Zkušební jízda s novým KIA RIO

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 19.05.2018 10:51

Ten trojvalec by som tiez chcel vyskusat, ale akurat vtedy nemali ziadne nahradne vozidlo s tymto motorom. Ono v podstate ziadny motor sa neda uplne vyvazit, takze je v reale celkom jedno, ci sa jedna o troj, alebo stvorvalec. Ak ho ma automobilka odskusany, tak by mal vydrzat uplne rovnako, ako ten stvorvalec. Tam hodne zavisi aj od stylu jazdenia. Pokial sa motor pretazuje vysokymi otackami, alebo dupanim na plyn na podlahu, tak to ziadny motor dlho nevydrzi. Mne osobne vadi na trojvalcoch skor len ten marketing okolo, ze to odstranenie jedneho valca zdvovodnuju usporou paliva, ale v skutocnosti ide skor len o usporu materialu a snahu o vacsi zisk predajcu. Mozno po case, ako sa opotrebovavaju ulozenia motora (silentbloky), tak bude hlucnejsi, ale to sa tyka tiez kazdeho motora.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod buko1 » 01.06.2018 15:49

lubos550 píše:Dnes som mal moznost vyskusat KIA RIO IV s rovnakym motorom, ako moje sucasne auto KIA RIO III. Takze prve dojmy z RIA IV su asi tieto:

-Zadne brzdy su aj v najvyssej vybave bubnove


Neviem kde spravili súdruhovia chybu, ale u môjho RIO II 1,4 16V r.v. 2008 mám vpredu aj vzadu kotúčové brzdy. Predpokladal by som, že v roku 2018 u vnúčika to bude minimálne rovnaké, ak nie lepšie.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod DanBlack » 01.06.2018 18:36

Mno, ja nevidim bubny vzadu jako minus - pokud to neni tezke auto nebo hardcore sportak prijdou mi jako lepsi reseni...mensi citlivost na znecisteni, jednodussi konstrukce parkovaci brzdy, mensi opotrebeni (tolik nereznou), etc.
Uživatelský avatar
DanBlack Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 203  Témata: 4
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Bílina  Czech Republic (cz)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (6) TOP sponzor (1)

Kia Rio IV (2017)
95000 km @ 6.2 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod zulyk » 01.06.2018 18:54

"Neviem kde spravili súdruhovia chybu, ale u môjho RIO II 1,4 16V r.v. 2008 mám vpredu aj vzadu kotúčové brzdy. Predpokladal by som, že v roku 2018 u vnúčika to bude minimálne rovnaké, ak nie lepšie"

sudruhovia spravili chybu uz davno, u mna (facelift 2010) uz boli vzadu bubny...
Hyundai I30 Fastback
1,4 TGDI
zulyk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 949  
Registrován: 19.07.2010
Bydliště: VT  Slovakia (sk)
Sponzor (2)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod Mr.Oizo » 01.06.2018 19:38

DanBlack píše:Mno, ja nevidim bubny vzadu jako minus - pokud to neni tezke auto nebo hardcore sportak prijdou mi jako lepsi reseni...mensi citlivost na znecisteni, jednodussi konstrukce parkovaci brzdy, mensi opotrebeni (tolik nereznou), etc.

Plně s tebou souhlasím. Pokud by šlo o verzi GT s motorem 1.6 a více tak ano. Takto se my to zdá lepší.
Uživatelský avatar
Mr.Oizo Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 2
Registrován: 03.03.2017
Bydliště: CZ (LIB)  Czech Republic (cz)

Kia Rio IV (2017)
22000 km @ 6.1 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 04.06.2018 08:42

Ak by som mal nejako subjektivne porovnat tie brzdy RIO III vs. RIO IV, tak tie kotucove brzdia o nieco lepsie (mozno to bolo sposobene len nastavenim brzd). Tym netvrdim, ze by tam nestacili aj bubnove, ale zo skusenosti s jazdou po meste moze aj ten drobny rozdiel nieco znamenat. Na druhu stranu je pravda, ze tie kotucove som uz parkrat daval vycistit, kvoli piskaniu po zohriati, (v servise mi povedali, ze by sa mali davat cistit kazdy rok, ale nie je to zahrnute v servisnej prehliadke automaticky). :kia:
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod g.man » 17.12.2018 16:12

Mám rok ten strašný oturbený tříhrnek, r.v. 2017, a je to můj první tříválec, ještě k tomu s turbem (Turbo jsem měl zatím jen kdysi v Octavii 1,8). Na netu tomu spíš (obecně ) každý nadává, uvádí se slogany typu objem ničím nenahradíš, či poctivá auta už se nedělají. Takže já místo obecných keců napíšu fakta tak, jak se to jeví mně. Najeto cca 9 500 km. Průměrná spotřeba 5,9l. Nejnižší spotřeba při jízdě z Bíteše do centra Brna, v létě 2018, 3,8l. Běžně stejná trasa cca 4,2 - 4,5l. Vše uvádím dle pp. Teď v zimě na zimácích většinou těsně pod 6, takže dle mého názoru cca o litr víc. Při popojíždění v koloně na Kolišti ve špičce ale i 11. Hodně záleží na stylu jízdy. Při nastartování v mrazu se to třepe jak drahej pes, než se trochu ohřeje. To je tak jediné, co bych mu vytkl. Nevím, jaká bude životnost, ale když dávají záruku na 150 000 km, tak to asi mají vyzkoušený. To bych najel nejdřív za 15 let, takže o co jde?
Porovnával jsem to s 1,4, proti tomu turbu je to dooost líný, kecy typu nezničitelná atmosféra mě ve chvíli, kdy potřebuji rychle předjet a nejde to, fakt nezajímají.
Názor, že jsem ovce, co se přizpůsobuje, nezajímá taky, protože, po pravdě, jasně, když se budu jmenovat Babiš, nebudu si kupovat Rio, ale Mustanga, popř. od Kie Stingera. Ale jsem normální pracující postarší osoba a můžu si koupit jen to, na co mám. Sorry jako :). A myslím, že Rio je, za ty peníze, slušná volba.
Lépe zbraň mít a nepotřebovat ji, než ji potřebovat a nemít.
Uživatelský avatar
g.man Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 101  Témata: 5
Registrován: 22.04.2009
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)
Sponzor (2)

Kia Stonic (2018)
1200 km @ 5.7 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 18.12.2018 08:22

Suhlas, RIO ma vo svojej triede len tazko nejaku konkurenciu. Da sa kupit jedine horsie auto za viac penazi. Ako porovnavat by sa mozno dalo az s Focusom, ale ten je cenovo uplne niekde inde. Pokial chce clovek auto na vozenie a nehrat sa na nieco cim nie je, a nepotrebuje v aute zbytocne kazitka (vybavu), tak je to myslim spravna volba.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod melonsvk » 18.12.2018 09:24

No neviem, ja som zatial na 1.0 T-GDI vela chvaly necital. Navyse ma takmer najvyssiu spotrebu zo vsetkych litrovych motorov, vid. http://www.auto.cz/test-opel-astra-1-0- ... vlastnosti . V Riu to bude mozno na okresky fajn, ale do Ceeda by som to teda nechcel.

Ale aj tak by som asi radsej na primestsky provoz volil 1.4 atmosferu, reci typu je to pri obiehani lenive, od toho tam je ta paka v strede, sup tam za tri a letim.
Ale ak si niekto mysli, ze s turbom staci obiehat aj bez preradenia, tak to potom tato diskusia nema ziadny zmysel.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 18.12.2018 10:07

Tak volba motora je uz asi na kazdom, co mu vyhovuje. V Riu by som uprednostnil 1,25CVVT (obzvlast vo IV, ale to je moj nazor.
Ano, motory s turbom maju vyssiu spotrebu (viac vzduchu=viac paliva=vyssia spotreba). Tam zavisi na style jazdy ovela viac, ako pri motore bez turba.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 18.12.2018 11:20

RIO IV je s motorom 1,25 dost zive auto. Treba je vzdy do uvahy brat hmotnost auta. Tonove auto s motorom 63kW je cca. vykonovo zhodne s 2 tonovym autom so 130kW motorom (auto ako celok, nie motorovo). Ak sa vedla postavi motorka s 60kW motorom , ktora vazi 500kg, moze sa clovek snazit akokolvek , ani s jednym, ani s druhym autom sa nebude dat predbehnut.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod DanBlack » 18.12.2018 11:34

A také si málokdo uvědomuje, že těch 62kW je až v 6tisících otáčkách...a max krouťák okolo 4 tisíc.
Všichni jsou zblblý podtáčením a "zátahem vocpodu, woe". :hammer:

Takže když chci svižnou jízdu kašlu na rádce řazení a točím to klidně až na 5 tisíc. (zahřátý auto, nééé hned od parkoviště! 8-) )
Uživatelský avatar
DanBlack Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 203  Témata: 4
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Bílina  Czech Republic (cz)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (6) TOP sponzor (1)

Kia Rio IV (2017)
95000 km @ 6.2 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod Roman-Zilina » 18.12.2018 13:13

velmi mudro napisane :thu:
melonsvk píše:No neviem, ja som zatial na 1.0 T-GDI vela chvaly necital. Navyse ma takmer najvyssiu spotrebu zo vsetkych litrovych motorov, vid. http://www.auto.cz/test-opel-astra-1-0- ... vlastnosti . V Riu to bude mozno na okresky fajn, ale do Ceeda by som to teda nechcel.

Ale aj tak by som asi radsej na primestsky provoz volil 1.4 atmosferu, reci typu je to pri obiehani lenive, od toho tam je ta paka v strede, sup tam za tri a letim.
Ale ak si niekto mysli, ze s turbom staci obiehat aj bez preradenia, tak to potom tato diskusia nema ziadny zmysel.
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod lubos550 » 18.12.2018 13:41

DanBlack píše:A také si málokdo uvědomuje, že těch 62kW je až v 6tisících otáčkách...a max krouťák okolo 4 tisíc.
Všichni jsou zblblý podtáčením a "zátahem vocpodu, woe". :hammer:

Takže když chci svižnou jízdu kašlu na rádce řazení a točím to klidně až na 5 tisíc. (zahřátý auto, nééé hned od parkoviště! 8-) )


Kto vie, ako by vyzeralo auto, ktoreho vodic by radil ciste len podla "poradcu radenia". Ale myslim, ze tak po roku by to bol uplny vrak. :)
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Zkušební jízda s novým KIA RIO

Příspěvekod melonsvk » 18.12.2018 15:46

lubos550 píše:Kto vie, ako by vyzeralo auto, ktoreho vodic by radil ciste len podla "poradcu radenia".


Myslim ze by vyzeralo rovnako, ako to co jazdi so zapnutym ECO rezimom v Ceede s automatom. Ledva 1700 otacok a prask tam vyssi stupen. :huh:
Trvalo mi 20000km kym som sa to odvazil otestovat a pri 20003km som to vypol a uz nikdy nezapol :lol:
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé