Stránka 1 z 1

1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 01.04.2012 12:25
od Mirec.K
Ahojte,

nie, nie som verným fanúšikom Kie (pre upresnenie) ale ani nič proti tejto značke nemám. Mám však záujem o isté informácie (a možno by sa zišli aj iným ľuďom) a tu by mohlo byť to miesto, kde by sa mohli "zhromaždiť". Čo teda by ma zaujímalo? Obsah, zrýchlenie a podobné veci si človek nájde, no čo sa hľadá zložitejšie (a práve preto by to mohlo byť tu "pod jednou strechou") je sprevodovanie - prevodové pomery prevodoviek dodávaných k týmto motorom (zvlášť tých manuálnych), maximálne rýchlosti na jednotlivých stupňoch (na obmedzovači) a taktiež krivky ako výkonu, tak aj krútiaceho momentu u týchto motorov.

Zaujímalo by ma to hlavne preto, že Kia Rio zrejme skončí v užšom osobnom výbere, no rád by som istú predstavu aj o 1,4 motore, keďže som sa zviezol na predvádzačke len so slabším agregátom, ktorého výkon je prenášaný 5 stupňovou prevodovkou. Auto ako komplet je celkom podarený, v salóne sa mi veľmi páčilo (dizajn prednej časti až tak nie, ale v prípade kúpy budem aj tak viac za volantom), hlavne interiér, sedenie, spracovanie. Po jazde už nadšenie mierne opadlo kôli slabšiemu odhlučneniu zadnej časti, zrejme podbehov, dosť bolo počuť odvaľovanie kolies, a... motoru. Bol síce čerstvý, ešte chrumkavý, ale... rozbeh strach a bieda (ono človek asi po presedlaní zo staršej 1,8 85 kW nemôže čakať zázraky, ale niekdajšia rodičovská 1,2 HTP bola na rozjazdoch živšia, i keď tá končila na rýchlosti 90 kmph). Hlavne preto ma zaujímajú tie rozdiely. Samozrejme, Kia to v prípadnom finálnom boji ľahké mať nebude, ale možno... :)

Podstatný je teda prvý odstavec, otázky v ňom (druhý je len pre ilustráciu, že prečo sa pýtam takéto veci) a predpokladám, že ako fanúšikovia tejto značky takýmito informáciami disponujete :)

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 01.04.2012 20:29
od pawlow
Ahoj,, rozdil bude nespise v objemu :D
V dnesni dobe nekoukej na napisy o KW. Presedlal jsem z 1,9 TDI (74KW) do 1,6 CRDI s filtrem pevnych castic (85KW) a brecim.... :thd:
Zaverem, objem se neda nicim nahradit, jedine jeste vetrim objemem!!!!!

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 01.04.2012 20:40
od snike
K té převodovce. 1,25 CVVT má 5-ti stupňovou převodovku M5EF2 a u motoru 1,4 CVVT je již 6-ti stupňová M6CF1 ;) Jak jsou poskládané převody najdeš v přiložených obrázcích ;)

Rio - M5.jpg
Rio - M6.jpg

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 01.04.2012 21:36
od Mirec.K
pawlow - kW nepozerám, ak si dobre prečítaš otázku, tak vieš, že ak by ma zaujímal objem a kW, tak sa nepýtam. Je mi jasné - elektronický plyn, EURO V (čoskoro VI), atď, preto ma zaujíma krivka výkonu a krútiaceho momentu (čo napovie podstatne viac ako maximálna hodnota výkonu, ktorá vôbec nieje dôležitá, i keď niečo máličko napovie) a sprevodovanie, ktoré ma na dynamiku taktiež výrazný vplyv.

snike - ďakujem :)

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 01.04.2012 22:00
od snike
pawlow píše:Presedlal jsem z 1,9 TDI (74KW) do 1,6 CRDI s filtrem pevnych castic (85KW) a brecim....


Buď rád, že jsi nezůstal u koncernu a u motoru 1,6 TDI :yes: ... taky s filtrem ;)

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 02.04.2012 17:40
od rudolf.tomka
@mirec.k , si asi prvý , ktorý sa nezaujíma o spotrebu- reálnu :lol: :lol: :lol: :kia: :SK:

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 02.04.2012 17:51
od Mirec.K
Myslím si, že ani jeden z tých motorov nebude výrazne úspornejší, navyše, ak by som sa zaujímal o spotrebu, beriem buď diesel alebo to proste riešim ináč, pri mojom nájazde a hlavne 85-90% jazdenej trase pôjdu oba motory pod 6,5 (je len otázka, ako moc), ak nie pod 6. A holt, nie pre každého je to smerodajný údaj, nakoniec, neberiem V6 a dokonca ani dvojliter so štyrma valcami. Spotrebu navyše zistím na rôzných stránkach na to zameraných - reálnu od reálnych ľudí (napr. spritmonitor), tiež niečo napovedia občasné porovnávacie testy. Tu ma zaujímajú dynamické rozdiely, kľudne sa tu môžu klubáci pochváliť či posťažovať aj ohľadom spotreby, ale tá je pre mňa, pokiaľ s tým viem jazdiť pod tých 6,5 l/100km, irelevantná.

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 02.04.2012 17:57
od rudolf.tomka
riešiť dynamiku motorov 1,2 a 1,4 - hmm, tak načo je to dobré :? , toto budú motory určené na mestskú a kombi prevadzku a nízku spotrebu, žiadne trhače asfaltu :D apropó , sú to motory nové a všetky auta sú ešte v zábehu :roll:

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 02.04.2012 18:08
od Mirec.K
Ak tam rozdiel nieje, tak potom Kórejci spravili chybu, že ich predávajú oba, alebo sa mýlim? Proste som položil otázku, ak niekto vie odpovedať, alebo o tom diskutovať, porovnať, budem rád, ak to niekto riešiť nechce, nenútim ho. Keďže má auto pár celkom dobrých vlastností a momentálne mám pre neho v tejto triede len jedného vážneho konkurenta (samozrejme, môj subjektívny výber), chcem vedieť čo najviac, predsa len to nieje kúpa rožka alebo rádia...

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 02.04.2012 18:43
od rudolf.tomka
...len chcem poukázať na to , že moja 1,6 CVVT sa bude ináč prejavovať v :kia: SOUL ako v :kia: cee´d, a môžme o dynamike kľudne debatovať aj cez SKYPE, nemam problem :drink:, aj tak väčšina užívateľov :kia: benzín využíva otáčky od cca 1800/min- 3500/ min, a je tu aj otázka využiteľnosti obsadenia auta, ja napr. jazdím 4 lidi , sem-tam sám

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 15.08.2019 13:09
od saxon
poprosim Vas o grafy výkonu +krutiaku pre 1,25 a 1,4 MPi

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 15.08.2019 19:56
od melonsvk

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 16.08.2019 07:03
od saxon
krutiak z 1.4 je prakticky zhodný s krutiakom na mojej čipnutej 17 ročnej fabii 1,4MPi....

Re: 1,2 vs 1,4

PříspěvekNapsal: 16.08.2019 07:39
od melonsvk
No, zhodny... Silne slovo. :D Skor by som povedal podobny v prvej polovici spektra otacok.
Pri atmosferickom plneni zazraky nevymyslis a rovnaky objem bude mat vzdy podobny vykon/krutak, akurat 1.4 CVVT je ladene do otacok, to ide pilu az za 6000, Fabia predpokladam vytuhne uz o dobrych 1000-1500 otacok skor.

Mal som 1.4 v Riu a bol to fajn motor, pri max. dvoch ludoch aj pomerne svizny. Ale necakaj zazraky, oproti turbobenzinu/dieslu je to stale lenochod a treba ho tocit aby si z neho tych 73kw videl.