Tohle jsou pro mne opravdu cenné postřehy:
therion píše:To ze spinac kapoty po stlaceni funguje neni smerodatne. Podstatne je jestli sepne po zavreni kapoty! To zajistuje gumovy spalek, ktery neni pevny, ale da se menit jeho vyska protoze nema zadnou aretaci.
To podezření na tlačící špalek jsem měl, špatně se mi to kontroluje, měl jsem pocit, že není přesně nad tím spínačem. (Mimochodem uklepl jsem se v nadpise, můj Ceed je z roku 2009, spínač je více na boku než na té fotce zde.) Ale jako podstatné se mi zdá, že při zavřené kapotě zamknutí auta je doprovázeno jedním rozsvícením světel, což snad znamená aktivaci alarmu, což při otevřené kapotě nenastane. A že by se někdy světlo při zamknutí nerozsvítilo, to bych si všiml a řešil dřív.
therion píše:Navic vybijeni baterie je VELMI zavisle na teplote. Pri 15°C vydrzi nabita mesice. Pri 50°C bude k.o. za 14 dni. Pokud ma aku delsi dobu pod 12,2V tak uz zacina sulfatace a to je rychla cesta k likvidaci baterie.
To je zásadní informace, jen doufám, že teploty 25-28°C tak devastující vliv nemají. V tom inkriminovaném měsíci, kdy se zcala nabitá baterie dostala na 8.5 V za 33 dnů, byly teploty 9-22°C . Nicméně nepochybuji, že sulfatace už začala na podzim, kdy se baterie také na cca týden ocitla ve stavu pod 12V. Takže v žádném případě netvrdím, že by její kapacita výrazně převyšovala 40Ah (výrobce Bosch ji označil jako 54Ah).
therion píše:To ze meris napeti k nicemu nepovede , potrebujes zmerit proud , ktery vuz odlebira po zamknuti. Prodreny kabel to nebude, proud z aku by jej spalil.
Nemohu se přít, nemám dostatečné elektrotechnické vzdělání ani praxi. Měřit proud je opravdu to podstatné, ale pracné. Změna napětí při změně napájených okrohů přece jen něco signalizuje, prostě se změnil celkový proud tak výrazně, že zdroj na to reaguje poklesem. Čili na důkaz, zda spínač funguje, by to mělo stačit (minimální pokles při rozepnutí spínače nelze použít pro žádný výpočet, jen naznačuje, že se tím připojil nějaký nevelký, ale nezanedbatelný spotřebič).
Ohledně prodřeného kabelu: přímý kontakt se "zemí" by se určitě projevil nějak hodně viditelně, včetně možného spálení; to jsem neměl na mysli. Spekuloval jsem o nějakém falešném spotřebiči, který by způsobil nenápadný odběr 100-200mA. Co třeba toto: kabel s přelomenou izolaci v nějakém místě, kam zateká a zároveň se usazuje špína. Mokrý prach není dobrý izolant, ale rozhodně to není dobrý vodič, který by na 12V začal žhavit a kdyby ano, tak se tím vysuší a stane se skoro izolantem. Pokud zase zaprší ... Možná divoká teorie, ale náhodnost vybíjení baterie by to vysvětlovalo.
therion píše:Další věci je jakou reálnou kapacitu aku ma. To nezjistíš schopnosti aku startovanim, ale jedine zmerenim konstantnim vybíjecím proudem. Pokud je baterka na 30% kapacity nemusi ve vedrech uživit auto ani tyden. Presto, když ji nabijes auto bez problemu natoci.
Už jsem se objednal do Car House (skoro jako k doktorovi, první volný termín byl za 11 dnů). Předpokládám, že tam prostředky na zjištění kvality baterie mají. Samozřejmě hlavní důvod je preventivní prohlídka (výměna oleje, filtrů, klimatizace).