Nemám žádnou zkušenost s výrobou příspěvků a úplně čerstvou zkušenost s Kia Rio 1,4, 1st edition 2012, takže první dojmy z auta, které zatím moc na silnici nevidím.Od roku 1978 ( pravěk) jsem jezdil na benzin, po roce 2000 jen Oktávky tdi ( poslední 2000 tdi). Takže se vracím do školy pro benziňák. Takže dojmy z prvního tisíce km: senzační posezení v sedačce ( ne školní lavice z Oktávky),plavmý pohyb po silnici,ticho , božské ticho.Spojka která vyhoví i starší dámě s čerstvým řidičákem při rozjezdu do kopečka, šaltování na dva prsty.Spotřebu neuvádím, nechci abych byl za kecala, ale zatím pod udanou výrobcem.Prostě pohoda. To co je problém je spíš to, že bude chvíli trvat než budu vědět, jak využít těch 80 kW v motoru. Počítač se trvale vnucuje se symbolem přeřaď nahoru na šestku jakmile otáčky přelezou 2000/min a rychlost 70 km/hod.Pokus zrychlit z 80 km/hod přeřazením na pětku při předjíždění s výhledem za daleký horizont mi orosil i záda.Takže je jasné, že moudrá rada manuálu podřazovat nejvýše o dva rychlostní stupně je na kočku. Rozsah použitelných otáček bez přetočení je obrovský , takže už se nestydím 3-6, 6-3 .Jediný další problém je s kolečky na nastavení ruční klimošky, kde se netočí celé kolečko ale jen kroužek s čárkou, takže věčně topím místo chladím a naopak. Rádio s mp3 a dvd je bezva,ale nastavení je asi jen pro čerstvější generaci, ale za to Kia nejspíš nemůže. Takže velká pohoda. Těším se na každý příspěvek čerstvých vodičů modelu 2012, jak se vodí?
P.S. Jo, první pohled vpřed přes čelní sklo tak trochu připomíná výhled ze stíhačky, ale za hodinku si člověk zvykne, jen bacha na zatáčky do pravého úhlu přes obrubník.
Pozdravení všem Hanzal