Rudo nenechám tě bez odpovědi, jenom jsem si nechal čas. Po výměně se zásadně změnil zvuk motoru. Protože to bylo udušené na výfuku, tak jsem se obával, že jsem zaklepal ventily. Na dnes jsem byl objednán do
a nechal jsem si změřit ventilové vůle a hlavně tlaky. Vůle na sání mám na všech stejné 0,20. Tolerance ke 0,15 - 0,25, takže OK. Výfuk všechny 0,25 a tolerance je 0,2 - 0,3, takže také super. Tlaky od prvního válce 12,1 - 12,5 - 12,6 - 13,2. Nevím proč, ale všechny motory mají nejmenší tlak na prvním válci. Na závodničce to máme také.
Pokud jsme o změnu zvuku, tak se jedná o změnu katalyzátoru. Původní měl litinový obal a nový je z nerez oceli. Ono klepání, nebo zvuky, co jsem měl za klepání, bude asi nový svod. Prostě to zní jinak, než předtím. Ale určitě to bude tady tím. Za studena to zní jak hoooodně starý zozštelovaný diesel. Jak se to zahřeje, tak je to OK. Tedy dokud na to nešlápnu. To je potom i v zahřátém stavu jiné, než původně. Takže motor i katalyzátor OK. Jen si na to zvyknout. Na jaře ještě zkusím omotávky na svody. Mělo by to odhlučnit a zajistit vyšší teplotu na svodech.