Zdravím.
Sousedova RIO III r.v. 2011, mám jí teď na servis. Antikorozní provedení kastle je řekl bych dobré. Plechová nádrž - zde jsou korejci 100 let za opicema, nechápu to. Nádrž je zkorodovaná a jako že VELMI. Nádrž jsem kontroloval po té, co jsem se v recenzi dočetl o této plechové libůstce
Nádrž jsem zkouknul už minulý rok. Letos se podařilo prošlápnout brzdový pedál a světe div se, prozezla trubka pod podlahou. Oprava provedena nouzově vyříznutím zkorodovaného potrubí a nastavením brzdovou hadicí. Celé brzdové potrubí je potaženo takovou pěnou. Na dvou místech - vepředu a vzadu pod podlahou je potrubí schováno pod plastovým krytím. No a tam to potrubí potažené není a je holé a zhnilé."Parádně" vymyšleno
Takže tady ty trubky izolovat nebudeme a zakryjeme to plastovejma krytama, ať není vidět to že to tam shnije. Trubky jsou v jednom kuse od zadních brzd až pod přední nápravnici a jedna vede krásně pod nádrží, takže je to vlastně fajn, že musíte sundat nádrž, když tu trubku chcete vyměnit, protože ta je taky shnilá, tak jí přece nebudete natírat pod autem
No a jelikož to potrubí je v jednom kuse a napojuje se na "přední trubky" přesně pod tou přední nápravnicí, tak pokud nemáte svatou trpělivost a menší ruce, tak si sundejte i tu nápravnici, taky by chtěla trochu ošetřit, už je jak liška
Povedlo se mi to teda rozdělat bez nápravnice.
Co už se mi teda nepovedlo, je vyměnit trubky od ABS k tomu spoji pod nápravnicí (ty jsou 5 cm od holendrů rovněž shnilé), jelikož jsou schovaný pod trubkama co vedou od hlavního válce k ABS, aniž bych tyto nemusel demontovat také a ještě odsát a rozpojit klimatizaci a odpojit radiátor topení a vypustit chladící okruh, protože to je prostě celý udělaný strašně šikovně.
Nádrž originál stojí nová 19 tisíc a repliku děla NTY, ale nikdo jí nemá skladem. Podíval jsem se do nádrže zevnitř a už tam jsou vidět odspoda malinké černé tečky, takže už si to razí cestu a není to daleko od toho, aby to začalo týct. Nádrž jsem opatrně obrousil od té krusty rzi a po té zalil benzínem, pro kontrolu, zda neteče. Nátěry budou následovat. Na to jak dobré to auto je, tak toto je fakt smutný. Ještě se rozepíšu o rozvodech, ale to v jiném vlákně, protože to co jsem tady na tom motoru viděl jsem jěště neviděl....