Stránka 1 z 3

problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 10.02.2012 20:59
od tony1238
ahoj všetci . mam kiu carens II nafta . mam teraz problem zo štartovanim v mrazoch . neviete mi niekto proradit ??? od -9 sa mi už neda štartovat . baterka je dobra žaviace sviečky tak isto , aj vstreky su v poriadku. skušal som ho rozmrazovat a pomohlo to . fukal som teply vzduch na palivovy filter a pomohlo to a naštartoval . potom som tam nalial aj daky pripravok proti tuhnutiu nafty a vymenil aj palivovy filter ale stale to nezabralo . nevie mi niekto proradit či tam nie je nieaky ohrav nafty a ak je tak kde to najdem . každa rada mi bude dobra . DAKUJEM :D :D
:D

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 11.02.2012 12:06
od Prokeš
no a jakou naftu tankuješ, u koho ,skus jinou pumpu značkovou,sám mám u nás v Česku nejlepší zkušenost s OMV s touto naftou( CHRANI VAŠE AUTO AŽ DO -35˚C. Maxxmotion OMV Premium Diesel)jináč tankuji v Rakousku,tak to skus protože si už udělal asi vše co píšeš,jináč u nás -22 stupně a na votočení takže zatím spokojenost, jináč ty přípravky co tam píšeš tak ty se tam musej dát předem a ne až když mrzne protože se to nepromíchá a nemá to žádný efekt ,tak ahoj... :thu:

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 11.02.2012 19:47
od PARIK
Mam CEED 2008 a má předehřev nafty na palivovém filtru z výroby.Minulí týden taky nechtěl startovat.Měnily mi všechny čtyři žhavící svíčky.Taky prvně říkaly jakou naftu tankuji,když jsem tvrdil že naftou to není,protože mé druhé auto startuje normálně tak to přeměřily a koukaly.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 11.02.2012 20:16
od Berka
Co se týká vyhřívanéno filtru, nejsem si tím právě jistý. Opravdu je filtr u ceeda vyhřívaný? Není ten kabel jen ke snímači vody ve filtru? Já zatím startuju bez problémů. Dnes bylo ráno -24 °C a motor naskočil po nažhavení okamžitě. Jen na baterce bylo znát že ji mráz dává zabrat.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 11.02.2012 22:31
od runis
Tak jsem četl na I-dnes, že se řidiči dieselů dělí na ty co jim již auto zamrzlo a na ty co jim teprve zamrzne. Minulý týden jsem měl -22°C a nastartovalo to. Dokonce několikrát. Dnes ráno -20°C a motor točí, žhaví, rádio hraje, stěrače stírají, ale EEE! Nafta kaput! A to jsem pro jistotu tankoval u Benziny Vervu a do nádrže dal 6 odměrek VIFu. Takže by to mělo být OK. Čerpadlářka říkala, že řidiči mají dle tabulek být s Vervou schopni nastartovat do -27°C. No a dnes ráno jen -20°C a NIC! :-( Teď Venga čeká ve studené garáži na jaro. A to ještě nevím, zda nebudu muset měnit palivový filtr. Kolik to vůbec stojí s prací? :-(

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 09:31
od Prokeš
Takže cena je ORIGINAL HERTH+BUSS filtr 932 kč plus práce takže tak 1400kč s prací, ale uděláš to aj sám.... :sleep:

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 09:39
od tony1238
no naftu som pered tym dotakoval ani neviem od koho . teraz som hu všetku vyjazdil //včera/do dna uplneho až som sa bal či nebudem aj tlačit k pumpe :D . už som tam natankoval zo SHELLky Vpower diezel a som zvedavy čo to bude . len teraz sa mi nechce ist do tej kosi tak pojdem skusit neskoršie a dam vediet
:)

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 10:23
od runis
V Čechách párkráte nachytali Shelku, že prodává jednu z horších naft. Na zapádě je jejich nafta nejlepší, ale u nás to je bída. Chlubí se stejným standartem po celé Evropě, ale to platí jen u benzínu. U nafty ne. Z těch testů vycházela nejlépe nafta u OMV, Benziny a Euro Oil-Čepro. No a vidíte! Benzina Verva a VIF a ....... NEJEDE! :-( Navíc vůbec, ale vůbec nemám čas se tím teď zaobírat, potřebuji, aby to jezdilo a ne stálo! Teď někdy byla diskuze v TV, kde snad měli dopravci, pumpaři bombardovat nějakého ministra, ohledně spotřební daně a kvality paliv. Ptali se, jak je možné, že je daň snad nejvyšší v Evropě a kvalita taková bída. Němci, Rakousko, dokonce i Polsko jezdí s naftou bez problému, jen u nás zamrzá a je ještě nekřesťanský drahá!!! Nekoukal jsem na to, ale dle reakce několika lidí, co to viděli, jsem nabyl takového dojmu, který jsem jen trochu zkrátil a výše prezentuji.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 10:42
od rudolf.tomka
kluci moc Vás s tými nafťakmi v tejto arktickej zime ľutujem :( , neštartuje, slabo topí, vyššia spotreba, výmeny žhavičov, filtrov ... jooooj zlatý benzín , až na tú cenu :cry: , ale nejako to zvládnite, kým príde vaš čas ... :drink: :kia: :SK: :CZ:

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 13:21
od safi
Za seba môžem toľko: Ranné štarty boli túto zimu u mňa do -20°C. Zakaždým bez problémov. pri tých -20 už zhasli kontrolky , ale motor chytil hneď. Pri vyšších teplotách OK. Tankujem Shell bežnú naftu /nie VPOWER/ + 40ml VIF na 40l nafty. Pokiaľ nie je po ruke shell , lejem Slovnaft. Ručička teploty motora dostúpa na svoju teplotu tak asi po 10km jazdy. Túto zimu už snáď väčšia zima nebude a koncom leta sa asi bude treba venovať baterke aby nevypovedala o rok v najväčších mrazoch.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 14:36
od runis
Do teď jsem také neměl žádný problém. Několikráte bylo -23 i -25°C a nastartovalo to. Vždy jsem dával Vif a nafta byla buď od Euro Oil, nebo Benzina Top Q. Teď z obavy z velkých mrazů jsem natankoval 3/4 nádrže u Benziny Verva Diesel a dal skoro 120 ml Vifu. Píši ve velkých mrazech 2-3 násobek i více není na závadu. Byl jsem na tom trojnásobku a s kombinací s Vervou při -20°C v práci kaput. Teď jsem to konečně rozmrazil. Pod autem 6 fénu od sousedek a pro jistotu ještě rychlovarná konvice. :-) Ne, kecám! Teplomet s 1200W nestačil ohřát garáž ani přes noc, jak je vymrzlá, tak dopoledne nastoupil průmyslový naftový "teplomet" s rukávem. Ten jsem hodil pod auto a nasměroval na podlahu. Po asi 45 min. to naskočilo. Pak dalších 15 min na místě v garáži a potom jsem jel na OMV pro tu jejich naftu do -35°C. Té mi ale vlezlo jen 11,6 l do nádrže. Pak jsem to projel cca. 30 km a kličkoval, ať se to promíchá. :-) No ještě dodám, že vždy tankují do plné nádrže. Ale už tomu nevěřím. Snad jsem si letošní smůlu již vybral....

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 14:46
od Berka
Problém možná může být ten, že paliva Verva Diesel se neprodá tolik a tudíž mohla pocházet ještě z doby kdy nebyl tak silný mráz a měla jen standardní odolnost. U běžné nafty došlo mezitím k několikátému závozu a výrobce mohl nahradit dočasně klasickou naftu naftou arktickou a je tudíž odolnější k mrazům. Arktická nafta se vyznačuje čirou barvou (téměř jako voda) a je velmi řídká i v těchto mrazech.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 15:19
od čerťák
Zdravim pánové, :D . Taky jsem mněl problemy se startováním už vloni a letos na podzim jsem vyměnil žhavičky NGK a ty původní byly všechny spálený.Do -5 to startovalo bez problému ale když bylo víc tak to chytlo ale chvilku se to hádalo.Teď jsem byl minulý týden na horách a bylo -20a stál jsem tam celý týden . Před odjezdem jsem to ráno natočil a bez problémů.Točilo to akorát o chvilku déle než obvikle.A to mám jeden vstřik už delší dobu nějakej zvenku poblitej a ještě jsem se nedostal udělat asi nějaký repas.Jezdim na naftu od Globusu a leju tam podle oka aditiv Sheron.Míval jsem Forda a tam když přišla takováhle zima tak jsem dával na nádrž tak 5litrů benzínu a startoval jako hrom,ale tady nevim asi bych se bál :) .Snad už mrazy přejdou a bude líp.Čauky :evil: čerťák.

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 16:12
od tony1238
no nič aj tak som nenaštartoval . a nemam ani nervi sa dneska okolo toho točit :( . neviete mi niekto ešte pradit či sa tam neohrieva nafta niekde nieakym ohrievačom . či tam niečo take je????? Lebo fak si už neviem dat rady . už aby boli tieto mrazi preč

Re: problemy zo štartovanim pri minusovych teplotach

PříspěvekNapsal: 12.02.2012 16:20
od čerťák
Pokud vim, tak tam žádný předehřev nafty neni. Nemáš prasklou pojistku na žhav . svíčky. Jinak pokud přez den klesne teplota na nějakejch -5 na sluníčku i víc tak to musí jít nastartovat.Tam musí bejt jiná závada. když točíš tak to nemá ani snahu zakuckat a nebo je to uplně mrtvý :evil: čerťák.