Míro, bohužel ten článek je dezinformační.
Výrobce aut nemůže podmiňovat ani prodlouženou smluvní záruku prohlídkami či servisem u autorizovaných servisů... Bloková vyjímka EU se vztahuje na jakoukoli poskytnutou záruku, nikoli jen zákonnou (ta je navíc v každém státě EU jiná...). Prostě, když KIA chce dávat 7 let, může, ale podmiňovat to prohlídkami a běžným servisem jen na autorizované servisy nesmí ani na tu prodlouženou část nad rámec zákona. Stejně tak se to vztahuje na situaci, kdy by např. KIA dávala 2 roky a její dealeři dalších 5 let.
Smyslem toho nařízení je zabránit omezování hospodářské soutěže vylučováním nezávislých servisů a prodejců ND a tím diktátu cen výrobců aut a jejich dealerské sítě. Tady je třeba jeden z oficiálních zdrojů, který vysvětluje nejasnosti z blokové vyjímky týkající se servisu a záruk (zejména viz body 1 až 3):
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... faq_cs.pdfNečte se to sice tak snadno, jako články, ale je to aspoň bez chyb... (Samotná bloková výjimka je mnohem horší čtení
)
Kdo to prolistuje i dál, tak např. zjistí, že jsou i vyjímky, např. u vozidel na leasing.
...a tady pro doplnění jeden příklad z praxe (ten se už cte lépe
), kdy se FIAT snažil tu záruku podmiňovat:
https://motofocus.cz/udalosti-aftermark ... y-doplneno