nemala kedze ma funkciu iba pri vypinani motora a nie pocas chodu,,ak sa milim opravte ma.
Re: Motor kouří netáhne

Napsal:
14.03.2016 12:04
od Doonnik
není náhodou na konci hadice z odvětrávání motorového prostoru PVC ventil který pří vyšším sání se zavře (znemožní sání z mot. prostoru)?
Pokud ne, tak nechápu funkci tohoto ventilu. Mi tam tudy to taky táhne olej tak si myslím že je můj už K.O.
dík za osvětlení
