lada píše:Chtel bych se vas zeptat,nestalo se vam nekdy ze vam neslo otevrit auto dalk.ovl.No dnes bylo -3 a auto ne a ne odemcit.asi za hodku jem to zkousel znova a zas nic.Zkusil jem auto odemcit klickem a on se spustil alarm. A od te doby zatim funguje.Tak nevim??
99% autoalarmov predávaných v rámci EU, pracuje na zákonmi určenej frekvencii 433 MHz. Či už používajú pevný alebo plávajúci kód, jednocestnú alebo dvojcestnú komunikáciu, všetko to komunikuje v tomto frekvenčnom pásme.
Keďže sa jedná o digitálnu komunikáciu (s frekvenčnou alebo amplitúdovou moduláciou), je táto komunikácia rýchla, rádovo niekoľko milisekúnd. V závislosti od vnútornej architektúry ovládača sa po stlačení vysiela vygenerovaný kód. Buď opakovanie počas celej doby držania tlačítka, alebo sa po jeho pustení, vyšle niekoľko opakovaní vygenerovaného kódu. To zabezpečuje, že aj v prípade krátkeho rušenia bude vyslaný kód prijatý a úkon vykonaný.
Riadiaca – prijímacia časť autoalarmu je naladená na identickú frekvenciu ako diaľkový ovládač, je však neustále v naslúchacom režime. Sleduje svoju frekvenciu a vyhodnocuje prijímané signály pre porovnanie s nastaveným algoritmom. Akonáhle dôjde k potvrdeniu pravosti prijatého kódu, dôjde k vykonaniu prijatého povelu. Samozrejme, že systémy používajú rôzne ochrany proti opakovanému vykonaniu identického kódu, napr. prisadnete ovládač a pod.
Keďže ľudský sluch frekvenciu 433 MHz nemôže počuť, sú pre nás ako užívateľov sú tieto komunikácie tiché a nepodstatné pokiaľ nedôjde k problému. Pritom je ich rušenie veľmi jednoduché. Napriek tomu, že človek so svojím priestorovým vnímaním zvuku sa dokáže zamerať len na určité zvuky (všeobecná vrava, no počúvate len Vami vybranú osobu, ostatných ignorujete), nie je to pri prílišnej hlučnosti okolia vždy možné. Dochádza ku kolapsu rozlišovania jednotlivých hlasov a slov, kedy sa všeobecná vrava zmení na chaotický hluk. K podobnému zlyhaniu naslúchania dochádza aj pri autoalarme, ak súčasne na jeho frekvencii vysiala viacero ovládačov s približne rovnakou silou signálu. Datá splývajú do spoločného šumu a alarm nemá údaje, ktoré by rozkódoval. Teoreticky nie je teda problém rušiť ovládanie autoalarmu, podstatná je ale sila signálu, ktorú treba vytvoriť aby došlo k prehlušeniu vysielania, resp. aspoň „schaoseniu“ dát pre jednotku alarmu. Môžete si to sami vyskúšať ak máte dva autá s diaľkovými, resp. si požičať diaľkové od suseda. Najlepšie to funguje, ak je rušiaci ovládač medzi originálnym vysielačom a prijímačom – autom. Za predpokladu, že diaľkový ovládač vysiela súvisle počas stlačeného tlačidla, bude takmer nemožné aby ste dokázali ovládať Váš autoalarm.
vladislav píše:Já bych zkusil napřed vyměnit baterii v dálkovém ovládání..Pak bych zacal hledat jiné možné důvody tohodle jevu.....Jinak auto odemyká a zamyká i v mrazech bez problémů...
Bindick píše:Popsal jsi to naprosto přesně i s tím "jiným zvukem zamykání".
T
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé