1.6 T-GDi akceleracia pri studenom motere

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

1.6 T-GDi akceleracia pri studenom motere

Příspěvekod dotn » 08.12.2020 22:27

Ahojte, mam problem s akceleraciou, ktory sa ale deje iba pri studenom motore (t.j. ked je teplota nizsia ako 85°C).
Konkretne ide o auto Kia Optima SW 1.6 T-GDi DCT, 180hp, 2019

Na zaciatok je dolezite povedat, ze sa na studenom motore nesnazim o agresivnu akceleraciu - v prilozenom videu je napr. teplota motora 70 stupnov a otacky v rozmedzi 2000 - 3000.

Problem sa prejavuje znizenym vykonom a miernym trasenim pri akceleracii kym motor nedosiahne prevadzkovu teplotu. Pri zatlaceni plynoveho pedalu niekde do 1/3, je auto badatelne lenivejsie, ako ked je motor zohriaty, to som ale schopny akceptovat - ide o ochranu motora - co je ale problem je skokovy nastup akceleracie presne pri 2800 rpm, kde otacky vyletia o 1000 rpm vysie. Toto je mozne vidiet v prilozenom videu cca v 6. sekunde. Dalej si vsimnite, ze auto nepodradi - stale je tam D5. Motor ma rovnaky prejav aj ked dam prevodovku do manualneho rezimu, z coho usudzujem, ze ide o problem samotneho motora a nie prevodovky.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=4AKCtFk5XHU

Na fore som nasiel temu s podobnym problemom: viewtopic.php?f=40&t=8218&start=15
Do proceedu sa ale daval trochu odlisny motor (minimalne vykonovo). Navyse mne sa tento problem prejavuje iba pri studenom (resp. nie uplne zohriatom) motore. Akonahle motor dosiahne prevadzkovu teplotu, vsetko ide hladko a akceleracia je linearna v celom rozsahu otacok, ziadne kolisanie, skokovy narast ani nic podobne.

V KIA servise povedali ze na diagnostike nie su ziadne chyby, filtre su ciste a zevraj ide o vlastnost motora. Mne sa toto spravanie ale nepozdava - kebyze v danom momente sedite na mieste spolujazdca, citite sa ako keby som nahle pridal plyn a zacal akcelerovat, ja ale stale drzim pedal v rovnakej polohe.

Stretli ste sa niekto s podobnym problemom?
Pripadne je tu niekto s rovnakou motorizaciou kto mi vie pripadne potvrdit, ze tento problem nie je "vlastnost motora" tak ako tvrdia v servise.
dotn Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  Témata: 1
Registrován: 08.12.2020
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé