Nabíjačky CTEK. Dosť sa tu o nich píše a tiež bolo zmieňované poruchové tlačidlo na voľbu režimov. Dokonca niekto spomínal ako mu akýsi predajca tvrdil, že jedine CTEK má bezpečné udržiavacie napätie pod 13,6 V, aby nezničil AGM batérie. On si ju na základe toho tvrdenia kúpil a ono mu to potom dávalo viac tuším 13,8V. Nemám voči CTEK žiadne výhrady ani vlastné skúsenosti len dávam do pléna alternatívu.
Ja osobne mám nabíjačku OPIMATE 6 (TM180) 12V/5A už dobrých 15 rokov bez poruchy. Nemá žiadne tlačidlo, je plne automatická a tiež blbovzdorná. Ak ju správne pripojíš na batériu a strčíš do zásuvky kde je prúd o nič iné sa nestaráš. Režimy nabíjania má porovnateľné ako CTEK aj desulfatácia 16V aj TURBO 22V samozrejme pulzne a malým prúdom. Pokiaľ zostane batéria pripojená k elektrickému systému vozidla (a keď je kľúč zapaľovania v polohe vypnuté),
fáza TURBO oživenie sa nespustí. Optimate 6 dokáže nie len batérie nabiť, ale aj oživiť hlboko vybité akumulátory, otestovať stav batérie a udržiavať batériu trvalo v nabitom stave, môže byť trvale pripojený k akumulátoru.
Nabíjam batérie priamo v aute, neodpájam ich od palubnej siete a za tie roky sa na žiadnom nič nepokazilo, a je jedno či to boli staré črepy alebo tieto najmodernejšie inteligentné. Teraz na SPORTAGE IV 2021 1,6 TGDI AGM batériu. Po jej plnom nabití (Zelená kontrolka) prepne na udržovanie a merák už 2 dni ukazuje 13,55 V. (a že to vie jedine CTEK)
(Pred rokmi som sa okolo akumulátorov profesne pohyboval aj predával a tých nabíjačiek sa tiež čo to popredalo a bez reklamácií. Tak aj preto som si jednu takúto inteligentnú nechal aj pre seba, mám aj klasickú trafákovú, tá bola na zaplavené olovené.)
Ohľadom nabíjačiek som spolupracoval s firmou MICRONIX
https://eshop.micronix.sk/akumulatory-a ... ate-6.html
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.