Já šel taky do varianty nosiče na tažné. Je to sice nejdražší varianta, ale nejlepší. Jenže já stejně tažné měl i kvůli káře (i když tu skoro vůbec netahám), takže o to jednodušší bylo rozhodování. Nicméně, pokud bych si měl vybrat něco bez utrácení za tažné, tak bych volil kola na střešním nosiči.
Praktickou zkušenost s tím na 5. dveře bohužel nemám. Ani jsem o něm vůbe neuvažoval, protože k němu nemám vůbec důvěru a je pro mě nepřijatelné, že zamezuje přístupu dozadu do auta. A hlavně obavu bych měl z poškození auta (odření apod.) Druhé dva typy jsem si mohl několikrát odzkoušet v praxi. Ten střešní nosič mi přijde na občasné převezení kol celkem OK - jen je prostě třeba trochu si vždy zavzpírat s koly a hlavně při jíždě myslet i na to, že s větší výškou už úplně všude auto neprojede
Pro časté vožení kol bych ale stejně doporučil spíš investici do tažného a sklápěcí verzi nosiče, aby zůstal přístup do kufru. Je to neporovnatelný komfort.
Mám český nosič Wjenzek Alfa Plus 2+1 a spokojenost. Řekl bych, že super poměr cena kvalita (navíc koupeno levnější použité na inzerát). Měl jsem možnost porovnat s Thule. Je samozřejmě vymakanější, ale cena cca dvojnásobná. Hlavní rozdíl tam je, že ta Alfa se při nasazení nosiče na kouli musí utáhnout šroubem tj. použít dodaný klíč. Thule to má jednoduché jen rukou na páku. Jiný praktický rozdíl tam asi ani nebyl a kvalitativně ta Alfa vypadá taky úplně v pohodě. Jestli to stojí za rozdíl v ceně je na každém. A hlavně také na frekvenci nasazování. Kdybych celý nosič nasazoval a sundaval z koule každý den, asi bych připlatil, ale takhle mi to nepřijde důležité. Ono ani tím klíčem to není složité, jen ho člověk musí mít u sebe a otáčení šroubem zabere tak o minutu víc času.