Stránka 1 z 1

1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 05.05.2017 18:19
od Rio 3
Zdravím, počítal som pár tém ohladne vyduchových filtrov a jediné čo som vyčítal že je to dosť individuálna záležitosť.
Moja skúsenost je v podstate tiež dosť specifická ale za mňa môžem zatial len doporučiť.

1. - spotreba nestúpla (pre objektívnosť musím dodať že som dohustil gumy o cca 0.15 baru)
2. - síce je to subjektívne ale motor dýcha o čosi lepšie . .
3. - čo sa týka zvuku, nejak razantne sa hlučnosť nezvýšila (skôr vôvec)
4. - za mňa môžem povedať že som počítil mierne lepšiu reakciu na plyn - a to doslova . . :yes:

Len na okraj - teplota motoru podľa teploty chlad. kapaliny nezmená - sledujem intenzívne lebo mám za to že pri LPG sú teploty trošku vyžšie a nový filter to ešte trošku podporuje . .

Na benzíne zatial len toľko, že ku zhoršeniu nedošlo kedže som menil len včera :kia:

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 05.05.2017 19:39
od melonsvk
Obrázek

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 05.05.2017 23:20
od Fester
Osobně bych sportovní filtr raději vynechal , tím že je víc jak o polovinu průchodnější nežli obyčejný, tak tím má motor zajištěný pravidelný výbrus při každé jízdě :huh:
U starého auta na " blbnutí " je to šumák, ale u nového nebo zánovního .. plánovaná smrt :thd:
Lepší přísun vzduchu se dá vyřešit i jinak : třeba úpravou airboxu , zvětšení nasávacích otvorů a nebo nahrazení původního vzduchového potrubí s brzdami a tlumiči, za zkrácené " tuningové " ;)

Jinak , teplota hoření LPG je podle zátěže, někde okolo 120° až 200° vyšší :!: tím dochází k většímu namáhání ve spalovacím prostoru na ventily , ventilová sedla a dno pístu. Hlavně, je to " suchý " plyn bez mazacích schopností jako má benzín a to je další problém...který se zase řeší různými aditivy přidáváním do nádrže na LPG nebo CNG. Tak že ve finále ušetřené peníze za benzín, padnou na GO motoru :drink:

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 06.05.2017 08:40
od jozzo
presne tak, do 100 tis. km sa motor nedožije, plyn ho zničí, min. hlavu valcov. Dať si do auta s motorom 1,25 a mizerným výkonom ešte plyn to stojí za zváženie. Mam ho doma, čiže viem, že ked len zapnem klímu, už to cítiť. A spotreba benzínu je tiež super. Opravoval som plynové motory jeden čas, som sa tým živil. Boli to motory stacionárne v kotolniach, velké motory odvodené od dizlových motorov, ale špecialne upravené na plyn, hlavne hlavy válcov. No po určitých Mh servisný manuál prikazoval VYMENIŤ hlavy valcov za nové - preventivne. Ale nebolo to len preventivne, málo ktorá sa toho dožila, a ked ano, už mala pred smrtou. Každeho koho poznám s plynom bol happy prvých niekolko desiatok tisíc km. A potom to začalo-samé problémy a nedal si povedať že plyn mu doebal motor. Opravoval, menil, stale to zkapínalo, skakalo.. Až zmerali tlaky vo valcoch a bolo vymalované..

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 06.05.2017 12:54
od Rio 3
Kedze mam v plane jazdit dlhsie na jednom aute dal som spat orig. filter a ano rozdiel je tam skutocny nie pocitovy no tie teploty mna presvedcili .
Jo - popytam sa na to u tech typku co mi to smontovali potom dam vedet (u Kie s tim nemali zadny problem . .)

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 22.12.2017 21:29
od lubos550
Ososbnu skusenost s KN filtrom nemam, ale konkretne tento motor 1.25CVVT je velmi citlivy aj na mierne znecistenie filtra a reaguje citelnejsim poklesom vykonu. Filter cistim vzduchom,vyklepavam, vysavam minimalne raz za 3 mesiace a raz za rok menim za novy filcovy filter. Problem vidim v trochu nestastne umiestnenom sacom potrubi, ktory je v pravo dole pri chladici a otvor smeruje nadol. Ked je auto v pohybe, tak mu v podstate podbiehajuci vzduch este odcerpava vzduch, namiesto aby ho plnil. KN filter moze vykon trochu zvysit, ale tento problem neodstrani. Osobne som to riesil tak, ze som navrtal male dierky do spodnej casti spojlera (cierny plast, kde su umiestnene hmlovky).Dierky nesmu byt prilis velke, aby cez ne nepresla vacsia spina. Aj ked to problem uplne nevyriesi, citit rozdiel.

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 23.12.2017 18:59
od lubos550
Moze na tom nieco byt, ale bez cistenia filtra auto s tymto motorom nevydrzi jazdit servisny interval bez ujmy. Raz som to skusil a motor si sam zvysoval otacky uz na volnobehu, kvoli nedostatku vzduchu. Po vycisteni filtra bolo zase vsetko v poriadku.

Re: 1.25 CVVT LPG + K&N Filter

PříspěvekNapsal: 31.05.2018 09:05
od Rio 3
jozzo píše:presne tak, do 100 tis. km sa motor nedožije, plyn ho zničí, min. hlavu valcov. Dať si do auta s motorom 1,25 a mizerným výkonom ešte plyn to stojí za zváženie. Mam ho doma, čiže viem, že ked len zapnem klímu, už to cítiť. A spotreba benzínu je tiež super. Opravoval som plynové motory jeden čas, som sa tým živil. Boli to motory stacionárne v kotolniach, velké motory odvodené od dizlových motorov, ale špecialne upravené na plyn, hlavne hlavy válcov. No po určitých Mh servisný manuál prikazoval VYMENIŤ hlavy valcov za nové - preventivne. Ale nebolo to len preventivne, málo ktorá sa toho dožila, a ked ano, už mala pred smrtou. Každeho koho poznám s plynom bol happy prvých niekolko desiatok tisíc km. A potom to začalo-samé problémy a nedal si povedať že plyn mu doebal motor. Opravoval, menil, stale to zkapínalo, skakalo.. Až zmerali tlaky vo valcoch a bolo vymalované..


Takže auto má momentálne cca 102 000km a ide ako nové (mozno aj lepšie)

- na plyne to ma cca 90 000km :yes: