Studený motor cuká.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Studený motor cuká.

Postby Lubkaceed » 01.01.2019 22:35

lubos550 wrote:Robilo to vzdy od nova? Zhorsuje sa to? Je to trochu divne, ze to za inych okolnosti nerobi. Moze to byt vyrobnymi toleranciami nejakeho ulozenia. Casom by sa to zrejme mohlo vybehat.

Dělá to od první zimy.
Lubkaceed None specified
Uživatel fóra
 
Posts: 13  Topics: 2
Joined: 01.01.2019
Location: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Re: Studený motor cuká.

Postby Kiakdejv » 02.01.2019 11:38

S cukáním v zimě za studena mám sem tam problém také. I při zařazení dvojky se motoru jakoby nechce a cuká. Kamarád má Hyundai Elantru (1,6 CVVT 97 KW) což není GDI motor a cuká mu to taky.
Aditivuju každou nádrž a stejně se to někdy stane. Je dobré nechat motor třeba 20-30 vteřin běžet na volnoběh a pak až vyjet, u mě to dost pomůže.
Ještě mohu uvést, že spojku mám novou od 33 000 Km. Vyměněna v záruce kvůli prosaku oleje.

Já myslím, že příčina cukání může být přiškrcením motoru z důvodu emisí. Přijde mi, že motor chce za studena víc směsi a vzduchu a řidící jednotka mu to nedopřeje.
:kia: PRO Cee'd 1.6 GDI Exclusive (2013)
User avatar
Kiakdejv Male
Uživatel fóra
Years of membership
 
Posts: 20  
Joined: 27.10.2017
Location: Moravskoslezský kraj  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd II (2013)
92000 km @ 0 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Milan_SK » 02.01.2019 18:56

GDI ma v manuali, ze po nastartovani ho treba nechat bezat cca 15-20 s, aby sa ohrial katalyzator. V tejto faze je vstrekovanie nastavene prave na ohrev katu. Ked po starte hned vyrazis moze ti to v zime cukat. Ja vzdy ked nastarujem, necham ho cca tych 20 - 30 s na volnobehu pobezat, otacky za tu dobu spadnu na cca 1200 - 1300 a az potom vyrazim. A nikdy som ani vo vacsich mrazoch nemal problem s cukanim motora. Skus to spravit takto a uvidis, ci to pomoze.
Kia cee´d 1.6 GDI Gold, Dark Gun Metal, MY 2016
Honda Civic 1.8 VTi - predané
User avatar
Milan_SK Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membership
 
Posts: 265  Topics: 3
Joined: 05.02.2017
Location: Sereď  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2016)
45000 km @ 6.8 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby ičkař » 02.01.2019 20:37

Konkrétně já nikdy nevyjizdim hned, vždy čekám až volnobeh spadne aspoň k 1t otáček ... stejně mi to lehce, asi 3x udělalo ...

~Tapatalk~
od 27.3.2018 - Kia Cee´d SW 1.6 GDI 2015
od 24.5.2016 - Hyundai i30 1.4 CVVT 2010 (x)
od 9.11.2010 - Škoda Fabia 1.4 MPI 2002 (x)
od 10.12.2009 - Hyundai i10 classic, 1.1 SOHC
od 1.10.1986 - Fiat 126p 650E (x)
User avatar
ičkař Male
Uživatel fóra
 
Posts: 43  
Joined: 12.07.2018
Location: Opavsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
45000 km @ 6.5 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Lubkaceed » 05.01.2019 20:34

Díky za odpovědi. Většinou také hned nevyjíždím. Nastartuji a jdu čistit auto od mrazu čí sněhu. Když se rozjíždím většinou jsou otáčky níž. Dnes jsem dal aditivum tak budu zkoumat dál.
Lubkaceed None specified
Uživatel fóra
 
Posts: 13  Topics: 2
Joined: 01.01.2019
Location: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Postby Lubkaceed » 13.01.2019 18:04

Po pár jízdách mohu říct, že aditivum zřejmě pomáhá. Rozjezdy se zdají být lepší, cukání hodně ustoupilo. Přemýšlím, že budu asi v zimě tankovat benzín s vyšším oktanovým číslem. Bude to za stejné peníze, jako když tam budu dávat aditivum. :)
Lubkaceed None specified
Uživatel fóra
 
Posts: 13  Topics: 2
Joined: 01.01.2019
Location: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Postby Kiakdejv » 13.01.2019 22:23

Mně vždy vyšla jako levnější varianta aditiva VIF, které si přidám sám. Pokud plechovka VIF 500ml vyjde na 189 Kč (akce Autokelly).
Tak při dávkování 1:1000 zaplatím navíc na litru jen cca 38 haléřů. Což pumpy za premiový více oktanový benzín účtují daleko více. Co si pomatuji tak Benzina, MOL přes 2 Kč, ale přesně to nyní nevím.
Velka výhoda je, že se nic nemusí odměřovat. Jestli však víceoktanový benzín čistí motor lépe než VIF o tom se dá jen spekulovat. :)
:kia: PRO Cee'd 1.6 GDI Exclusive (2013)
User avatar
Kiakdejv Male
Uživatel fóra
Years of membership
 
Posts: 20  
Joined: 27.10.2017
Location: Moravskoslezský kraj  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd II (2013)
92000 km @ 0 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Berka » 13.01.2019 22:46

Já dávám aditivum od začátku co jsem auto koupil a stejně občas zacuká.
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe EDC 151kw
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Citroen Xsara coupe VTS 2.0 HDi
Renault Laguna 1.8 16v
Škoda Felicia Magic 1.3
Škoda 110R coupe 5speed :cry:
Dacia 1310
User avatar
Berka Male
KIA Family
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 1866  Topics: 17
Joined: 17.12.2007
Location: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Renault Megane Grandtour GT (2017)
40500 km @ 7.1 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Mirse » 14.01.2019 07:56

To samé já ...
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive, paket Color Grey+Navi
Silver Sirius
30000 km 6.4/100 km
User avatar
Mirse Male
KIA Family
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 2434  Topics: 2
Joined: 16.05.2015
Location: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (4) Nejvzdálenější účastník srazu (1)

Kia cee'd SW II (2016)
30000 km @ 6.4 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby altt » 14.01.2019 08:19

Ja som VIF aplikoval kvôli čisteniu a že sa minimalizovalo cukanie bol len príjemný vedľajší efekt. Pôvodne som to nepripisoval aditivu ale to bola jediná zmena ktorú som urobil

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku
User avatar
altt None specified
Přispěvatel fóra
Years of membershipYears of membership
 
Posts: 116  
Joined: 02.04.2017
Location: Nitra  Slovakia (sk)

Kia cee'd II (2017)
29000 km @ 0 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Fido16 » 15.01.2019 18:15

Tak přidám svou trošku do mlýna. Mám ceed 1.6 gdi. Najeto 27t. To cukání se mi projevuje taky. Motor s tím nemá nic společného cukalo by to ikdyž by jste sešlápli plyn na volnoběh. Problém je v tom že pokud je zima a nedáte si pozor při pouštění spojky a máte nižší otáčky tak to cuká. Přijde mi to tak jakoby se tam někde v okolí spojky usadila vlhkost z okolí a než se vypaří tak to zacuká. Po ujetí 2km nic necuká i při slabém přidání plynu. Tohle samé mi dělá i grande punto z roku 2007. Po ujetí cca 4 km taky necuká. Zbytečně nelejte do nového auta vif. Stačí kvalitní benzín
Fido16 None specified
Uživatel fóra
Years of membershipYears of membership
 
Posts: 31  Topics: 1
Joined: 20.02.2017
Location: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2017)
7500 km @ 6.5 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Postby Lubkaceed » 17.01.2019 21:27

Tak koukám, že s cukáním se setkává více lidí u tohoto typu auta. Budu si na to asi muset zvyknout. Má hodně předností, které se mi moc a moc líbí, tak mu to prominu. :thu:
Lubkaceed None specified
Uživatel fóra
 
Posts: 13  Topics: 2
Joined: 01.01.2019
Location: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Postby CharlieCharlie » 02.03.2019 17:26

Milan_SK wrote:GDI ma v manuali, ze po nastartovani ho treba nechat bezat cca 15-20 s, aby sa ohrial katalyzator. V tejto faze je vstrekovanie nastavene prave na ohrev katu. Ked po starte hned vyrazis moze ti to v zime cukat. Ja vzdy ked nastarujem, necham ho cca tych 20 - 30 s na volnobehu pobezat, otacky za tu dobu spadnu na cca 1200 - 1300 a az potom vyrazim. A nikdy som ani vo vacsich mrazoch nemal problem s cukanim motora. Skus to spravit takto a uvidis, ci to pomoze.


Přesně tak, nechat cca 20 vteřin motor běžet. Taky jsem měl skákací Kiu a od té doby v pohodě.
CharlieCharlie None specified
Nováček
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 4  
Joined: 25.05.2013
Location: Ostravsko  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Postby Lubkaceed » 05.03.2019 12:48

Jsou někdy dny, že nepomůže ani když to poběží minutu na zahřátí před rozjezdem a cuká to třeba ještě při třetím rozjezdu po sobě, zhruba v rozmezí třeba až do 3 minut.
A někdy se mi zdá, že je to lepší. Benzín už mám zhruba rok Benziny a přidávám aditivum na zimu. Nejhorší je, že stále střídám Mazdu, Fábii a Kiu, jediná ona to dělá. :(
Lubkaceed None specified
Uživatel fóra
 
Posts: 13  Topics: 2
Joined: 01.01.2019
Location: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Previous

Return to cee'd SW

Who is online

Users browsing this forum: PtrBug