Nový STONIC

Trápí Vás něco na voze?

Nový STONIC

Příspěvekod Hanes38 » 11.10.2019 19:26

Zdravím všechny majitele aut KIA. Mám takový dotaz a zajímal by mě názor někoho z Vás. Před 14 dny jsem koupil zcela nový STONIC 1,4. Po 5 dnech používání, po najetí 450 km se mi rozsvítily následující kontrolky - kontrola motoru (vrtulník),kontrolka závady prokluzu (stabilizace) a kontrolka poruchy auto start stop systému. Všechny kontrolky svítí oranžově a auto při podřazení a zpomalení, občas, vůbec neakceleruje a asi 20 sekund jede do 20 km v hod. Samozřejmě jsem vůz dal do autorizovaného servisu, ale ani po 2 opravách závadu nedokážou odstranit. Dnes mi zavolali, abych si pro auto přijel, že vyměnili klapku sání. Když jsem vlakem přijel a nastartoval auto, kontrolky svítily stejně a závada trvá dál. Auto jsem nechal v servisu dál a jel naštvaný domů opět vlakem.Nevíte někdo, co bych měl dál dělat anebo nevíte, co by tento problém mohlo způsobovat?
Díky za Vaše odpovědi. Honza.
Hanes38 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  Témata: 5
Registrován: 02.02.2010
Bydliště: Východní Čechy  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Nový STONIC

Příspěvekod Jessrie » 12.10.2019 20:48

Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

"(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.
KIA CEED III 1,4 MPI Silver /CSS + SilverPack/ r.2019
Uživatelský avatar
Jessrie Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  
Registrován: 09.07.2019
Bydliště: Martin - Priekopa  Slovakia (sk)

Kia Ceed III (2019)
0 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod MP1 » 12.10.2019 21:29

Za predpokladu, že to nekupoval na leasing ( je držiteľom aj vlastníkom).
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2170  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod Roman-Zilina » 13.10.2019 11:33

toto som nemal citat, lebo ho planujem kupit. verim, ze je to len elektronikou, ta vie byt svina ...
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod mv12 » 13.10.2019 12:04

Jessrie píše:Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.


Pokud dodavatel vyřídí reklamaci včas a prohlásí to za opravené (byť by to bylo jen vymazáním chyby přes diagnostiku - to oni můžou klidně zakamlufovat i jinak a ne tak průhledně - např. často používaná fráze "závada se neprojevila..." ), tak ti nepřevzetí nepomůže. Prostě pokud ti do 30 dní prokazatelně oznámí, že reklamaci vyřídili a auto je připravené k odběru, tak oni zákonou lhůtu na vyřízení reklamace splnili a nepřevzetím spíš riskuješ, že ti ještě můžou případně naúčtovat skladné, pokud bys to dlouho nepřebíral (dost často to něktřeří mívají i v reklamačních podmínkách...). To že si myslíš (nebo víš), že to neopravili, na tom nic nemění. Ty můžeš jedině reklamovat znova (klidně hned, když se to ukáže ještě na místě), ale už se to bohužel bere jako druhá nezávislá reklamace a dalších 30 dní... Pak jedině po 3 stejných (ale uznaných) reklamacích můžeš odstoupit. Nicméně tam záleží, jestli ti ty reklamace opravdu všechny uznají... "závada se neprojevila" není uznání závady. Prostě i když má zákazník díky legislativě velká práva, prodejci i tak můžou (pokud nejsou seriózní) hodně kličkovat a je problém se něčeho domoci... (i když cesty jsou).
Co se týká náhradního vozidla, tak na to žádné právo nemáš (jedině že bys měl nějaký ať už individuální nebo veřejný příslib od prodejce nebo KIA, pak je pro ně závazný - ale nezaregistroval jsem, že by něco takového :kia: veřejně slibovala). Takže poskytnutí náhradního auta je jen na vstřícnosti prodejce...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod Jessrie » 13.10.2019 15:15

Neviem ako v CR ale my na SR mame pravo na nahradne vozidlo po dobu opravy/reklamacie, ak je to sposobene KIOU, ak oprava teda aj zistenie chyby, analyza presiahne viac ako 3dni. Teda niekde som to cital, mozno v zmluve a mozno u nich na predajni niekde - naposledy som mal na tyzden pozicaneho SPORTAGE v GOLD vybave, ked sa mi ukazal nedostatok nalakovaneho narazniku z vyroby. Ale keby som o tom nevedel tak isto sami od seba by mi ho nedali, az po tom ako som im to povedal...
KIA CEED III 1,4 MPI Silver /CSS + SilverPack/ r.2019
Uživatelský avatar
Jessrie Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  
Registrován: 09.07.2019
Bydliště: Martin - Priekopa  Slovakia (sk)

Kia Ceed III (2019)
0 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod buko1 » 14.10.2019 10:32

Nemáš všeobecné právo na náhradné vozidlo. Nie ak si MAJITEĽ vozidla. Samotný predajca v SR (teda KMSS) a ani výrobca (koncern Huynday/KIA a jeho súčasti) nič také automaticky vSR neposkytuje. Samozrejme že ti bezplatne môže náhradné vozidlo v prípade opravy poskytnúť zmluvný predajca u ktorého auto kupuješ, prípadne aj autorizovaný servis. Ale to záleží len a len na danej spoločnosti. Väčšinou sú náhradné vozidlá spoplatnené. Niečo iné je ak máš auto na lízing, či operatívny lízing - tam často táto služba je k dispozícii (buď si ju zarátajú priamo do mesačnej splátky a tvária sa že je to služba zadarmo, alebo je túto službu možné priplatiť, podobne ako pri poistkách) - opäť závisí cez akú spoločnosť to riešiš.

Jediná výnimka je nahlásenie poruchy cez Kia Assistance (ale aj vtedy si platíš sám napr. poistenie vozidla a ďalšie poplatky). Ale tá služba je bezplatná len počas 3 rokov od kúpy nového vozidla a podmienkou na využitie ich "výhod" je to, že každú poruchu riešiš cez túto službu (vrátane okamžitého nahlásenie). Takže sami vyberajú servis a ďalšie veci a ty ako zákazník do toho môžeš kecať len v maličkostiach.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod mv12 » 14.10.2019 13:15

:kia: asistenci zkrouhli na 3 roky? Já žádnou změnu nezaregistroval (ale nesleduji to, protože nepotřebuji). Co vím, bývala na 7 let jako záruka na auto, aspoň já to tak mám.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod MP1 » 14.10.2019 14:16

Na Sk asistencia je 3 roky. Kto príde včas na každú prehliadku, predlžuje sa každý rok o rok.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2170  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod spacirx » 15.10.2019 07:37

Zkusil bych to řešit přes tu KIA asistenci, je tam ale nějaká podmínka 30km od domova nebo domovského servisu myslím.
CEE'D SW II 1.6 GDI Fifa World Cup Edition
Infra red
Uživatelský avatar
spacirx Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 447  Témata: 6
Registrován: 05.11.2012
Bydliště: Zbýšov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2014)
105000 km @ 6.5 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod buko1 » 15.10.2019 09:18

KIA Assistance poskytuje služby aj priamo na adrese bydliska. Takže aj keď auto hlási poruchu v garáži, KIA Assistance by mala zabezpečiť odťah do najbližšieho autorizovaného servisu (alebo na žiadosť aj do domovského servisu, ak nie je ďalej ako 30 km od najbližšieho autorizovaného). Následne po zistení čo tomu je (do 24 hodín) môže byť na žiadosť poskytnuté náhradné vozidlo počas doby opravy, max. po dobu 8 dní.

Konkrétne podmienky platné v SR sú napr. tu: https://www.coris.sk/pdf/KIA.pdf
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod MP1 » 15.10.2019 19:25

buko1: On píše z CZ, my z SK. To nie je to isté. Videl si ich brožúrku k asistenčných službám?
Môžeme tu nahrať sken naše asist. služby a kolegovia z CZ ich a porovnáme.

Konkrétne podmienky platné v SR sú napr. tu: https://www.coris.sk/pdf/KIA.pdf. - Tieto služby už len dobiehajú. Od tohto roku máme iného dodávateľa asist. služieb. Ale rozsah ostal.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2170  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod Hanes38 » 21.10.2019 21:37

Krásný den,
tak jsem si v sobotu Stonica vyzvedl v servisu, provedené práce - výměna klapky sání v motoru, kalibrace elektroniky a dobití autobaterie. Auto jede a funguje bez závad a bez rozsvícených kontrolek. Najel jsem přes víkend skoro 400 km a vše OK, tak doufám, že to vydrží. Mám už 2 reklamační protokoly, tak při další opravě budu požadovat výměnu vozu. Uvidíme, budu Vás informovat,
Hanes38 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  Témata: 5
Registrován: 02.02.2010
Bydliště: Východní Čechy  Czech Republic (cz)

Re: Nový STONIC

Příspěvekod Roman-Zilina » 22.10.2019 09:12

dufajme, ze ziadna dalsia reklamacia nebude ;)
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Nový STONIC

Příspěvekod ramater » 11.12.2020 10:15

mv12 píše:
Jessrie píše:Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.


Pokud dodavatel vyřídí reklamaci včas a prohlásí to za opravené (byť by to bylo jen vymazáním chyby přes diagnostiku - to oni můžou klidně zakamlufovat i jinak a ne tak průhledně - např. často používaná fráze "závada se neprojevila..." ), tak ti nepřevzetí nepomůže. Prostě pokud ti do 30 dní prokazatelně oznámí, že reklamaci vyřídili a auto je připravené k odběru, tak oni zákonou lhůtu na vyřízení reklamace splnili a nepřevzetím spíš riskuješ, že ti ještě můžou případně naúčtovat skladné, pokud bys to dlouho nepřebíral (dost často to něktřeří mívají i v reklamačních podmínkách...). To že si myslíš (nebo víš), že to neopravili, na tom nic nemění. Ty můžeš jedině reklamovat znova (klidně hned, když se to ukáže ještě na místě), ale už se to bohužel bere jako druhá nezávislá reklamace a dalších 30 dní... Pak jedině po 3 stejných (ale uznaných) reklamacích můžeš odstoupit. Nicméně tam záleží, jestli ti ty reklamace opravdu všechny uznají... "závada se neprojevila" není uznání závady. Prostě i když má zákazník díky legislativě velká práva, prodejci i tak můžou (pokud nejsou seriózní) hodně kličkovat a je problém se něčeho domoci... (i když cesty jsou).
Co se týká náhradního vozidla, tak na to žádné právo nemáš (jedině že bys měl nějaký ať už individuální nebo veřejný příslib od prodejce nebo KIA, pak je pro ně závazný - ale nezaregistroval jsem, že by něco takového :kia: veřejně slibovala). Takže poskytnutí náhradního auta je jen na vstřícnosti prodejce...


Na Slovensku má KIA na svojich stránkach tzv. Servisné desaotoro, kde ponúka náhradnú dopravu ... či to je poskytnutie náhradného vozidla tam nie je konkrétne napísané ... a v servise náhradné vozidlo môžu, ale aj nemusia v danej chvíli pre Vás mať ...

https://www.kia.com/sk/predajca/carsiq/ ... y-prislub/
- Dodržíme termín stretnutia
- Máme individuálny prístup
- Kontrola vozidla vo vašej prítomnosti (obhliadka pri príjme do servisu)
- Dodržíme odhad ceny
- Ponúkame náhradnú dopravu
- Garantujeme profesionálny servis a kontrolu kvality
- Vysvetlíme podrobne faktúru
- Odovzdáme čistejšie vozidlo ako ste priviezli
- Používame výhradne originálne diely
- Dávame priestor na vašu spätnú väzbu
ramater Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  
Registrován: 20.10.2020
Bydliště: Oľšavica 26  Slovakia (sk)


Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé