Vybijanie baterie - Ceed 2007

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby profano » 25.02.2019 08:29

Pro Ceed 2008 funguje přesně jak píše mv12.
User avatar
profano None specified
Uživatel fóra
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 66  Topics: 9
Joined: 13.11.2007
Location: Třebíč  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2008)
85600 km @ 6.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 27.05.2019 19:58

Zdravvím pánové, rád bych navázal na diskusi okolo C'eedu, protože mám hodně podobný problém: celkem zánovní baterie se úplně vybila po měsíci neježdění, teď za teplého jara. Po nabití jsem měřil odběr obyčejným multimetrem, takže jen na setiny amperu. Pokusy z pojistkami sice ukázaly, že odběr 0.06-0.07A dělá obvod s rádiem a řídící jednotkou, jinak u zavřeného a odemknutého auta to ukazovalo 0.00 . Jenže po víc jak půlhodině klidu, odběr klesl na 0.01-0.02A, což mi přijde OK (zatímco 70mA by oslabení baterie za 30 dnů docela vysvětlovalo. ALE: pak jsem auto zamknul DO, čili se aktivoval alarm a odběr byl najednou 0.05A A nevím, zda během hodiny klesl, měřák byl pod kapotou, po odemknutí a otevření ukazoval zase 0.06A. Mám 2 dotazy:
Nevíte, kolik by měl být stálý odběr alarmu, resp. Kia v návodu píše o imobilizeru?
Kde je kontakt na kapotu, který jste zmiňovali jako problémový v diskutovaném případě?
Předem moc díky za reakci.
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby therion » 28.05.2019 07:41

O jakem Ceedovi je rec?

"u zavřeného a odemknutého auta to ukazovalo 0.00" to je blbost. Zkus to popsat bod po bode.
1- odber odemceneho auta ......
2- odber zamceneho s otevrenou kapotou .....
3- odber zamceneho se zavrenou kapotou ..... ( zavirat ji nemusis staci sepnout spinac kapoty)

Kontakt kapoty je u Ceed 2 generace zde: https://i.postimg.cc/5tGd2f00/k-3638.jpg
User avatar
therion None specified
Přispěvatel fóra
Years of membership
 
Posts: 137  Topics: 4
Joined: 02.02.2018
Location: Valašské Meziříčí  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2012)
62000 km @ 6.1 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby mv12 » 28.05.2019 08:36

To 0.00 jsem pochopil, že asi měřil rádio...
Jediný podstatný údaj je kolik je odběr zavřeného a zamčeného auta včetně kapoty tj. musí se sepnout ten spínač. Navíc je tam prodleva než se vše vypne a odběr klesne, takže je nutné počkat.
Jinak co se týká toho vybití po měsíci, ono taky záleží, jak moc byla baterie nabitá před tím neježděním. Nemusí to proto být divné, pokud nebyla hned předtím na nabíječe nabitá do plna... Měsíc je dost dlouhá doba na to, aby se jen z části nabitá baterie vybila...
Image
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
User avatar
mv12 Male
KIA Family
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 2757  Topics: 19
Joined: 02.06.2014
Location: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
40937 km @ 6.8 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 13.06.2019 17:34

Pánové moc děkuji za rady a názory. Odmlčel jsem se, abych nasbíral nějaká data, byť to mám složité, když parkuji před panelákem, kde chodí dost lidí.Nejprve ale připomenu, že autobaterie se mi vybila 33 dnů od plného nabití nabíječkou (z Lidlu, ale vypadá kvalitně) a 75km jízdě (po jejím skončení auto 33 dnů stálo, pak jsem chtěl nastartovat a už to nešlo, napětí v klidu bylo pod 10V). Pak jsme ji nabil (cca 35 hodin nervozity z nezamceneho auta) -> počáteční stav po nasazení do auta: 12.62V . Pak jsem dělal ta měření odběru. Spínací čidlo kapoty jsem našel a funguje, při jeho ručním stisku napětí na baterii klesne o 0.01V . Navíc jsem si uvědomil, že s kapotovým čidlem zásadní problém nebude, protože alarm se mi podle onoho bliknutí světel nahazuje vždy.

Dále jsem zjistil, že napětí na baterii klesá každý den o 0.02V (měřeno v klidu, vše vypnuto, otevřená kapota). Opravdu lineárně, po 8 dnech to bylo o 0.16V méně, čili zhruba 12.4V, tímto tempem se tedy baterie za měsíc nevybije. Navíc jsem zkusil startovat - motor chytl do 1.5 vteřiny a pokles napětí během startu byl někam k 11V, tedy v normě na 2 roky starou baterii. Čili samovybítí baterie po měsíci se mi zdá záhadnější a spekuluji o tom, že je v tom i nějaká náhoda, prostě někde nějaký kraťas typu "trochu prodřený kabel", který nasatne jenom občas a projeví se jen tehdy, kdy to "občas" nastane před delším neježděním. Navíc ten kraťas může mít může pokaždé způsobit různý odběr. To by vysvětlilo i to proč před 2.5 rokem najednou nastalo to, že se původní baterie vybila za 50 hodin po dojezdu. když se to tenkrát po pár měsících opakovalo, obvinil jsem z toho 7 let starou baterii a vyměnil ji. Zřejmě chyba, že jsem jí nevěřil. Hledat takový náhodně se chovající kraťas je skoro nemožné, podobně jako 100% solidní autoservis, kam tedy nakonec stejně zajedu.

Nemáte někdo zkušenosti s http://www.carh.cz/servispraha/ ?
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby Karens » 13.06.2019 17:42

Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?
Karens None specified
Přispěvatel fóra
 
Posts: 170  Topics: 1
Joined: 05.10.2018
Location: doma  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby therion » 14.06.2019 07:14

To ze spinac kapoty po stlaceni funguje neni smerodatne. Podstatne je jestli sepne po zavreni kapoty! To zajistuje gumovy spalek, ktery neni pevny, ale da se menit jeho vyska protoze nema zadnou aretaci.
Navic vybijeni baterie je VELMI zavisle na teplote. Pri 15°C vydrzi nabita mesice. Pri 50°C bude k.o. za 14 dni. Pokud ma aku delsi dobu pod 12,2V tak uz zacina sulfatace a to je rychla cesta k likvidaci baterie.

To ze meris napeti k nicemu nepovede , potrebujes zmerit proud , ktery vuz odlebira po zamknuti. Prodreny kabel to nebude, proud z aku by jej spalil.

Další věci je jakou reálnou kapacitu aku ma. To nezjistíš schopnosti aku startovanim, ale jedine zmerenim konstantnim vybíjecím proudem. Pokud je baterka na 30% kapacity nemusi ve vedrech uživit auto ani tyden. Presto, když ji nabijes auto bez problemu natoci.
Last edited by therion on 14.06.2019 17:56, edited 1 time in total.
User avatar
therion None specified
Přispěvatel fóra
Years of membership
 
Posts: 137  Topics: 4
Joined: 02.02.2018
Location: Valašské Meziříčí  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2012)
62000 km @ 6.1 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby spacirx » 14.06.2019 09:33

Toto si zkoušel? Z toho chápu, že to není nic nenormálního, že se po měsíci vybije.
A taky si musím rejpnout, občas nemám kde zaparkovat, nechceš si radši volat taxík, když jezdíš tak málo? :lol:
V okolí mám takový auta 4 co skoro nejezdí.... tak se nediv že prudím...

Paměťová pojistka
Vaše vozidlo je vybaveno tzv.
“paměťovou pojistkou”, která brání
vybití baterie v případě, že je vozidlo
zaparkované po dobu jednoho nebo
více měsíců a nejezdí. Před
parkováním vozidla na delší dobu
bez obsluhy, použijte níže uvedený
postup.

1. Vypněte motor.
2. Vypněte světlomety a koncová
světla.
3. Otevřete pojistkovou skříňku u
řidiče a vytáhněte nahoru
paměťovou pojistku.
(ROOM LP 15A).
CEE'D SW II 1.6 GDI Fifa World Cup Edition
Infra red
User avatar
spacirx Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 441  Topics: 6
Joined: 05.11.2012
Location: Zbýšov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2014)
105000 km @ 6.5 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby mv12 » 14.06.2019 09:58

Na to kašli. Když jsem poprvé auto odstavil na 2 měsíce, tak jsem přesně tohle vypnul a po návratu byla baterie vybitá... Navíc to vypne i dálkové ovládání, takže auto při odemknutí spustí alarm a houká. .. Pominu-li že je to nepříjemné, tak bych se ani moc nedivil, kdyby to houkání odebralo víc energie, než se uspoří díky tomu vypnutí napájení některých dalších okruhů...
Sofistikovaně jsem to neporovnával, ale od té doby když jedu na delší dobu pryč, jen preventivně baterii nabiju a nic nevypínám. A zatím vždy vydržela, i když nejdéle to takto stálo 7 týdnů.
Image
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
User avatar
mv12 Male
KIA Family
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 2757  Topics: 19
Joined: 02.06.2014
Location: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
40937 km @ 6.8 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 15.06.2019 10:45

Karens wrote:Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?

Asi jsem dělal něco špatně, ale klíč mi zamknul jen dveře u řidiče, dveře za ním jsem normálně otevřel. Příště vyzkouším postup:
1/ odemknout, nechat otevřenou kapotu a zamknout
2/ odpojit baterii, zabouchnout kapotu
3/ zkusit dveře řidiče a případně je zamknout klíčem
Pokud se jine dveře neodemkly při odpojení baterie, tak by to mohlo byt zamknuté vše
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 15.06.2019 10:58

Tu rýpnutí beru, opravdu zvažuji přechod na život bez vlastního auta. Dokud byla alternativou pouze taxislužba promořená zlatokopy (všechna čest slušným taxikářům), tak se mi do výpočtu nákladů a srovnání s provozem vlastního auta ani nechtělo. Teď je tu Uber, Liftago a taky car-sharing. zásadní položkou je ovšem cena půjčovného auta na delší cesty. Mimochodem, asi podobně jako ta 4 auta v Tvém okolí se někdy zdráhám použít auto kvůli představě, že až se vrátím, tak budu půlhodiny hledat místo někde na území Prahy 3, kde platím výpalné za právo někde zaparkovat, a doufat, že to nebude dál než 1 zastávka tramvaje.

S “paměťovou pojistkou” jsem si taky hrál, dokonce jsem zjistil, že je v takovém rámečku pro usnadnění povytažení, ještě s jednou pojistkou. Ano, ROOM LP 15A je ta, co přes ní v klidu teklo 0.06A, tedy asi prvních 25 minut po vypnutí motoru. Jenže jejím odpojením se nejen vypne radio, ale taky centrální zamykání a alarm. To není dobré řešení pro parkování ve městě.

spacirx wrote:Toto si zkoušel? Z toho chápu, že to není nic nenormálního, že se po měsíci vybije.
A taky si musím rejpnout, občas nemám kde zaparkovat, nechceš si radši volat taxík, když jezdíš tak málo? :lol:
V okolí mám takový auta 4 co skoro nejezdí.... tak se nediv že prudím...

Paměťová pojistka
Vaše vozidlo je vybaveno tzv.
“paměťovou pojistkou”, která brání
vybití baterie v případě, že je vozidlo
zaparkované po dobu jednoho nebo
více měsíců a nejezdí. Před
parkováním vozidla na delší dobu
bez obsluhy, použijte níže uvedený
postup.

1. Vypněte motor.
2. Vypněte světlomety a koncová
světla.
3. Otevřete pojistkovou skříňku u
řidiče a vytáhněte nahoru
paměťovou pojistku.
(ROOM LP 15A).
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 15.06.2019 11:05

mv12 wrote:Na to kašli. Když jsem poprvé auto odstavil na 2 měsíce, tak jsem přesně tohle vypnul a po návratu byla baterie vybitá... Navíc to vypne i dálkové ovládání, takže auto při odemknutí spustí alarm a houká. .. Pominu-li že je to nepříjemné, tak bych se ani moc nedivil, kdyby to houkání odebralo víc energie, než se uspoří díky tomu vypnutí napájení některých dalších okruhů...
Sofistikovaně jsem to neporovnával, ale od té doby když jedu na delší dobu pryč, jen preventivně baterii nabiju a nic nevypínám. A zatím vždy vydržela, i když nejdéle to takto stálo 7 týdnů.

Když jsem to zkoušel, tak mi auto nešlo zamknout (dálkové je vypnuto a klíč zamkl jen ty přední dveře, prostě nefungovalo centrální zamykání a alarm se taky nespustil). Jenže jak mám donutit, aby zůstaly zamčené všechny dveře, když ty u řidiče musím mít otevřené, abych mohl k pojistkám?
Samozřejmě, stejně jako při odpojování baterie: zamknout se zevnitř, pak otevřít jen u řidiče, vytáhnout pojistku a zamknout dveře klíčem.Alarm je ovšem nefunkční.
Mimochodem po vytažení pojistky ROOM 15 (a té pod ní) a otevřené kapotě ampermetr u baterie tvrdil 0 mA . Takže teď by baterie neměla klesat ničím jiným než samovybíjením.
Last edited by honza.g on 15.06.2019 13:49, edited 1 time in total.
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby Karens » 15.06.2019 11:07

honza.g wrote:
Karens wrote:Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?

Asi jsem dělal něco špatně, ale klíč mi zamknul jen dveře u řidiče

Tak ak si mal už vtedy odpojenú baterku tak ti nefungoval centrál, to by som sa čudoval ak by sa ti zamkli. :-) Len neviem aký je problém utobiť to tak ako si napísal, alebo ostatné dvere zamknúť manuálne.. :?
Karens None specified
Přispěvatel fóra
 
Posts: 170  Topics: 1
Joined: 05.10.2018
Location: doma  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 15.06.2019 11:48

Tohle jsou pro mne opravdu cenné postřehy:
therion wrote:To ze spinac kapoty po stlaceni funguje neni smerodatne. Podstatne je jestli sepne po zavreni kapoty! To zajistuje gumovy spalek, ktery neni pevny, ale da se menit jeho vyska protoze nema zadnou aretaci.

To podezření na tlačící špalek jsem měl, špatně se mi to kontroluje, měl jsem pocit, že není přesně nad tím spínačem. (Mimochodem uklepl jsem se v nadpise, můj Ceed je z roku 2009, spínač je více na boku než na té fotce zde.) Ale jako podstatné se mi zdá, že při zavřené kapotě zamknutí auta je doprovázeno jedním rozsvícením světel, což snad znamená aktivaci alarmu, což při otevřené kapotě nenastane. A že by se někdy světlo při zamknutí nerozsvítilo, to bych si všiml a řešil dřív.
therion wrote:Navic vybijeni baterie je VELMI zavisle na teplote. Pri 15°C vydrzi nabita mesice. Pri 50°C bude k.o. za 14 dni. Pokud ma aku delsi dobu pod 12,2V tak uz zacina sulfatace a to je rychla cesta k likvidaci baterie.

To je zásadní informace, jen doufám, že teploty 25-28°C tak devastující vliv nemají. V tom inkriminovaném měsíci, kdy se zcala nabitá baterie dostala na 8.5 V za 33 dnů, byly teploty 9-22°C . Nicméně nepochybuji, že sulfatace už začala na podzim, kdy se baterie také na cca týden ocitla ve stavu pod 12V. Takže v žádném případě netvrdím, že by její kapacita výrazně převyšovala 40Ah (výrobce Bosch ji označil jako 54Ah).
therion wrote:To ze meris napeti k nicemu nepovede , potrebujes zmerit proud , ktery vuz odlebira po zamknuti. Prodreny kabel to nebude, proud z aku by jej spalil.

Nemohu se přít, nemám dostatečné elektrotechnické vzdělání ani praxi. Měřit proud je opravdu to podstatné, ale pracné. Změna napětí při změně napájených okrohů přece jen něco signalizuje, prostě se změnil celkový proud tak výrazně, že zdroj na to reaguje poklesem. Čili na důkaz, zda spínač funguje, by to mělo stačit (minimální pokles při rozepnutí spínače nelze použít pro žádný výpočet, jen naznačuje, že se tím připojil nějaký nevelký, ale nezanedbatelný spotřebič).
Ohledně prodřeného kabelu: přímý kontakt se "zemí" by se určitě projevil nějak hodně viditelně, včetně možného spálení; to jsem neměl na mysli. Spekuloval jsem o nějakém falešném spotřebiči, který by způsobil nenápadný odběr 100-200mA. Co třeba toto: kabel s přelomenou izolaci v nějakém místě, kam zateká a zároveň se usazuje špína. Mokrý prach není dobrý izolant, ale rozhodně to není dobrý vodič, který by na 12V začal žhavit a kdyby ano, tak se tím vysuší a stane se skoro izolantem. Pokud zase zaprší ... Možná divoká teorie, ale náhodnost vybíjení baterie by to vysvětlovalo.
therion wrote:Další věci je jakou reálnou kapacitu aku ma. To nezjistíš schopnosti aku startovanim, ale jedine zmerenim konstantnim vybíjecím proudem. Pokud je baterka na 30% kapacity nemusi ve vedrech uživit auto ani tyden. Presto, když ji nabijes auto bez problemu natoci.

Už jsem se objednal do Car House (skoro jako k doktorovi, první volný termín byl za 11 dnů). Předpokládám, že tam prostředky na zjištění kvality baterie mají. Samozřejmě hlavní důvod je preventivní prohlídka (výměna oleje, filtrů, klimatizace).
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Postby honza.g » 15.06.2019 13:34

Karens wrote:
honza.g wrote:
Karens wrote:Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?

Asi jsem dělal něco špatně, ale klíč mi zamknul jen dveře u řidiče

Tak ak si mal už vtedy odpojenú baterku tak ti nefungoval centrál, to by som sa čudoval ak by sa ti zamkli. :-) Len neviem aký je problém utobiť to tak ako si napísal, alebo ostatné dvere zamknúť manuálne.. :?

Jsem sice ignorant, ale že by si ani nikdo jiný za 10 let nevšiml, že lze dvere zamknout manualne, je divne. Tohle auto zamyka krome ridicovych vsechny dvere i kufr jen centralne. A kdyz je zamknute, musim odemknout vse, abych se dostal dovnitr. Postup, ze pri odpojeni baterky musim napred vlezt dovnitr, zamknout tlacitkem na palubni desce (DO by spustilo alarm), atd. ten jsem nikde nenasel - nechapu, proc neni v navodu, jsou tam daleko banalnejsi a samozrejmejsi postupy.
Mimochodem, někde jsem četl, že některá auta při odpojení baterie dvere centralne zamknou. Takze to jde (asi nejaky zachranny kondenzator).
honza.g None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 7  
Joined: 10.05.2010
Location: Praha  Czech Republic (cz)

PreviousNext

Return to Elektronika

Who is online

Users browsing this forum: No registered users