Zdravím osadníkov KIA fóra!
Som tu nový, po nedávnej kúpe nového dieselového Carensu v slabšej verzii ("iba" 85kW). Nejakú tú skúsenosť s Carensami už mám, otec má pôvodnú staručkú I-ku v dieselovom 2.0 EX prevedení, ktorá ešte stále dobre jazdí, hlavne ako pracovno-úžitkové auto s guľou a vozíkom, keď treba (aj keď samozrejme s patričnou starostlivosťou). Švagor mal II-kového Carensa, ale len chvíľu, takže na tom som sa viezol asi len tak dvakrát (z toho som ho raz šoféroval). Nepamätám si na verziu ani výbavu, len viem, že mi strašne vadila tá ručná brzda vo forme pedálu.
No a náš nový Carens má teraz najazdených zhruba 1100km a zatiaľ všetko šľape ako má. Spotrebu (zhruba do 7 litrov) zatiaľ neriešim, uvidíme po roku-dvoch, keď sa zabehne.
V priemere sme s naším predchádzajúcim pracantom Fiatom Punto MkII (2007) najazdili asi 10.000 km ročne, takže podobný nájazd očakávam aj teraz. Skôr v prospech kratších trás (20-50km za deň, ale nie každý deň), občasné diaľnice, či nebodaj letná dovolenka k moru + zimná do hôr. Áno, na to by bola lepšia verzia 1.6 GDi, čo sme aj pôvodne chceli, ale čakať na ňu 6 mesiacov by asi bolo utrpenie (jeden nepochopí, prečo tú verziu ľudia toľko nekupujú a všetci idú radšej do diesela...). Tak sme šli namiesto toho do 1.7 CRDi 85kW. Ale čo sledujem, tak III-kových Carensov som zatiaľ na našich cestách príliš veľa nevidel, takže možno aj preto nie je taký pestrý výber, ako napríklad (nemám overené?) pri Sportage či Ceede.
Ako som spomínal, Carens je upgrade z Punta, ktoré bolo výborné na jazdy po meste (spotreba s 1.2 benzín, 44kW - zhruba 5.5l/100km). Mali sme ho zhruba od 25.000km až po 145.000km. Doteraz nám stačilo, ale prišli deti, takže po určitom čase bolo zväčšenie prevozného priestoru logickým krokom. Aj do Punta sme sa síce dokázali zbaliť na niekoľko dní aj s deťmi, ale jednak bol priestor vyplnený až po strop a druhak sme v ňom nemali klímu. Servis v Punte bol našťastie len ten nutný + pravidelné kontroly, keďže v tak jednoducho vybavenom aute sa asi ani nemá veľmi čo pokaziť. Prechádzal som teda všetky dookola omieľané značky a verzie MPVčiek a KIA nakoniec zvíťazila ako cenou (VEĽMI konkurencieschopná vzhľadom na výbavu), tak aj dizajnom a vnútorným komfortom a variabilitou troch zadných sedadiel. Ostatne, "rodinná" recenzia ála "4 deti + blato + čokoláda vs. Carens" na Youtube je určite celkom obľúbeným (aj mojím) videom
Výbava Carensu je = Gold, = (myslím) Comfort Plus - teda v oboch prípadoch o stupeň nižšia ako najvyššia. A je tam naozaj všetko, čo si aj náročnejší vodič môže žiadať - automatická klíma, elektrické spätné zrkadlá, (denné) LEDky vpredu, kontrola tlaku v pneumatikách, zadné parkovacie senzory, airbagy všade možne, ISOFIXy, hmlovky, prisvedcovanie do zákrut, dažďový senzor, elektrické okná atď.
Nejakú špeciálnu výbavu sme neriešili (svoje hral aj finančný limit), ale do budúcna sa možno niečo vyskytne, čím si ju vylepšíme. Jednou z možností by mohli byť predné parkovacie senzory, keďže z pozície vodiča nie je vidieť koniec prednej kapoty, ako u niektorých iných áut - teda pri parkovaní ku vyššiemu obrubníku či k stene môže občas nastať nechcené ťuknutie, alebo nútené "vystupovacie obhliadnutie terénu". Ale aj na to sa, predpokladám, dá postupne adaptovať a skúšaním získať cit a prísť na správnu vzdialenosť.
No a samozrejme svoje hrá aj 7-ročná záruka (lebo tých 150.000 dovtedy určite nenajazdíme).
Tak ak nás niekedy náhodou na ceste uvidíte, kľudne bliknite, nebudeme sa hnevať A je jedno, či to nakoniec budeme my alebo nie - tých Carensov je zatiaľ poskromne...
...čo mi pripomína dávne časy, keď otec doviezol domov jedného z prvých Renaultov Espace na Slovensku a u nás vtedy také auto bolo čosi nevídané. Takže všetci Espacisti si veselo na cestách žmurkali...