ja101 píše:Zdravim.Ano mám Ceeda SW první verze,ale už facelift a z konce výroby.Mám měněnou palubní desku a taky v tom puká a praská.připadá mi to,jako by se palubka třela o přední sklo.Ale vykukuje od tam tud nějaká pěna.Taky nevím co s tím.Někdy,když auto stojí celý den na slunci a vnitřek je ohřatý,tak je to slyšet dost a ani puštěné radio nepomůže.Mám najeto 56 500 km a na takovýto něšvar mi to přijde dost brzo.Co to bude dělat při nájezdu 200 000km?Na kostkách to drnčí iz kapličky cojsou budíky.Když na to položím za jízdy ruku,je klid.To tam mám pložit nastálo cihlu?Jak to vyřešit,aby byl klid?
Už sem zde na více místech psal, co s tím dělat, jelikož se považuji za "guru" v odhlučnění tohoto staršího FL Ceeda a mám i dostatečný počet fotek pro inspiraci.
1. Smiř se s tím, že v tomto modelu nejsou zrovna ideální plasty pro použití do auta. Jednak velmi náchylné k poškrábání a usedání prachu a jednak velice rádi vytváří nějaké pazvuky a co pro to dělat?
- praskání při výjezdu auta po celodenním odstavení na slunci nepovažuji za něco neobvyklého, plasty trpí na vysokou změnu rozdílu teplot, kdy byly rozžhaveny na přímém slunci a následně se jim dostává proud chladného vzduchu. Nicméně v mém případě je to decentní cca 5x prasknutí od přední ofukové lišty a pak se již nic neozve.
- využij té výhody, že tento model má snadné demontáže dílů palubní desky, které se rádi ozývají. Za sebe poradím kontrolu prohmatáním té ofukové lišty pod oknem..ta se rádá připomíná..dále vyjmutí bočních výdechů klimatizace a jejich utěsnění a dále vyjmutí středového panelu a jeho taktéž utěsnění.
- co na to použít? Mě se na tyto blbosti nejvíce osvědčil gumosprej, dokaže se dostat naprosto do každé skulinky a po vytvrdnutí je lehký gumový potah co se pro tyto účely doslova hodí.
- ještě bych podlepil nějakou textilní páskou zobáčky přihrádky spolujezdce a od většiny budeš mít klid.
-sám mám celé auto demontované a takto pořešené a rozhodně v této oblasti to mám tišší než nový model mercedesu...ale dalo to dost práce a sebralo pár peněz.
PS- praskání pod čelním sklem je způsobeno: v létě (nedostatečná izolace palubky/okna, nutná demontáž palubní desky a nová vrsta pěny pod okno)
v zimě (způsobeno nečistotou pod torpédem, mě způsobuje třeba odškrábany led, který se tam dostane, okno působí jako reproduktor)