Stránka 1 z 1

Tlumiče 2. a brzdy

PříspěvekNapsal: 04.02.2009 18:02
od JJurka
Právě jsem se vrátil ze servisu po 90tis. prohlídce. Vše je OK.

Tlumiče se oproti předchozímu stavu popisovanému v mém předchozím příspěvku zhoršily, vpředu oba na 78% a vzadu levý na 64% a pravý na 55%. Je pozvolný pokles, ale zjevně trvalý. Na výměnu se netěším, ale čeká mě u zadní nápravy celkem záhy.

Pro mě potěšující zprávu bylo, že zatím nemusím měnit brzdové destičky, ty současné ají vydržet ještě aspoň 15000km. Pro zajímavost upřesňuji, že dosud k výměně tohoto dílu na mém Ceratu nedošlo, stále jde o destičky z prvomontáže a v servise to vzbuzuje údiv. Mě to těší, ale protože se snažím o předvídavou plynulou jízdu, tak mě to pouze potvrzjue, že zklidnit způsob jízdy a nedivočit jako kdysi je opravdu výhodné. Když jsem používal systém brzda plyn na svém Méganu, tak jsem byl na 60 km rychlejší jen nepatrně. Současné uspěchance vždy po chvíli dojedu. Jízda v rytmu provozu se vyplatí. Podotýkám, že spotřebu za tři roky provozu mám průměrně 5,6 l nafty.

Jaké máte zkušenosti s životností brzd?

Příští rok bych chtěl auto obměnit, neví, jak a za kolik se v současné době prodává dieslové Cerato?

Jarda

PříspěvekNapsal: 05.02.2009 22:49
od Návštěvník
S brzdama podobná zkušenost, mám najeto přes 100 tis. km a zadní desky jsou původní a ještě chvíli vydrží. Jinak brzdy velmi účinné, z aut, která jsem měl předtím evidentně nejlepší.
Co se prodeje týká, tak se sem, když bylo levné euro pár Cerat dovezlo z Německa, ale teď už to vychází dost draho i z tama. Na netu jsem viděl nejlevnější dieslové za 160 tis., ale většinou to jde ke 200 tis. Kč. :-|

PříspěvekNapsal: 15.06.2009 23:51
od Návštěvník
Zdarec tak to já mám teď najeto nějakých 45 000 km a když jsem přehazoval na jaře :love: :sun: kola tak jsem zjistil, že destičky už nejsou nic moc, na každé straně tak asi 4 mm. Na 100 000 to v žádném případě nevidím. A to nejsem taky žádnej divočák. :scooter: Jinak nelze než souhlasit s Hupy Frudem, že to auto fakt brzdí super. Žádná jedovka ze začátku, jako mají třeba Renaulty, ale brzdný účinek se dá plynule dávkovat.

PříspěvekNapsal: 16.06.2009 10:26
od slava
Nevím, co furt máte s jedovatýma brzdama u Renaulta. Mám jednoho doma, ani nemá ABS a prostě dobře brzdí. A :kia: má ABS a taky dobře brzdí. To je to hlavní, ne? :-o

PříspěvekNapsal: 16.06.2009 15:06
od Návštěvník
slava píše:Nevím, co furt máte s jedovatýma brzdama u Renaulta. Mám jednoho doma, ani nemá ABS a prostě dobře brzdí. A :kia: má ABS a taky dobře brzdí. To je to hlavní, ne? :-o


Samozřejmě máš recht, ale Renaulty se mi zdály takový necitlivý, ostrý nástup hned od začátku. Takže když jsi do něj velzl z jinýho auta, tak sis při prním brzdění "málem rozbil hlavu o sklo", než si na to člověk zvykl. Jinak osobně proti Renaultu ani jiným "Žabožroutům" :lol: nic nemám. Já mám doma ještě Peugeuotku 106 a manželka na ni nedá dopustit i když jsem kvůli ní, myslím samozřejmě auto :D , dost často v garáži. Je to starej škopek rok výroby 1992, tak už čas od času něco odejde. :lol: