tady zasílám odpověď a mou korespondenci s p.Kulhánkem ohledně piskání motoru
Dobrý den,
jak níže píšete tak se toto nezakládá na pravdě u jiného vozu jste simuloval odpojení ventilu EGR, s tím plně souhlasím, ale k efektu pískání nedošlo vůc
Vážený pane
Dovolte, abych tímto navázal na předchozí komunikaci ohledně Vámi reklamované závady – „pískání motoru“.
Dne 3.11.2011 jsem měl příležitost za Vaší účasti osobně zkontrolovat a posoudit stav Vašeho vozidla z pohledu reklamované závady (pískání motoru).
Mohu potvrdit, že reklamovaný projev motoru byl patrný. Stejný projev je pak možno simulovat i na jiném vozidle stejného typu a motorizace. Slabé pískání, které je předmětem reklamace, je charakteristickým projevem funkce turbodmychadle ve stavu, kdy je EGR ventil (ventil recirkulace výfukových plynů) uzavřen a průtok spalin na volnoběh je turbodmychadlem maximální.
Toto chování je charakteristické a standardní a není způsobeno výrobní vadou výrobku. Tento závěr je v souladu s již vydaným posouzením, provedeným Lubošem Slavíkem z KMCz.
Celou věc tímto považuje KMCz za definitivně uzavřenou.
Dealerovi doporučuji reklamaci tohoto typu zamítnout.
S pozdravem
Ing. Martin Kulhanek
Vedoucí Technické Sekce
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128
252 43 Praha - Cestlice
Czech Republic
TEL.: +420267188406
GSM: +420777661803
FAX: +420267188445
E-mail: m.kulhanek@kia.cz
www.kia.cz
Vážený pane Kropáček,
Tak jak jsem již reagoval 19.9.2011 na Vaši korespondenci, musím opět konstatovat, že po všech diagnostických krocích neshledáváme na Vašem motoru stav, který by byl v rozporu s výrobním standardem.
V této konkrétní záležitosti bylo již při 7.331km vyměněno turbodmychadlo, při 11.611km vyměněno EGR a při 13.586km provedeno ohledání naším garančním technikem. Všechny tyto kroky byly provedeny s cílem maximálně objektivně posoudit a procesovat reklamaci našeho zákazníka.
Názor „Vašeho specialisty na turbodmychadla“ bohužel není pro nás směrodatný. Jakákoliv zvýšená vůle na ose rotoru turbodmychadla je současně provázena zvýšenou spotřebou motorového oleje.
Navzdory výše uvedenému navrhuji. Zítra 3.11.2011 jsem osobně přítomen u dealera Balkar na Novohradské ulici. Pokud Vám to bude vyhovovat, můžeme se zde setkat mezi 11:30-12:30 za účelem opětovného ohledání Vaší reklamace.
S pozdravem
Ing. Martin Kulhanek
Vedoucí Technické Sekce
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128
252 43 Praha - Cestlice
Czech Republic
TEL.: +420267188406
GSM: +420777661803
FAX: +420267188445
E-mail: m.kulhanek@kia.cz
www.kia.cz